Autodelta 147 GTA AM Super: britská hvězda

Asi není většího specialisty na Alfu Romeo, než britské Autodelty. Ta představila vrchol nabídky pro 147. A výsledky jsou fascinující.

Nové dílo britské Autodelty lze ve světě kompaktních hatchbacků srovnat jen s úletem Hartge, který nacpal pod přední kapotu malého jedničkového bavoráku osmiválec z předchozí generace BMW M5. Výkony jsou sice mírné rozdílné, ale ve výsledku je jiný hlavně náhon.

Ale vraťme se do Británie. Autodelta vzala svůj současný model 147 GTA AM a výkony dohnala do úplné krajnosti. Původní motor 3,2 V6 převrtala a zvětšila tak objemu na 3,75 l. K tomu ovšem přidala turbo Rotrex C38-81 s plnícím tlakem 0,75 barů a na světě je na předokolku opravdu ultimativní výkon 310 kW (422 k) a točivý moment 520 Nm.

Samozřejmě, že změny nejsou jen o větším objemu a turbu, ale Autodelta musela řádně posílit i rotující a pohyblivé části v motoru. Písty, ojnice, ložiska, ventily jsou samozřejmostí. Stejně jako přepracované sání a výfukový systém.

Současně s motorem došlo k přepracování i podvozku a brzd. Tady ovšem nemáme k dispozici příliš mnoho informací, a tak lze pouze odhadovat, co se na voze změnilo. Dle minulé verze lze určitě počítat se samosvorným diferenciálem, novými tlumiči, pružinami, uložením. Nová je celá geometrie náprav, odlony a také je značně posílena brzdová soustava.

Pokud máte nyní pocit, že 422 koní na přední nápravě půjde využít maximálně na dálnici, pak vás Autodelta hodlá řádně uzemnit. V první polovině června se totiž toto auto objeví na závodním okruhu Spa, kde bude demonstrovat své schopnosti. Dle Autodelty se budou moci diváci přesvědčit, že ani 422 koní na přední nápravě není tak velkým problémem, jak by se mohlo zdát a Alfa 147 GTA AM Super má dosahovat lepší časů, než vozy podobného výkonu, ovšem s náhonem na všechna nebo zadní kola. Zda jsou to jen plané řeči, nebo realita, to uvidíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Autodelta 147 GTA AM

 

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků