Auto Union Type C e-tron: konečně smysluplný elektromobil

Automobilka Audi příští měsíc na 62. veletrhu hraček v Nurembergu (opravdu je to Nuremberg a nikoli Norimberk) představí prototyp Auto Union Type C e-tron. Že by další elektromobil, tentokrát v retro stylu? Tak trochu ano, ale o auto v pravém smyslu slova nejde.

Nový e-tron je totiž zmenšeninu historického Auto Unionu v poměru 1:2 a určen je hlavně dětem. Poskládat by se do něj nicméně měl zvládnout i dospělý s výškou do 180 cm. „Vůz” je 2 320 mm dlouhý a 970 mm široký.

Minimonopost je vzpomínkou na fenomenální úspěchy „stříbrných šípů“ ze třicátých let minulého století, ale jeho technika je veskrze dnešní. Jak již název e-tron naznačuje, o pohon se stará elektromotor o výkonu 1,5 koně (1,1 kW) s točivým momentem 60 Nm, což vozítku, opatřenému také zpětným chodem, umožní dosažení rychlosti 30 km/h. Li-ionové akumulátory mu zajistí dojezd přibližně 25 km a lze je za 2 hodiny dobít z běžné zásuvky na 230 V.

Možná jde o první opravdu rozumné použití techniky elektromobilů s ohledem na její současné možnosti. O smyslupnosti jejího nasazování do skutečných aut máme v tuto chvíli řadu pochybností.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Auto Union Type C e-tron

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků