Autodelta Brera S 3,2 C: kompresor i pro Breru

Dalším produktem spolupráce firem Alfa Romeo a Prodrive je posílená Alfa Brera s přeplňováním a zlepšeným podvozkem.

Minulý víkend se na londýnském výstavišti u příležitosti konání přehlídky MPH09 Motor Show představil sedan Autodelta Alfa Romeo 159 J4 3,2 C, o němž jsme psali na tomto místě. Po jeho boku však svoji premiéru slavilo i dvoudvéřové kupé Brera S 3,2 C, přičemž i v tomto případě znamená písmeno C verzi Compressore, čímž je charakterizována nejdůležitější změna oproti standardnímu provedení.

Přeplňovaná Brera od Autodelty přitom vychází z upravené britské verze Brera S, technika tak není úplně stejná jako u sedanu. Novinka se vyznačuje řadou dílčích úprav, které přispěly ke snížení pohotovostní hmotnosti vozu o rovných 100 kg v porovnání se standardní verzí Brera V6 Q4. Oproti ní má Autodelta Brera S 3,2 C pohon pouze předních kol a sportovněji laděné pérování. Závěsy kol byly opatřeny novými pružicími jednotkami, přičemž řidič může jejich tuhost citlivě regulovat v rozsahu 40 přednastavených stupňů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Použití mechanicky poháněného přeplňovacího kompresoru přineslo výrazné zvýšení výkonu vidlicového šestiválce s objemem 3,2 l z 260 na 352 koní (190/258 kW), špička točivého momentu přitom poskočila z 322 až na 435 Nm. Autodelta dosud nezveřejnila hodnoty zrychlení ani nejvyšší rychlosti, lze ale předpokládat, že posílený motor v kombinaci s tužším pérováním a nižší hmotností zaručí velmi zajímavé zážitky za volantem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Aby po odstranění pohonu zadních kol nedocházelo k výraznějším problémům s trakcí, použila Autodelta mechanicky pracující diferenciál s omezenou svorností (LSD) vlastní konstrukce, jenž spolupracuje se standardním elektronickým systémem Alfa Q2. Podle Autodelty diferenciál zvládne většinu situací sám a Q2 přichází ke slovu teprve v extrémních případech, kdy přibržděním příslušného kola pomůže vozu zatočit.

Takto upravený vůz bude standardně k dispozici pouze na britském trhu, když ale Autodeltu pěkně poprosíte, jistě vám upraví i „kontinentální” Breru, nebo předělá tu ostrovní na levostranné řízení...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Autodelta Brera S 3,2 C

bazar

Alfa Romeo Giulietta 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 80 053 km
Cena: 260 000 Kč
Alfa Romeo 147 1,6
Rok výroby: 2002
Stav: 238 526 km
Cena: 40 000 Kč
Alfa Romeo Giulietta 2
Rok výroby: 2010
Stav: 170 116 km
Cena: 210 000 Kč
Alfa Romeo Giulietta 2
Rok výroby: 2011
Stav: 126 129 km
Cena: 240 000 Kč
Alfa Romeo 159 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 130 463 km
Cena: 113 000 Kč
Alfa Romeo 147 1,6
Rok výroby: 2001
Stav: 145 464 km
Cena: 48 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků