Auto Union Type C e-tron: konečně smysluplný elektromobil

Automobilka Audi příští měsíc na 62. veletrhu hraček v Nurembergu (opravdu je to Nuremberg a nikoli Norimberk) představí prototyp Auto Union Type C e-tron. Že by další elektromobil, tentokrát v retro stylu? Tak trochu ano, ale o auto v pravém smyslu slova nejde.

Nový e-tron je totiž zmenšeninu historického Auto Unionu v poměru 1:2 a určen je hlavně dětem. Poskládat by se do něj nicméně měl zvládnout i dospělý s výškou do 180 cm. „Vůz” je 2 320 mm dlouhý a 970 mm široký.

Minimonopost je vzpomínkou na fenomenální úspěchy „stříbrných šípů“ ze třicátých let minulého století, ale jeho technika je veskrze dnešní. Jak již název e-tron naznačuje, o pohon se stará elektromotor o výkonu 1,5 koně (1,1 kW) s točivým momentem 60 Nm, což vozítku, opatřenému také zpětným chodem, umožní dosažení rychlosti 30 km/h. Li-ionové akumulátory mu zajistí dojezd přibližně 25 km a lze je za 2 hodiny dobít z běžné zásuvky na 230 V.

Možná jde o první opravdu rozumné použití techniky elektromobilů s ohledem na její současné možnosti. O smyslupnosti jejího nasazování do skutečných aut máme v tuto chvíli řadu pochybností.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Auto Union Type C e-tron
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků