Auto snů KU:RIN je poháněné motorem na stlačený vzduch

Auto snů KU:RIN je poháněné motorem na stlačený vzduch

V prosinci 2006 představil Tetsuro Toyoda, prezident Toyota Industries Corporation, projekt s hodně bombastickým názvem Auto snů. Jeho cílem bylo podnítit mladé inženýry k tomu, aby přinášeli nové nápady.

Projekt svedl dohromady 40 mladých specialistů společnosti a jejich nejnovějším počinem se stal KU:RIN, vůz poháněný motorem na stlačený vzduch. (Jeho název je velmi případný, v japonštině znamenají slova „ku“ vzduch a „rin“ kolo.)

Klepněte pro větší obrázek
Vůz stvořila skupina 40 inženýrů společnosti Toyota Industries Corporation ve svém volném čase.

Proč vymysleli zrovna vůz poháněný vzduchem? Toyota Industries Corporation je největší světový dodavatel kompresorů pro klimatizace automobilů, ročně dodá kolem 20 milionů jednotek. Kompresor se používá ke stlačení chladiva a představuje klíčový prvek pro systém klimatizace. Motor ve voze KU:RIN však využívá kompresor v opačném smyslu - rozšiřováním stlačeného vzduchu vzniká síla, která pohání vozidlo.
 
I když je motor na stlačený vzduch malý a lehký, je vysoce výkonný. Důkazem je to, že vůz už má za sebou první rekordní zápis. Na zkušební dráze Japonského výzkumného ústavu automobilů ve městě Shirosato, v prefektuře Ibaraki, mu byla naměřena rychlost 129,2 km/h. Tým chce, aby byl tento výkon zapsán do Guinnessovy knihy rekordů.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků