Co dělat, když se ocitnete v protisměru na dálnici? Řiďte se těmito radami

Neurotic  |  18. 02. 2019 16:32

Ještě tam chybí to nejdůležitější, zabavení vozidla a hlavně řidičáku až do konce života a v případě opětovného chycení za volantem doživotní práce v kamenolomu

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  18. 02. 2019 16:42

tiez pozeram bod c. 4, sam sa udam. dostanem pokutu, pridem o papiere. pff normalne krajnica a sup spiatocka. ked viem ze je to par metrov. ale musel by som byt sfetovany debil aby som isiel autom v protismere. Ist do Anglicka, Noveho Zelandu, Australii a spravit to tam este pochopim. Ale u nas...

Odpovědět  |   | 
xxc  |  18. 02. 2019 20:33

Na Slovensku za to beru vodicaky, tak tym chudakom ostava len pokracovat co najrychlejsie v jazde a dufat, ze niekde odbocia. Keby to nerobili, tak kazdy normalny zastane na kraji a zavola 112. Chyba sa moze stat hocikomu.

Odpovědět  |   | 
brk77  |  18. 02. 2019 21:52

Blbost. Pokud se někdo uvědoměle bonzné sám, tak by to měla být natolik polehčující okolnost, že to bude takřka bez trestu. V opačném případě se to tihle řidiči budou snažit nějak vyřešit sami a bude to mnohem nebezpečnější pro všechny.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  19. 02. 2019 09:32

Je to přesně tak, jak říkáte (píšete).

Odpovědět  |   | 
Delphin  |  19. 02. 2019 09:48

Bodový systém:
"Couvání, otáčení nebo jízda v protisměru na dálnici - při řízení vozidla v provozu na dálnici nebo na silnici pro motorová vozidla se otáčí, jede v protisměru nebo couvá v místě, kde to není dovoleno podle § 36 odst. 1 písm. b)
Příkaz na místě nelze. Pokuta ve správním 5.000 – 10.000 Kč a k tomu zákaz činnosti 6 měs. - 1 rok."
Ještě se někdo diví, že lidé nepostupují podle rady Besipu? Kdo by si chtěl sám volat Policii, aby mu zajistila minimálně 6 měsíců bez řidičáku? Ze zákona žádná jiná možnost není, žádná polehčující okolnost.
Tyhle nehody jsou důsledek právě přílišné represe. Raději to nějak risknout otočit, projet a třeba to vyjde. Postup podle Besipu znamená jistotu, že si dlouho nezajezdí. A i půl roku bez řidičáku znamená pro spoustu lidí ztrátu práce, nemožnost dostat se k lékaři, na nákup...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  19. 02. 2019 10:35

Ten zakaz cinnosti je direktivni/automaticky?

Odpovědět  |   | 
Delphin  |  19. 02. 2019 10:52

Ano, u nás je automaticky zákaz řízení.
Mimochodem, v Německu to mají rozděleno - jízda v protisměru na nájezdu na dálnici (pokuta 75 - 110 €), jízda v protisměru v odstavném pruhu (130 - 195 €) a pak v průběžném pruhu. Až u jízdy v průběžném pruhu je 1 měsíc zákazu řízení a pokuta od 200 € do 290 €.
Vždy je to za 1 bod, až jízda v průběžném s ohrožením nebo nehodou za 2. Ty vyšší sazby jsou v případě způsobení nehody. Na druhou stranu v případě extra průšvihu může jít až o 5 let ve vězení.
V tomto případě nevidím problém si sám na sebe zavolat Polizei a nechat si pomoct dostat se zpět.
Vidíte ten rozdíl? U nás pokuta na 5000 začíná, v Německu je spíš horní hranice. U nás likvidační tresty přímo vybízející to nějak zkusit, Německé motivující pro pár Eur neriskovat.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  19. 02. 2019 13:24

Vysoký trest v DE chépu pro Katze a spol. Ten náš by se z toho ještě nějak vyvlík, kdyby to přežil.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  19. 02. 2019 14:19

Diky za info.

Odpovědět  |   | 
ortodoxní škodovkář  |  18. 02. 2019 20:41

já bych to otočil

Odpovědět  |   | 
Audis  |  18. 02. 2019 21:12

5) po příjezdu hlídky policie na jejich dotaz, kdo s vozidlem jel, odpovídejte "vím to, ale s ohledem na zákon o policii nebudu vypovídat." jinak dostanete trest. Ta policie kromě pomocí vám s otočením nebo vyvedením do bezpečného prostoru, si jede pro vaše prachy měrou stejně důležitou.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  18. 02. 2019 23:27

S ohledem na zakon o policii? Ja bych si to pro jistotu jeste radeji lepe nastudoval, nez ze sebe udelas pitomce oficialne.

Odpovědět  |   | 
Audis  |  19. 02. 2019 08:21

I zákon o policii má paragrafy o poučení a možnosti nevypovidat (měl před 5 lety kdy jsem ho četl. Věřím, že se to nezměnilo)

Odpovědět  |   | 
gofry  |  11. 03. 2019 15:51

Na akúkoľvek otázku polície sa zásadne odpovedá: "Požadujete po mne podanie vysvetlenia?". Pokiaľ sa už skutočne jedná o podanie vysvetlenia, tak sa odpovedá "Nebudem sa vyjadrovať".

Nejaké nezmysly ako "Viem to", prípadne "Rozhodol som sa vám nič nepovedať, pretože Y" sú dobrou cestou k pokute.

Odpovědět  |   | 
uc  |  19. 02. 2019 07:11

Hned 1.rada Besipu je úplně na nic. Jen málokomu z ní docvakne, že krajnice je v tomto případě vlevo.

Odpovědět  |   | 
Net  |  19. 02. 2019 09:43

Tak na dálnici bývá krajnice po obou stranách, nicméně je jen málo míst, kde je u středu dostatek místa pro bezpečné odstavení vozidla a i tak rychlý pruh bude komplikovat práci odtahovce a učiní situaci o něco málo nebezpečnější.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  19. 02. 2019 09:55

v kazdej normalnej krajine ano, s vynimkou je Slovensko BA-TT, kde sposobis v pripade jazdy v protismere na D1 apokalypsu. Krajnicu by si nasiel ak tak len v poli

Odpovědět  |   | 
vtípek  |  21. 02. 2019 10:19

Ide Záhorák po dialnici a počúva rádio. Z rádia sa ozve:
"Pozor, mimoriadne dopravné hlásenie. Po dialnici v smere z Bratislavy na Kúty ide jeden vodič v protismere. Žiadame všetkých vodičov o mimoriadnú opatrnosť."
Záhorák si mrmle: " Čo jeden, všeci".

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

dnes | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 20 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 149 příspěvků

Nejčtenější články

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Ob…

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

2.  5.  2019 | | 97 N/A
Škoda 1500 V mohla Československo vynést na vrchol. Skončila v troskách

Škoda 1500 V mohla Československo vynést na…

Dvanáctsettrojka byla zastaralá už v době, kdy vyjela na silnice. O tom není sporu. Počátkem 70. let však vznikl pozoruhodný nástupce, který mohl Československo vynést ke špičce segmentu osobních užitkových aut a dodávek. Ani projektu Š 778 ale nebyl souzen úspěch.

28.  4.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla.…

Majitelé prémiových vozů už si zvykli, že se s nimi jejich auta loučí animací. Nyní to čeká i majitele Superbů.

14.  5.  2019 | | 71 N/A
Škoda Buggy mířila do výroby. Erko do terénu však stálo mimo zákony

Škoda Buggy mířila do výroby. Erko do terén…

Umíte si představit, že by se v 70. letech dostala do výroby vedle klasického sedanu a kupé také bugina bez dveří a klasické střechy? Vývojové oddělení AZNP tomu věřilo, tehdejší podmínky však jejich odvaze vůbec nenahrávaly.

20.  4.  2019 | | 13 N/A
Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vz…

Že se něco děje, jste si mohli všimnout podle nedávných premiér této značky. Každý vůz Hyundai je totiž zcela jiný. Další na řadě je Tucson.

26.  4.  2019 | | 47 N/A