Autoalarm s vámi komunikuje pomocí SMS zpráv

Někteří se jistě pamatujeme na doby, kdy autoalarmy bez skrupulí ve dne, v noci budily a rušily obyvatele celé čtvrti, protože kolem vozu právě projeli popeláři nebo se zvedl vítr. V polovině devadesátých let minulého století mohl autoalarm skutečně znamenat více nepříjemností než užitku.

Technický pokrok nabízí v současnosti majitelům vozů technicky vyspělá zařízení, která je problémů s nočním buzením sousedů zbaví. Důležité je použití kvalitního homologovaného zařízení, které dává majiteli jistotu spolehlivého provozu. Trendem současnosti jsou autoalarmy s GSM řešením. Spojení s automobilem zajišťuje zapnutý mobilní telefon. Prostřednictvím SMS zprávy se okamžitě dozvíte okolnosti a způsob napadení vozu.

Originálním řešením je autoalarm CA 1202 - Athos od společnosti Jablotron, která patří k lídrům v oboru. Autoalarm je vybaven integrovaným GSM/GPRS komunikátorem. Autoalarm nabízí zabezpečení nejenom vstupů do vozidla, ale lze jej doplnit i o náklonový snímač střežící manipulaci s vozem. Athos je možno použít i pro ovládání centrálního zamykání, které pak ovládáte společně se zajhištěním vozu z jedné klíčenky Pro ovládání lze použít i mobilního telefonu a pomocí SMS zprávy, případně prozvonění, si vozidlo odemknout a odjistit. V případě útoku na váš vůz bezpečnostní systém odešle podrobnou varovnou SMS zprávu až na čtyři telefonní čísla, případně telefony prozvoní. Autoalarm CA-1202 Athos komunikuje s bezdrátovými detektory (magnet, tříštění skla, pohybový detektor). Může vás takinformovat i o napadení garáže, karavanu či jiných prostor a zařízení, které jsou v okolí vozu. Nastavení autoalarmu a kontrolu aktuálního stavu lze provést i prostřednictvím zabezpečených stránek z internetu.

K autoalarmu lze doplnit sadu handsfree, která umožní telefonickou komunikaci (z vozu i do vozu) v době poplachu. Což mj. znamená možnost sluchem zkontrolovat, co se ve voze skutečně děje. K dalším příslušenstvím patří záložní zdroj, který zajišťuje, že autoalarm s vámi bude schopen komunikovat, i když bude odpojena baterie vozu.

Autoalarm podporuje funkci Locator, která umožňuje přibližné určení polohy vozidla. Tato služba je užitečná nejenom v době napadení, ale je často využívána i k monitorování, zda se vůz pohybuje skutečně tam, kde má. Pro získání vyšší jistoty zabezpečení je možné autoalarm Athos CA-1202 zapojit do systému dálkového střežení REX. Poplachy z vozidla jsou v tomto případě přenášeny také na pult nepřetržitého dohledu, který v případě napadení zajistí adekvátní zásah. Po zapojení do systému REX získává zákazník významnou slevu na pojistném a možnost zobrazení aktuální polohy vozu na mapě na internetu.

Autoalarm Athos CA-1202 je v nabídce firmy za cenu 8 985 Kč s DPH. Více na www.jablotron.cz

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Technické parametry Athosu CA-1202

napájení

12V DC (8-16V)

klidový odběr proudu

max. 10 mA

špičkový odběr (v době komunikace)

1 A

pracovní pásmo GSM modulu

E-GSM / GPRS 900/1800MHz

výstupní výkon vysílače

2 W pro GSM900, 1 W pro GSM1800

přijímač DO

433,92MHz

rozsah pracovních teplot

-20°C až +70°C

výstup SIR

spíná +12V, max. zatížení 1,5 A

imobilizační okruh

8A trvale, krátkodobě až 12A

výstupní signály pro ovládání centrální zámků

max. 200mA, spíná na GND

délka impulsů pro centrální zámky

0,3s nebo 4s případně i 60s (volitelné)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků