Auto snů KU:RIN je poháněné motorem na stlačený vzduch

Auto snů KU:RIN je poháněné motorem na stlačený vzduch

V prosinci 2006 představil Tetsuro Toyoda, prezident Toyota Industries Corporation, projekt s hodně bombastickým názvem Auto snů. Jeho cílem bylo podnítit mladé inženýry k tomu, aby přinášeli nové nápady.

Projekt svedl dohromady 40 mladých specialistů společnosti a jejich nejnovějším počinem se stal KU:RIN, vůz poháněný motorem na stlačený vzduch. (Jeho název je velmi případný, v japonštině znamenají slova „ku“ vzduch a „rin“ kolo.)

Klepněte pro větší obrázek
Vůz stvořila skupina 40 inženýrů společnosti Toyota Industries Corporation ve svém volném čase.

Proč vymysleli zrovna vůz poháněný vzduchem? Toyota Industries Corporation je největší světový dodavatel kompresorů pro klimatizace automobilů, ročně dodá kolem 20 milionů jednotek. Kompresor se používá ke stlačení chladiva a představuje klíčový prvek pro systém klimatizace. Motor ve voze KU:RIN však využívá kompresor v opačném smyslu - rozšiřováním stlačeného vzduchu vzniká síla, která pohání vozidlo.
 
I když je motor na stlačený vzduch malý a lehký, je vysoce výkonný. Důkazem je to, že vůz už má za sebou první rekordní zápis. Na zkušební dráze Japonského výzkumného ústavu automobilů ve městě Shirosato, v prefektuře Ibaraki, mu byla naměřena rychlost 129,2 km/h. Tým chce, aby byl tento výkon zapsán do Guinnessovy knihy rekordů.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků