Auto snů KU:RIN je poháněné motorem na stlačený vzduch

Auto snů KU:RIN je poháněné motorem na stlačený vzduch

V prosinci 2006 představil Tetsuro Toyoda, prezident Toyota Industries Corporation, projekt s hodně bombastickým názvem Auto snů. Jeho cílem bylo podnítit mladé inženýry k tomu, aby přinášeli nové nápady.

Projekt svedl dohromady 40 mladých specialistů společnosti a jejich nejnovějším počinem se stal KU:RIN, vůz poháněný motorem na stlačený vzduch. (Jeho název je velmi případný, v japonštině znamenají slova „ku“ vzduch a „rin“ kolo.)

Klepněte pro větší obrázek
Vůz stvořila skupina 40 inženýrů společnosti Toyota Industries Corporation ve svém volném čase.

Proč vymysleli zrovna vůz poháněný vzduchem? Toyota Industries Corporation je největší světový dodavatel kompresorů pro klimatizace automobilů, ročně dodá kolem 20 milionů jednotek. Kompresor se používá ke stlačení chladiva a představuje klíčový prvek pro systém klimatizace. Motor ve voze KU:RIN však využívá kompresor v opačném smyslu - rozšiřováním stlačeného vzduchu vzniká síla, která pohání vozidlo.
 
I když je motor na stlačený vzduch malý a lehký, je vysoce výkonný. Důkazem je to, že vůz už má za sebou první rekordní zápis. Na zkušební dráze Japonského výzkumného ústavu automobilů ve městě Shirosato, v prefektuře Ibaraki, mu byla naměřena rychlost 129,2 km/h. Tým chce, aby byl tento výkon zapsán do Guinnessovy knihy rekordů.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků