Krásné retro autíčko, článek pobavil. Hlavně ty fotky lyžařů po boku auta.
Drobná poznámka: Spíše se jednalo o potřebu Finanční stráže, nikoli četnictva
Problém je, že kola fungují dobře jen na poměrně malé vrstvě sněhu (pokud to nejsou nějaké extrémní balóny). Silnější vrstva nebo měkký sníh znamená nekompromisní proboření a zapadnutí techniky. Takže v prvé řadě měli dát dozadu pásy a pak mohli experimentovat dál.
Celé je to spíše úsměvný pokus. Navíc k ničemu. V boji s pašeráky byla nejúčinnější spolupráce s místním obyvatelstvem. Pašeráci ho totiž připravovali o jeden z mála zdrojů obživy.
To by asi obyvatele nepomohli. Pašování bylo vždy způsobené nedostatkem, nebo velkou cenovou diferenci, tedy z hospodářského důvodu. Navíc pohraniční oblasti byly většinou chudé.
Aby bylo správně pochopeno. Pašování zboží bylo výsadou místních obyvatel, úřady v rozumné míře trpěno. Cizí pašeráky tak ochotně práskli.
Já to chápu, ale pochybuji, že by kohokoliv práskali, těžko se navzájem všichni znali a věděli, kdo je a kdo není pašerák. Pašerák, kterého by všichni znali, by hodně rychle dopašoval. Pašováním se zabývali především místní obyvatelé, tedy obyvatelé příhraničních oblastí a trpěno rozhodně nebylo. Těžko by si někdo pořizoval něco proti pašerákům, kteří nejsou z této oblasti, a vlastně v porovnání s místními ani nepašují.To, kde zkoušky probíhaly, je myslím vedlejší pro místo možného použití tohoto vozu. Nemá smysl se tady o to hádat, jak to dopopravdy bylo a kdo a co pašoval, je to skoro na vědeckou práci". Přečti si třeba toto:https://is.muni.cz/th/64745/ff_m/Fenomen_pas... ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.