Auto Union Type C e-tron: konečně smysluplný elektromobil

Automobilka Audi příští měsíc na 62. veletrhu hraček v Nurembergu (opravdu je to Nuremberg a nikoli Norimberk) představí prototyp Auto Union Type C e-tron. Že by další elektromobil, tentokrát v retro stylu? Tak trochu ano, ale o auto v pravém smyslu slova nejde.

Nový e-tron je totiž zmenšeninu historického Auto Unionu v poměru 1:2 a určen je hlavně dětem. Poskládat by se do něj nicméně měl zvládnout i dospělý s výškou do 180 cm. „Vůz” je 2 320 mm dlouhý a 970 mm široký.

Minimonopost je vzpomínkou na fenomenální úspěchy „stříbrných šípů“ ze třicátých let minulého století, ale jeho technika je veskrze dnešní. Jak již název e-tron naznačuje, o pohon se stará elektromotor o výkonu 1,5 koně (1,1 kW) s točivým momentem 60 Nm, což vozítku, opatřenému také zpětným chodem, umožní dosažení rychlosti 30 km/h. Li-ionové akumulátory mu zajistí dojezd přibližně 25 km a lze je za 2 hodiny dobít z běžné zásuvky na 230 V.

Možná jde o první opravdu rozumné použití techniky elektromobilů s ohledem na její současné možnosti. O smyslupnosti jejího nasazování do skutečných aut máme v tuto chvíli řadu pochybností.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Auto Union Type C e-tron
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků