Auto s lyžemi chystala Škoda ve 30. letech. Mělo bojovat s podloudníky

7 komentářů

Gustavo Woltmann
6. ledna • 11:35

Krásné retro autíčko, článek pobavil. Hlavně ty fotky lyžařů po boku auta.

David
4. ledna • 14:00

Drobná poznámka: Spíše se jednalo o potřebu Finanční stráže, nikoli četnictva

vana666
4. ledna • 9:17

Problém je, že kola fungují dobře jen na poměrně malé vrstvě sněhu (pokud to nejsou nějaké extrémní balóny). Silnější vrstva nebo měkký sníh znamená nekompromisní proboření a zapadnutí techniky. Takže v prvé řadě měli dát dozadu pásy a pak mohli experimentovat dál.

puk123
4. ledna • 13:10

Celé je to spíše úsměvný pokus. Navíc k ničemu. V boji s pašeráky byla nejúčinnější spolupráce s místním obyvatelstvem. Pašeráci ho totiž připravovali o jeden z mála zdrojů obživy.

Mirek
4. ledna • 18:26

To by asi obyvatele nepomohli. Pašování bylo vždy způsobené nedostatkem, nebo velkou cenovou diferenci, tedy z hospodářského důvodu. Navíc pohraniční oblasti byly většinou chudé.

puk123
5. ledna • 11:34

Aby bylo správně pochopeno. Pašování zboží bylo výsadou místních obyvatel, úřady v rozumné míře trpěno. Cizí pašeráky tak ochotně práskli.

Mirek
5. ledna • 21:05

Já to chápu, ale pochybuji, že by kohokoliv práskali, těžko se navzájem všichni znali a věděli, kdo je a kdo není pašerák. Pašerák, kterého by všichni znali, by hodně rychle dopašoval. Pašováním se zabývali především místní obyvatelé, tedy obyvatelé příhraničních oblastí a trpěno rozhodně nebylo. Těžko by si někdo pořizoval něco proti pašerákům, kteří nejsou z této oblasti, a vlastně v porovnání s místními ani nepašují.To, kde zkoušky probíhaly, je myslím vedlejší pro místo možného použití tohoto vozu. Nemá smysl se tady o to hádat, jak to dopopravdy bylo a kdo a co pašoval, je to skoro na vědeckou práci". Přečti si třeba toto:
https://is.muni.cz/th/64745/ff_m/Fenomen_pas... ...

Doporučujeme

Články odjinud