Auto smrti Austin-Healey bylo vydraženo za 24,6 milionu korun

Auto smrti Austin-Healey bylo vydraženo za 24,6 milionu korun

V aukčním domě Bonhams se dražilo nerestaurované auto Austin-Healey 100 Special z roku 1953. Novému zájemci bylo odklepnuto za ohromujících 843 000 liber, což je zhruba 24,6 milionu korun.

Představitelé Bonhmas odhadovali, že by vůz mohl být vydražen maximálně za částku 500 000 liber. Ale o vůz s pohnutou historií se rozpoutala velká bitva mezi čtyřmi dražiteli a výsledkem byla rekordní částka, za kterou byl vůz prodán. 

Klepněte pro větší obrázek
Dosavadní anonymní majitel si vůz pořídil v roce 1969 a od té doby ho uschovával netknutý na severu Anglie. 

Bylo draženo celkem 470 položek a toto byla daleko nejvyšší cena, kterou byl ten den někdo ochoten zaplatit za historické exponáty. Druhý v pořadí zůstal s velkým odstupem 1964 Aston Martin DB5. Byl prodán za 271 000 liber.  

Chmurná historie

Dražený Austin-Healey 100 Special se zúčastnil největší nehody v motoristickém sportu, která se udála při závodě 24 hodin Le Mans v roce 1955. Její bilance byla děsivá, zemřelo při ní 85 lidí.

Do vozu Austin-Healey, který řídil Lance Macklin narazil zezadu v rychlosti 241 km/h Pierre Levegh. Jeho mercedes vzápětí přeletěl hrazení a dopadl na hlavní tribunu. Vedle obětí na životech bylo zraněno dalších 120 lidí.

„Není to vůz, který nehodu způsobil, byl to řetězec událostí. Macklin musel brzdit kvůli Miku Hawthornovi v jaguáru před ním. Nehoda byla tragická, ale na druhou stranu posloužila jako katalyzátor změn směrem k větší bezpečnosti,“ řekl James Knight z aukční síně Bonhams.

Po nehodě zabavily auto francouzské úřady, v jejichž držení zůstalo rok a půl, než se vrátilo zpět výrobci.  

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků