Auto smrti Austin-Healey bylo vydraženo za 24,6 milionu korun

Auto smrti Austin-Healey bylo vydraženo za 24,6 milionu korun

V aukčním domě Bonhams se dražilo nerestaurované auto Austin-Healey 100 Special z roku 1953. Novému zájemci bylo odklepnuto za ohromujících 843 000 liber, což je zhruba 24,6 milionu korun.

Představitelé Bonhmas odhadovali, že by vůz mohl být vydražen maximálně za částku 500 000 liber. Ale o vůz s pohnutou historií se rozpoutala velká bitva mezi čtyřmi dražiteli a výsledkem byla rekordní částka, za kterou byl vůz prodán. 

Klepněte pro větší obrázek
Dosavadní anonymní majitel si vůz pořídil v roce 1969 a od té doby ho uschovával netknutý na severu Anglie. 

Bylo draženo celkem 470 položek a toto byla daleko nejvyšší cena, kterou byl ten den někdo ochoten zaplatit za historické exponáty. Druhý v pořadí zůstal s velkým odstupem 1964 Aston Martin DB5. Byl prodán za 271 000 liber.  

Chmurná historie

Dražený Austin-Healey 100 Special se zúčastnil největší nehody v motoristickém sportu, která se udála při závodě 24 hodin Le Mans v roce 1955. Její bilance byla děsivá, zemřelo při ní 85 lidí.

Do vozu Austin-Healey, který řídil Lance Macklin narazil zezadu v rychlosti 241 km/h Pierre Levegh. Jeho mercedes vzápětí přeletěl hrazení a dopadl na hlavní tribunu. Vedle obětí na životech bylo zraněno dalších 120 lidí.

„Není to vůz, který nehodu způsobil, byl to řetězec událostí. Macklin musel brzdit kvůli Miku Hawthornovi v jaguáru před ním. Nehoda byla tragická, ale na druhou stranu posloužila jako katalyzátor změn směrem k větší bezpečnosti,“ řekl James Knight z aukční síně Bonhams.

Po nehodě zabavily auto francouzské úřady, v jejichž držení zůstalo rok a půl, než se vrátilo zpět výrobci.  

 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků