Auto za průměrný plat? Přinášíme tipy na 5 ojetin, které mohou obstát

Už za jeden průměrný plat lze pořídit vůz, který obstojí v každodenním provozu. Nebude to ale bez ústupků.

Průměrná hrubá mzda ve 4. čtvrtletí roku 2017 dosáhla rekordu: podle Českého statistického úřadu činila 31.646 Kč. Zaměstnanci pak prý dokonce průměrně brali přes 39 tisíc. Ponechme nyní stranou, že velká část zaměstnanců si může o takovém platu nechat zdát a položme si jinou otázku.

Jaký vůz se dá hypoteticky pořídit za jeden takový plat? Třeba dvě stará BMW bez technické, všelijaké sedany, rezivějící vraky, neobyčejně zachovalé a zespodu děravé Korejce. Jenže co dělat ve chvíli, kdy budete chtít jezdit skutečně každý den s minimem starostí? Odpovědní může být pětice námi vybraných vozů.

Tady jsou:

Citroën C3

První generace Citroënu C3, která se na trhu objevila v roce 2002, ve své době šokovala. Design inspirovaný „kachnou“, hračkovitý tvar, inovativní interiér - důvod byl nejeden. U motoristických nadšenců však auto s houpavým podvozkem a nepřesným řazením i řízením nikdy příliš nebodovalo.

To se sice za ty roky nezměnilo, na druhou stranu dnes jde o zajímavý tip, který stojí trochu stranou zájmu. Auto má vzornou protikorozní ochranu, bytelný podvozek se samostatně měnitelnými díly pak sdílí s Peugeotem 207.

Test ojetiny: Citroën C3 2. generace je spolehlivý, hledejte ale jednoduché verze

Test ojetiny: Citroën C3 2. generace je spolehlivý, hledejte ale jednoduché verze

Také motory jsou slušné. Při hledání se zaměřte na benzinové jednotky 1.1 a 1.4. Obě jsou prakticky nezničitelné, tomu většímu výjimečně odejde těsnění pod hlavou. V inzerci se pravidelně objevují i jednotky 1.4 HDi. Mezi malými diesely patří k těm nejlepším, pokud tedy koupíte slabší verzi s osmi ventily a 50 kilowatty. Pokud se ale necháte zlákat čtyřlitrovou spotřebou, odložte si extra peníze stranou. Větší šestnáctistovka je vrtošivější, v obou případech je pro spokojený provoz klíčový servis zkrácený klidně na 10.000 km.

Jinak vůz není příliš problematický. Spíše výjimečně může selhat systém ESP, v naší cenové relaci jej však většina aut mít nebude. Horší to je s poruchou posilovače, jde o ojedinělou závadu, repasovaný díl ale vyjde minimálně na pět tisíc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků