Autobazar registruje zvýšený zájem o ojeté hybridy. Nejsou ale auta

Autobazar registruje zvýšený zájem o ojeté hybridy. Nejsou ale auta

Kupující úsporných ojetých aut se začínají zajímat také o vozy s elektromotory, především pak o hybridy. Nabídka vozů na českém trhu je ale nedostatečná a značně zaostává za poptávkou, jak zjistil ve svém průzkumu autobazar Auto ESA. Zájem je dokonce už i o takové ojeté vozy jako BMW i8 nebo Tesla Model S.

Nejvíce dotazů ale přichází logicky na běžné konzumní modely jako je Toyota Prius, Honda Insight a podobné. Pokud se totiž podíváme na trh ojetých vozů, jsou tyto vozy lákavé svou poměrně spolehlivou technikou, nízkou spotřebou paliva a samozřejmě nižší cenou ve srovnání s novými vozy.

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Hybridy se tak dostávají i do hledáčku zájemců, kterým přijde tato technologie pohonu atraktivní, ale prozatím byla mimo jejich omezený rozpočet. Zájem je taktéž o ojeté exkluzivní vozy: „Aktuálně evidujeme dvě poptávky od zákazníků, kteří mají zájem o vůz Tesla Model S a ozval se také klient, který poptává exkluzivní model BMW i8,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA.

Dodává ale, že takových vozů je v celé Evropě na prodej jen asi devadesát kusů a že bude obtížné auto vůbec zajistit. Ceny těchto ojetých aut se pohybují v rozmezí od 90 000 do 160 000 eur (2,4 až 4,3 milionu korun). Na českém trhu nejsou hybridní vozy nijak dotované, případně nemají výrazné daňové nebo jiné úlevy. I to může stát za jejich velmi malým počtem.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků