Auto za průměrný plat? Přinášíme tipy na 5 ojetin, které mohou obstát

42 komentářů

Ivoš
25. února • 21:24

za průměrný plat se dá v poho sehnat nějaká dobrá škodovka(ojetina), já bral ojetýho Rapida z azetka v Brně na leasing a vše bez problému

Lord Owl
24. dubna • 20:57

Lancia Y by je všecky cenově strčila do kapsy... To auto je v Itálii na každém rohu a honí se tam s ostatníma v tom jejich superprovoze... Asi se jedná o řádného nezmara, který má ovšem nevýhodu v podobě 2dv..

Natali22
17. dubna • 0:35

Jsem velmi atraktivní a sexy dívka.
rád cestuji
Hledám někoho, kdo by mě pozval.
Zobrazit zemi nebo město
Bavte se.
Moje intimní fotky >>> https://goo.gl/NVVPym...... <<<
Tato stránka obsahuje také moji kontaktní informace.

jozef Pistanek
16. dubna • 14:06

:-D:-D:-D
http://www.autoforum.cz/fascinace/cenik-mototechn... ...
Ještě k těm cenám ,v roce 79 jsem od fabriky dostal po půlročním čekání byt 2+1,zaplatil jsem 3.000 vinkulaci a podepsal 10 let v kovárnách,stálá raní 6.400 hrubého,nájem 230 kčs s 1 dítětem,když se ná narodilo druhé,snížili mi nájem na 180 ,-+ inkaso 50,-. Dovolená v Bulharsku na 3 neděle autobusem 3.200,- hadry z tůzu ,slušný rifle byly za 30 doláčů, atd. Že existujou nějaký komouší jsme věděli jen když za nima přišli aby zaplatili příspěvky. :-))))Je to celé pitomost. V té době byl můj otec dělníkem na jatkách a matka v poštovní třídírně. Jaké přesně měli platy si už nepamatuji. Ovšem tu Cortinu měli. V roce 1975 jsem jako mladý kluk po vojně vydělával za volantem sklápěčky 3500 korun. Starší chlapi vydělávali mnohem víc. První ojeté auto jsem si koupil za dva měsíční platy. Takže, pane redaktore, pokud tu dobu nepamatujete, informujte se u lidí pracovitých, aktivních a nezaujatých. Ne jen u lemplů, kterých bylo a je v každém režimu dost a dost. Neměl jsem se špatně ani tehdy, ani teď.Jen chci být objektivní. Asi tak.moje skusenosti ako syna rodicov za "komancov" podobne... blaboly na zachranu zadlzenych magorov.. na zapade.

king014
16. dubna • 14:29

na jatkách se hodně kradlo tak proto ta Cortina, děkujeme za vaše přiznání a nekomunisté si ty byty a domy kupovali za svoje nemuseli žebrat v podniku

bzzz
16. dubna • 15:26

Tak :-) Ja si navic pamatuji auta na poradnik (pokud clovek uz ty penize mel, nemluve o Tuzexu pro vyvolene) a obyc/nevyvoleni lide nedostavali byt od statu, nybrz kupovali/splaceli druzstevni.

bRum
17. dubna • 17:14

Já si nemusím nic pamatovat. Jak dlouhý je pořadník na blbého Kokodáka? Čekací doba na Dustera 3/4 roku. Na nový Mercedes třeba rok. Tak kde je změna po 30 letech tržního kapitalismu? A asi dost dobře nejde srovnávat situaci z před padesáti let a dnes, ne? Tenkrát nestíhali vyrábět a dnes automobilky vyrábějí na objednávku, aby neměly skladovky. Pro kupujícího žádný rozdíl.

Jim
15. dubna • 20:28

auto za průměrný plat je fakt nouzovka na popojížďky a hlavně do toho necpat prachy ... osobní zkušenost, já cpu, nesnáším, když něco nefunguje, i když většinu času stojí v garáži ...

mpolan
16. dubna • 12:50

Otázkou je, kolik do toho člověk musí vrazit dalších peněz navíc, aby to vůbec bylo provozovatelné... Takže máme sice auto za průměrný plat, ale k tomu navíc... další průměrný plat, pomalu.

Vaclav
15. dubna • 16:23

Fabii jsme shaneli pro manzelku. Ale sehnat za rozumne penize nezhuntovane auto s klima bylo skoro nemozne. Nakonec jsme poridili Fiestu a spokojenost. Za jeden prum. plat ale zadne auto podle me bez investic nebude. Hlavne skodovky jsou nesmyslne drahe.

qwertz
15. dubna • 18:41

samozřejmě. protože je kupuje každý. Kupovat škodovku v bazaru je ekonomický nesmysl, protože zaplatíte patřičnou přirážku a současně si škodovky na českém trhu nejdéle drží cenu.Otázkou je, zda je rozumné vůbec kupovat auto v bazaru. Za situace, kdy více než 50% aut je minimálně stočenka a kdo ví co ještě, je nákup v bazaru holé šílenství.

Vaclav
15. dubna • 19:21

Stocene neni, znam predchoziho majitele. Samozrejme jinak mate pravdu. Divim se, ze dnes jeste nekdo koupi auto bez klima.

mpolan
16. dubna • 12:49

Znám dost lidí, kteří auto mají na dojetí cca 10 km do práce a zpět mezi obcemi a po městě. Na to fakt klima není potřeba, nestihne auto ani ochladit. A je to jen další krám navíc, který prodražuje provoz, protože vyžaduje pravidelnou péči.
A párkrát za rok s tím ujet pár kilometrů navíc někam na výlet jde taky. Sám jsem jezdil půl léta bez klimy, když jsem neměl čas dát auto do servisu, taky to šlo.

zmfcz
19. dubna • 8:33

Já jezdim cca 10km do práce a zpět a klima běží celoročně, topit a odmlžit zvládne za minutu jízdy, chladit taky, ale je pravda, že to není 1.2 škodovka, vliv na spotřebu skoro nulový, jednou za rok čištění a doplnění cca 300Kč.

tazzz007
15. dubna • 20:08

Pokud má někdo auto na krátké pojížďky na nákupy a cesty do práce,tak klimatizaci prakticky nepotřebuje.Osobně jsem ho loni zapnul 2x,když už bylo venku fakt peklo.Navíc klima slušně snižuje výkon resp.zvyšuje spotřebu.

Petr
15. dubna • 15:24

Megane II ? Vážně? To snad nemůžete myslet vážně..

Ivoš
25. února • 21:25

proto dávám větší důvěru škodovkám

Anti-automat
15. dubna • 11:20

,,,, za priemerny plat,,,,,
Smutne, ze.

Pepik
15. dubna • 12:47

Navic je to castka za ctvrte ctvrtleti, tedy s vanocnima premiema. Do toho je nejak zapomenuto na to, ze se jedna o polohruby prijem pred zdanenim. A ten prumer "39 tisic u zamestnancu" by me vazne zajimal, kde se vzal...

Joe Doe
16. dubna • 16:38

A ten poznas, ako sa traja zamestnanci IBM - z USA, Nemecka a z Bratislavy - stretnu na vyrocnom zhromazdeni po vyplate bonusov?Amik hovori: Za bonus som si kupil biele Camaro.
Nemec hovori: Za bonus som si kupil cerveneho Boxstera.
A Slovak hovori: Vidite ten zeleny Jaguar? Tak presne taku istu farbu ma moj sveter, co som si kupil za premie.

tazzz007
15. dubna • 20:00

Jednoduše - je to průměrná mzda řadových zaměstnanců a managementu.Řadoví zaměstnanci mají v průměru tak 28.000,- hrubého,ale mangement 80.000,- a jednatelé půl mega,takže to vyleze o třetinu výše.

François
15. dubna • 10:41

Citroen C3 a nepřesné řízení?? 1. generace sdílela techniku s P 206, tudíž se jedná o auto s jedním z nejpřesnějších řízení ve své třídě a době...

883ccm
15. dubna • 9:43

Takže opět - Škoda Fabia již v pořizovací ceně drahá, problematické motory, poddimenzovaná náprava, nákladné opravy - přesto je to "špičková a naprosto spolehlivá" volba? Za to Renault nebrat protože "pověst", ale benzíny naprosto spolehlivé, velmi dobrá protikorozní úprava, levné opravy, nízká cena. Tak alespoň pomluvíme vznitřní prostor. No hlavně že v té problematičtější a dražší Fabii můžeme tančit, jak je rozměrná! My jsme fakt národ de.ilů, když ty škodovky a fxfágeny kupujeme...

Marex
15. dubna • 19:57

Souhlas. Po 2ks Fabia I v rodině (1,4MPi / 50kW a 2,0MPi / 85kW) obě 8V verze v LPG mohu říci, že motory jsou naprosto bezproblémové nezmary. Zbytek auta ale ve spolehlivosti silně pokulhává, protože čím více výbavy to mělo, tím více se to sypalo. A to měli pravidelný a kvalitní servis a žádné díly typu Starline. Přesto byl úspěch, když to nemělo nějaký problém po dobu 3 měsíců. Oproti tomu Clio II (1,2 / 55kW) bylo naprosto spolehlivé auto, když se vystříkali a napružili kontakty v konektorech elektroinstalace, protože to je slabina všech starších Renaultů a způsobuje to pak duchy v elektrice, jinak nic. Na opravu čehokoliv naprosto jednoduché auto. Proti Cliu II byla Fabia I naprosto nespolehlivý a přečidlovaný krám.

Q
19. dubna • 8:33

Taky mám podobnou zkušenost s 2.0 85 kW LPG. Motoricky excelentní, ale zbytek auta dosti pokulhával.

Ef.
15. dubna • 18:21

Fabii večer zaparkujete na sídlišti a ráno máte místo auta volné parkovací místo, zdarma. Známé se to stalo už dvakrát a pořád nemůže pochopit, kde dělá s Fabií chybu..

qwertz
15. dubna • 12:11

No a vidíte. Vy tady slintáte vzteky, co si to dovolili uvést jako držák fábii 1.4 16V 55kW. My tohle auto máme v rodině na pojížďky po městě a špinavou práci, nalítáno 300tis., někdy po 200tis měněna spojka a postupně zapalovací cívky (samý spotřebák). Jediná výrobní vada na tomto modelu byl elektrický mechanismus stahování okénka, který blbnul.To auto bude jezdit do doby než zrezne, protože první majitel se k němu choval jako prase a některé "opravy" karoserie bohužel vykazují korozi. (opravit to lze, ale cenově se to nevyplatí)

wlado
15. dubna • 13:51

1.4 16V majú sklon žrať olej a nik nevie prečo.

tom
15. dubna • 17:47

Ze by horní stírací kroužek? Podívej se na tolerance výrobní dokumentace a mas jasno

Ota
18. dubna • 13:49

horni je tesnici, ty dalsi jsou stiraci, proto v sobe maj drazku- na odvod oleje

Mechanik
15. dubna • 20:39

jakej horní stírací kroužek. to existuje:-D

qwertz
15. dubna • 15:46

1.4 16V se dělaly ve dvou výkonových variantách 55kW a 74kW. Problémy se spotřebou oleje měla ta výkonější. 55kW varianta je držák.

Jiří
15. dubna • 12:18

takže jak píšeš je to šrot...

qwertz
15. dubna • 13:39

Samozřejmě. Protože ho někdo fyzicky rozmlátil. Výrobní vady nemá žádné.

Anti-automat
15. dubna • 10:57

Naprava trpi pri nezmyselnom tazkom TDi, obcas aj pri liatinovom benzinovom dvojlitri (inak, ten s tou fabiou hybe naozaj zaujimavo). Prave preto som spominal tie posledne HTP. Ale naozaj musia byt z poslednych rokov. Ventilove reraultove drieky tvaru 'S' mozem poslat, niekde ich este vyhrabem.
Inak suhlas ze v tomto vybere sa mohli ocitnut ine auta, pretoze to uz je na dostrel od trebars O1 1.6 55kW, ktoru pokazite (motoricky) jedine tak, ze ju hodite do banskej sachty.

JirkaK
15. dubna • 17:36

Jakž takž spolehlivé HTP byly až někdy po roce 2010 a to se jedničkových fabií rozhodně netýká. U nich je dnes, po 10 - 15 letech provozu všechno tříválcové šrot před smrtí. A u oktávií 1.6/55kW možná motory vydrží, ale zase se u nich masově šrotují poddimenzované špatně zkontruované převodovky, takže.... 3-[

tom
15. dubna • 17:46

Tak si nejdříve zjisti, ze není 1,6 a 1,6. A u ty sr trpěla převodovka hlavně pokus se tahal vlek

JirkaK
15. dubna • 20:28

To samozřejmě nejsou, jsou ještě 1.6 74kW. Těm se převodovky nerozpadají, ale tyhle motory zase po 200 tkm začnou žrát olej.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Anti-automat
16. dubna • 9:37

Problem s prevodovkou sa tyka verzie 100k, konkretne (ak sa dobre pamatam), pri verzii DDU. Verzie 1.6 / 55kW sa to netyka. No a olej to zacne zrat vtedy, ak sa nedodrzi spravny interval a leje sa tam to, co sa tam liat nema.

JirkaK
16. dubna • 20:44

Právě verze 55kW se to týká, vím minimálně o dvou O1 s tímto motorem, které dojezdily kvůli rozpadlé převodovce.

LOL
15. dubna • 16:54

náprava trpí i s 1.4MPI. Ale fakt je, že s 1.9TDI to byl ještě větší hrkot.

Anti-automat
15. dubna • 9:36

Panda je vyborny nenarocny pracant.
Mojim tipom by bola jednotkova fabia (samozrejme nie po nemeckom starom panovi pravnikovi, rozumej bazarova rolada zlepena zo vsetkeho mozneho ako poulicny gulas). K tradicke robustnemu 1.4 MPi je prekvapivo dobrou (a pre normalne jazdenie podla mna lespou) volbou HTP z poslednych rokov od normalneho uzivatela, ktory ju neuhnal z pomsty ako sluzobak. Pre minusovych odbornikov: HTP z poslednych rokov vyroby ma s prvymi rokmi vyroby (a tomu sa vyhybat ako cert krizu), spolocny zhruba tak odhadom...asi pocet valcov, nic ine ma nenapada.
Co sa tyka meganu, jednoznacne dvakrat : prvy a posledny. Dajte si dolu prednu masku a pochopite: opravil som jeden a poviem Vam okamzite ze aj posledny.
Inak vyber je obmedzeny, pokojne sa do toho mohlo dostat aj Punto s jednoduchym benzinakom, ktory znicite jedine tak, ze ho rozbijete. Tipov je viac, napriklad mala micu(motoricky dokonala) atd.

Doporučujeme

Články odjinud