Auto za průměrný plat? Přinášíme tipy na 5 ojetin, které mohou obstát

Už za jeden průměrný plat lze pořídit vůz, který obstojí v každodenním provozu. Nebude to ale bez ústupků.

Průměrná hrubá mzda ve 4. čtvrtletí roku 2017 dosáhla rekordu: podle Českého statistického úřadu činila 31.646 Kč. Zaměstnanci pak prý dokonce průměrně brali přes 39 tisíc. Ponechme nyní stranou, že velká část zaměstnanců si může o takovém platu nechat zdát a položme si jinou otázku.

Jaký vůz se dá hypoteticky pořídit za jeden takový plat? Třeba dvě stará BMW bez technické, všelijaké sedany, rezivějící vraky, neobyčejně zachovalé a zespodu děravé Korejce. Jenže co dělat ve chvíli, kdy budete chtít jezdit skutečně každý den s minimem starostí? Odpovědní může být pětice námi vybraných vozů.

Tady jsou:

Citroën C3

První generace Citroënu C3, která se na trhu objevila v roce 2002, ve své době šokovala. Design inspirovaný „kachnou“, hračkovitý tvar, inovativní interiér - důvod byl nejeden. U motoristických nadšenců však auto s houpavým podvozkem a nepřesným řazením i řízením nikdy příliš nebodovalo.

To se sice za ty roky nezměnilo, na druhou stranu dnes jde o zajímavý tip, který stojí trochu stranou zájmu. Auto má vzornou protikorozní ochranu, bytelný podvozek se samostatně měnitelnými díly pak sdílí s Peugeotem 207.

Test ojetiny: Citroën C3 2. generace je spolehlivý, hledejte ale jednoduché verze

Test ojetiny: Citroën C3 2. generace je spolehlivý, hledejte ale jednoduché verze

Také motory jsou slušné. Při hledání se zaměřte na benzinové jednotky 1.1 a 1.4. Obě jsou prakticky nezničitelné, tomu většímu výjimečně odejde těsnění pod hlavou. V inzerci se pravidelně objevují i jednotky 1.4 HDi. Mezi malými diesely patří k těm nejlepším, pokud tedy koupíte slabší verzi s osmi ventily a 50 kilowatty. Pokud se ale necháte zlákat čtyřlitrovou spotřebou, odložte si extra peníze stranou. Větší šestnáctistovka je vrtošivější, v obou případech je pro spokojený provoz klíčový servis zkrácený klidně na 10.000 km.

Jinak vůz není příliš problematický. Spíše výjimečně může selhat systém ESP, v naší cenové relaci jej však většina aut mít nebude. Horší to je s poruchou posilovače, jde o ojedinělou závadu, repasovaný díl ale vyjde minimálně na pět tisíc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků