Auto za průměrný plat? Přinášíme tipy na 5 ojetin, které mohou obstát

Už za jeden průměrný plat lze pořídit vůz, který obstojí v každodenním provozu. Nebude to ale bez ústupků.

Průměrná hrubá mzda ve 4. čtvrtletí roku 2017 dosáhla rekordu: podle Českého statistického úřadu činila 31.646 Kč. Zaměstnanci pak prý dokonce průměrně brali přes 39 tisíc. Ponechme nyní stranou, že velká část zaměstnanců si může o takovém platu nechat zdát a položme si jinou otázku.

Jaký vůz se dá hypoteticky pořídit za jeden takový plat? Třeba dvě stará BMW bez technické, všelijaké sedany, rezivějící vraky, neobyčejně zachovalé a zespodu děravé Korejce. Jenže co dělat ve chvíli, kdy budete chtít jezdit skutečně každý den s minimem starostí? Odpovědní může být pětice námi vybraných vozů.

Tady jsou:

Citroën C3

První generace Citroënu C3, která se na trhu objevila v roce 2002, ve své době šokovala. Design inspirovaný „kachnou“, hračkovitý tvar, inovativní interiér - důvod byl nejeden. U motoristických nadšenců však auto s houpavým podvozkem a nepřesným řazením i řízením nikdy příliš nebodovalo.

To se sice za ty roky nezměnilo, na druhou stranu dnes jde o zajímavý tip, který stojí trochu stranou zájmu. Auto má vzornou protikorozní ochranu, bytelný podvozek se samostatně měnitelnými díly pak sdílí s Peugeotem 207.

Test ojetiny: Citroën C3 2. generace je spolehlivý, hledejte ale jednoduché verze

Test ojetiny: Citroën C3 2. generace je spolehlivý, hledejte ale jednoduché verze

Také motory jsou slušné. Při hledání se zaměřte na benzinové jednotky 1.1 a 1.4. Obě jsou prakticky nezničitelné, tomu většímu výjimečně odejde těsnění pod hlavou. V inzerci se pravidelně objevují i jednotky 1.4 HDi. Mezi malými diesely patří k těm nejlepším, pokud tedy koupíte slabší verzi s osmi ventily a 50 kilowatty. Pokud se ale necháte zlákat čtyřlitrovou spotřebou, odložte si extra peníze stranou. Větší šestnáctistovka je vrtošivější, v obou případech je pro spokojený provoz klíčový servis zkrácený klidně na 10.000 km.

Jinak vůz není příliš problematický. Spíše výjimečně může selhat systém ESP, v naší cenové relaci jej však většina aut mít nebude. Horší to je s poruchou posilovače, jde o ojedinělou závadu, repasovaný díl ale vyjde minimálně na pět tisíc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků