Auto snů KU:RIN je poháněné motorem na stlačený vzduch

Auto snů KU:RIN je poháněné motorem na stlačený vzduch

V prosinci 2006 představil Tetsuro Toyoda, prezident Toyota Industries Corporation, projekt s hodně bombastickým názvem Auto snů. Jeho cílem bylo podnítit mladé inženýry k tomu, aby přinášeli nové nápady.

Projekt svedl dohromady 40 mladých specialistů společnosti a jejich nejnovějším počinem se stal KU:RIN, vůz poháněný motorem na stlačený vzduch. (Jeho název je velmi případný, v japonštině znamenají slova „ku“ vzduch a „rin“ kolo.)

Klepněte pro větší obrázek
Vůz stvořila skupina 40 inženýrů společnosti Toyota Industries Corporation ve svém volném čase.

Proč vymysleli zrovna vůz poháněný vzduchem? Toyota Industries Corporation je největší světový dodavatel kompresorů pro klimatizace automobilů, ročně dodá kolem 20 milionů jednotek. Kompresor se používá ke stlačení chladiva a představuje klíčový prvek pro systém klimatizace. Motor ve voze KU:RIN však využívá kompresor v opačném smyslu - rozšiřováním stlačeného vzduchu vzniká síla, která pohání vozidlo.
 
I když je motor na stlačený vzduch malý a lehký, je vysoce výkonný. Důkazem je to, že vůz už má za sebou první rekordní zápis. Na zkušební dráze Japonského výzkumného ústavu automobilů ve městě Shirosato, v prefektuře Ibaraki, mu byla naměřena rychlost 129,2 km/h. Tým chce, aby byl tento výkon zapsán do Guinnessovy knihy rekordů.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků