Autodelta Brera S 3,2 C: kompresor i pro Breru

Dalším produktem spolupráce firem Alfa Romeo a Prodrive je posílená Alfa Brera s přeplňováním a zlepšeným podvozkem.

Minulý víkend se na londýnském výstavišti u příležitosti konání přehlídky MPH09 Motor Show představil sedan Autodelta Alfa Romeo 159 J4 3,2 C, o němž jsme psali na tomto místě. Po jeho boku však svoji premiéru slavilo i dvoudvéřové kupé Brera S 3,2 C, přičemž i v tomto případě znamená písmeno C verzi Compressore, čímž je charakterizována nejdůležitější změna oproti standardnímu provedení.

Přeplňovaná Brera od Autodelty přitom vychází z upravené britské verze Brera S, technika tak není úplně stejná jako u sedanu. Novinka se vyznačuje řadou dílčích úprav, které přispěly ke snížení pohotovostní hmotnosti vozu o rovných 100 kg v porovnání se standardní verzí Brera V6 Q4. Oproti ní má Autodelta Brera S 3,2 C pohon pouze předních kol a sportovněji laděné pérování. Závěsy kol byly opatřeny novými pružicími jednotkami, přičemž řidič může jejich tuhost citlivě regulovat v rozsahu 40 přednastavených stupňů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Použití mechanicky poháněného přeplňovacího kompresoru přineslo výrazné zvýšení výkonu vidlicového šestiválce s objemem 3,2 l z 260 na 352 koní (190/258 kW), špička točivého momentu přitom poskočila z 322 až na 435 Nm. Autodelta dosud nezveřejnila hodnoty zrychlení ani nejvyšší rychlosti, lze ale předpokládat, že posílený motor v kombinaci s tužším pérováním a nižší hmotností zaručí velmi zajímavé zážitky za volantem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Aby po odstranění pohonu zadních kol nedocházelo k výraznějším problémům s trakcí, použila Autodelta mechanicky pracující diferenciál s omezenou svorností (LSD) vlastní konstrukce, jenž spolupracuje se standardním elektronickým systémem Alfa Q2. Podle Autodelty diferenciál zvládne většinu situací sám a Q2 přichází ke slovu teprve v extrémních případech, kdy přibržděním příslušného kola pomůže vozu zatočit.

Takto upravený vůz bude standardně k dispozici pouze na britském trhu, když ale Autodeltu pěkně poprosíte, jistě vám upraví i „kontinentální” Breru, nebo předělá tu ostrovní na levostranné řízení...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Autodelta Brera S 3,2 C
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků