Autoalarm s vámi komunikuje pomocí SMS zpráv

Někteří se jistě pamatujeme na doby, kdy autoalarmy bez skrupulí ve dne, v noci budily a rušily obyvatele celé čtvrti, protože kolem vozu právě projeli popeláři nebo se zvedl vítr. V polovině devadesátých let minulého století mohl autoalarm skutečně znamenat více nepříjemností než užitku.

Technický pokrok nabízí v současnosti majitelům vozů technicky vyspělá zařízení, která je problémů s nočním buzením sousedů zbaví. Důležité je použití kvalitního homologovaného zařízení, které dává majiteli jistotu spolehlivého provozu. Trendem současnosti jsou autoalarmy s GSM řešením. Spojení s automobilem zajišťuje zapnutý mobilní telefon. Prostřednictvím SMS zprávy se okamžitě dozvíte okolnosti a způsob napadení vozu.

Originálním řešením je autoalarm CA 1202 - Athos od společnosti Jablotron, která patří k lídrům v oboru. Autoalarm je vybaven integrovaným GSM/GPRS komunikátorem. Autoalarm nabízí zabezpečení nejenom vstupů do vozidla, ale lze jej doplnit i o náklonový snímač střežící manipulaci s vozem. Athos je možno použít i pro ovládání centrálního zamykání, které pak ovládáte společně se zajhištěním vozu z jedné klíčenky Pro ovládání lze použít i mobilního telefonu a pomocí SMS zprávy, případně prozvonění, si vozidlo odemknout a odjistit. V případě útoku na váš vůz bezpečnostní systém odešle podrobnou varovnou SMS zprávu až na čtyři telefonní čísla, případně telefony prozvoní. Autoalarm CA-1202 Athos komunikuje s bezdrátovými detektory (magnet, tříštění skla, pohybový detektor). Může vás takinformovat i o napadení garáže, karavanu či jiných prostor a zařízení, které jsou v okolí vozu. Nastavení autoalarmu a kontrolu aktuálního stavu lze provést i prostřednictvím zabezpečených stránek z internetu.

K autoalarmu lze doplnit sadu handsfree, která umožní telefonickou komunikaci (z vozu i do vozu) v době poplachu. Což mj. znamená možnost sluchem zkontrolovat, co se ve voze skutečně děje. K dalším příslušenstvím patří záložní zdroj, který zajišťuje, že autoalarm s vámi bude schopen komunikovat, i když bude odpojena baterie vozu.

Autoalarm podporuje funkci Locator, která umožňuje přibližné určení polohy vozidla. Tato služba je užitečná nejenom v době napadení, ale je často využívána i k monitorování, zda se vůz pohybuje skutečně tam, kde má. Pro získání vyšší jistoty zabezpečení je možné autoalarm Athos CA-1202 zapojit do systému dálkového střežení REX. Poplachy z vozidla jsou v tomto případě přenášeny také na pult nepřetržitého dohledu, který v případě napadení zajistí adekvátní zásah. Po zapojení do systému REX získává zákazník významnou slevu na pojistném a možnost zobrazení aktuální polohy vozu na mapě na internetu.

Autoalarm Athos CA-1202 je v nabídce firmy za cenu 8 985 Kč s DPH. Více na www.jablotron.cz

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Technické parametry Athosu CA-1202

napájení

12V DC (8-16V)

klidový odběr proudu

max. 10 mA

špičkový odběr (v době komunikace)

1 A

pracovní pásmo GSM modulu

E-GSM / GPRS 900/1800MHz

výstupní výkon vysílače

2 W pro GSM900, 1 W pro GSM1800

přijímač DO

433,92MHz

rozsah pracovních teplot

-20°C až +70°C

výstup SIR

spíná +12V, max. zatížení 1,5 A

imobilizační okruh

8A trvale, krátkodobě až 12A

výstupní signály pro ovládání centrální zámků

max. 200mA, spíná na GND

délka impulsů pro centrální zámky

0,3s nebo 4s případně i 60s (volitelné)

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků