Auto Union Type C e-tron: konečně smysluplný elektromobil

Automobilka Audi příští měsíc na 62. veletrhu hraček v Nurembergu (opravdu je to Nuremberg a nikoli Norimberk) představí prototyp Auto Union Type C e-tron. Že by další elektromobil, tentokrát v retro stylu? Tak trochu ano, ale o auto v pravém smyslu slova nejde.

Nový e-tron je totiž zmenšeninu historického Auto Unionu v poměru 1:2 a určen je hlavně dětem. Poskládat by se do něj nicméně měl zvládnout i dospělý s výškou do 180 cm. „Vůz” je 2 320 mm dlouhý a 970 mm široký.

Minimonopost je vzpomínkou na fenomenální úspěchy „stříbrných šípů“ ze třicátých let minulého století, ale jeho technika je veskrze dnešní. Jak již název e-tron naznačuje, o pohon se stará elektromotor o výkonu 1,5 koně (1,1 kW) s točivým momentem 60 Nm, což vozítku, opatřenému také zpětným chodem, umožní dosažení rychlosti 30 km/h. Li-ionové akumulátory mu zajistí dojezd přibližně 25 km a lze je za 2 hodiny dobít z běžné zásuvky na 230 V.

Možná jde o první opravdu rozumné použití techniky elektromobilů s ohledem na její současné možnosti. O smyslupnosti jejího nasazování do skutečných aut máme v tuto chvíli řadu pochybností.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Auto Union Type C e-tron
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků