Autodelta 147 GTA AM Super: britská hvězda

Asi není většího specialisty na Alfu Romeo, než britské Autodelty. Ta představila vrchol nabídky pro 147. A výsledky jsou fascinující.

Nové dílo britské Autodelty lze ve světě kompaktních hatchbacků srovnat jen s úletem Hartge, který nacpal pod přední kapotu malého jedničkového bavoráku osmiválec z předchozí generace BMW M5. Výkony jsou sice mírné rozdílné, ale ve výsledku je jiný hlavně náhon.

Ale vraťme se do Británie. Autodelta vzala svůj současný model 147 GTA AM a výkony dohnala do úplné krajnosti. Původní motor 3,2 V6 převrtala a zvětšila tak objemu na 3,75 l. K tomu ovšem přidala turbo Rotrex C38-81 s plnícím tlakem 0,75 barů a na světě je na předokolku opravdu ultimativní výkon 310 kW (422 k) a točivý moment 520 Nm.

Samozřejmě, že změny nejsou jen o větším objemu a turbu, ale Autodelta musela řádně posílit i rotující a pohyblivé části v motoru. Písty, ojnice, ložiska, ventily jsou samozřejmostí. Stejně jako přepracované sání a výfukový systém.

Současně s motorem došlo k přepracování i podvozku a brzd. Tady ovšem nemáme k dispozici příliš mnoho informací, a tak lze pouze odhadovat, co se na voze změnilo. Dle minulé verze lze určitě počítat se samosvorným diferenciálem, novými tlumiči, pružinami, uložením. Nová je celá geometrie náprav, odlony a také je značně posílena brzdová soustava.

Pokud máte nyní pocit, že 422 koní na přední nápravě půjde využít maximálně na dálnici, pak vás Autodelta hodlá řádně uzemnit. V první polovině června se totiž toto auto objeví na závodním okruhu Spa, kde bude demonstrovat své schopnosti. Dle Autodelty se budou moci diváci přesvědčit, že ani 422 koní na přední nápravě není tak velkým problémem, jak by se mohlo zdát a Alfa 147 GTA AM Super má dosahovat lepší časů, než vozy podobného výkonu, ovšem s náhonem na všechna nebo zadní kola. Zda jsou to jen plané řeči, nebo realita, to uvidíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Autodelta 147 GTA AM

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků