Zajímalo by mne proč cenově dostupný automobil neni vhodný pro zhodnocení jako automobil roku. Co je na RAPIDU starého v porovnání na př. s novým GOLFem? Je snad Golf 7 také starou technikou? Pan redaktor si patrně bude muset sem tam přiložit na hlavu mokrej hadr aby vychladl.
Hlasím se k evidentní menšině: z těchto aut za mě BMW F30.
Do prdele tu je plna rit mudrlantov a kecalkov. Aspon sa drzte temy!!!!!!!!!!!!!!!!B-]B-]B-]B-]
jedno jaky Mercedes ,ale vzdycky Mercedes,to ostatni jsou jen plecky :-)
Proč tu není nic od Mitsubishi? Lancer, ASX nebo Outlander. Sám vlastním a neměnil bych..
Technický přínos všech aut, které jsou v konečném výběru, je v podstatě stejně nulový jako u rapidu. U žádného z nich se nedá nic nového najít. To, že přihlášený tuzemský rapid nebo i30 není auto pro královskou rodinu je asi každému jasné. Alespoň si na to nehrají. Ale v anketách v jiných zemích se snaží místní novináři protlačit auta , které tam jsou považována za domácí. Je to tzv. výhoda domácího hřiště. Ne tak u nás. Je to typický příklad pražského, pepíkovského vlezdopr..lismu, kterým tito jedinci rádi prezentují svou světovost. Je to známé umění nas..rat si na hlavu a ještě z toho dělat přednost. Netýká se to jenom této ankety, ale má to i širší rozměr.
Souhlas.
Drž raději hubu...B-]
No podla mna urcite nove A-cko, Mercedes konecne konkuruje priamo A3 a BMW radu 1 a z v tomto segmente posobi najlepsie.
GT-86 patří do kategorie sportovní auta. Sportovní auta jsou definována výkonem, obratností, agilností. GT86 bez ohledu na ostatní vlastnosti nemá adekvátní výkon, proto není pořádným sportovním autem a neměl by být autem roku.
Co je to adekvátní výkon ? Podle mě na to, na co je to auto určeno je adekvátní.To bychom za chvíli mohli tvrdit, že např. ani Nissan 370Z není sportovní auto, protože mu to výkonově natřou "rodinné" sedany střední třídy s nadupanými motory.
Obecně používanou definicí sportovního auta je vozidlo s vysokým výkonem a vysokou ovladatelností. Vše ostatní včetně praktičnosti je podřízeno těmto dvěma atributům.Neboli přesný opak málo výkonného, špatně ovladatelného praktického auta.Že je GT86 skvělé sportovní auto mě nepřesvědčíte, ani kdyby jste si dal nohu za krk, protože prostě nemá vysoký výkon.Co znamená vysoký výkon je samozřejmě relativní, každý to může mít jinak, pro mě osobně řečí ne příliš významného čísla je to 0-100 za +- 5 sekund.
lol
A jel jsi v tom? Odopovím za tebe, nejel. Jsem rád, že i tak přesně víš co je a co není sportovní auto.
přesně, sportovní auto nedělá jen extrémní výkon, kromě toho 200 koní je na skoro každé auto až až a většina lidí by si s takovým výkonem nevěděla rady. Věřím, že většina žvanilů by u GT86 nedokázala potenciál jak podvozku tak výkonu ani zdaleka využít. Ovšem pokud tito "sportsmani" hodnotí kvalitu sportovního vozu při sprintech na dálnici, kde to GTčku natře i o něco slabší TDI, pak chápu jejich výlevy. Tito lidé nechápou co je to sportovní auto a jeho účel, a začnou mlít něco o rodině, kufru a OII RS... ble
Ne, ale sportovní auto dělá i ten výkon. Pokud nevěříte, začal bych na vašem místě nějakou publikací Sportovní auta pro začátečníky, nebo heslem Sports car na wikipedii :-P
Zkus si to ještě jednou přečíst na co reaguješ.Ne, píše jasně že výkon nedělá sportovní auto. Ale tvrdit, že výkon ke sportovnímu auto nepatří je lhaní si do kapsy.
Placatý Prius je sportovní auto? Sporťák je to, co jako sporťák jezdí, ne ta strašná plechovka.
Ak by mal Rapid cenovku C-Elysee, tak by podla mna mohol byt auto roka, aj s tou starou technikou. :-D:-D:-D
za me jednoznacne gt86, ale ja jsem uchyl a nemam rad "normalni" auta B-]
Tady si člověk vůbec nevybere - ani jedno
Toyota GT86 prvni, Mazda druha, treti bych nechal vsem ostatnim za ucast, protoze zadne z nich neni nicim zajimave - s vyjimkou A-klasse, ktera je "zajimava" predevsim tim, ze se ze svebytneho (i kdyz treba pro me fakt skaredeho ne-mercedesu) stala nizkotridni tuctovka jak treba jiz zminena i30 nebo Golf. Nicmene to nepovazuju za posun, ktery bych hodnotil kladne, takze davam stejne bodu jako za nulovy posun u VW a BMW. B-Max je pak pro me autem zcela nezajimavym a design interieru ve stylu "nic nas nenapadlo, tak jsme sli smirovat k design centru Hyundaie a cekali, co hodi do popelnice" je sila, nicmene bocni posuvne dvere dojem napravuji aspon na to sdilene treti misto.
Mazda by si to zasloužila je skvělá ale až odstraní ty zbytečné chyby které nepochopitelně pustili do výroby - vibrující kapota a zrcátka. No technika skyactive funguje víc na papíře než v reálu aspoň co se týká spotřeby, ta je o 2 litry vyšší než deklarovaná u dieselu i benzínu. Takže pro mě Golf, první opravdu pěkný Golf, skvěle vyvážené technicky i designově moderní auto jasně nejlepší ve své třídě, navíc reálně cenově dostupné.
Nevím, kde tu vibrující kapotu a zrcátka vzali. CX-5 máme doma a v žádný rychlosti jsem si toho nevšiml. A to jsem si po přečtení zmiňovaného testu všímal opravdu hodně...
Já si toho všimnul při zkušební jízdě neb jsem o tu mazdu celkem stál. U zrcátek se to projevuje tak že obraz vidíš rozmazaně a je to v rychlostech nad 120 km. to bylo na jaře asi duben. Třeba to od té doby už soudruzi z mazdy vyřešili.
Na spritmonitor.de je spotřeba proti konkurenci nejnižší.
přidávám údaje o spotřebě ze sprintmotor.Mazda cx5 diesel 110 KW manuál průměr 6,88 - deklarovaná 4,6 dvoukolka, 5,3 čtyřkolkaMazda cx5 benzín 118 KW průměr průměr 7,88 - deklarovaná 6,0 dvoukolka, 6,6 čtyřkolkaTiguan 2,0 TDi 103KW diesel průměr - 7,04 - deklarovaná 5,3 dvoukolka, 6,0 čtyřkolkaTiguan 1,4 TSi 118KW benzín průměr - 8,87 - deklarovaná 6,7 dvoukolka, 7,6 čtyřkolkaTakže lžou sice všichni ale od sky active jsem čekal tedy lepší reálné výsledky.
Opět, co si to tak vyzkoušet sám a nebrát ohledy na spotřebu v testech, kde se většinou jezdí dravěji. Já měl spotřebu s dieslem 2,2 5,6l/100km a jel jsem docela svižně. U benzinu jsem měl 5,8l/100km a přísedící prodejce z autosalonu mi řekl, že kdyby to neviděl na vlastní oči, tak neuvěří, to byla jízda podle předpisů. Pokud budeš jezdit stylem brzda plyn, tak se lehce dostaneš na 10l/100km. S takovou průměrnou spotřebou jsem auto přebíral.
Spotřeby které jsou na sprintmotor.de jsou reálné spotřeby reálných uživatelů kterých je několik desítek. Hodnoty jsou průměr všech uživatelů. Nejsou to tedy žádné testy.
Ano, máš pravdu. Jenže stále platí, že každý má svůj styl jízdy a uvedena spotřeba kdekoliv, např. v testu, nebude odpovídat spotřebě každého řidiče. Jak jsem uvedl, Mazdu CX5 (benzín v nejvyšší výbavě, automat, ale já řadil sekvenčně) jsem přebíral s průměrnou spotřebou 9,8l/100km a já přepisovou jízdou jel těsně pod 6l/100km. To neznamená, že bych takovou spotřebu měl běžně. Jen mne vyprovokovala ta vysoká spotřeba a tak jsem to zkusil předpisově a nedivočit.
No, já měl na dálnici při 130km/h na počítači 9,5l/100km - což mě dieselu trochu vyděsilo. Ale je fakt, že to auto je veliké...
Ta spotřeba kolem 10l byl benzín. S dieslem jsem si zkusil klasiku, město, okresky dálnice a přijel jsem s tou uvedenou spotřebou. Nevím, ale ani na dálnici jsem se neblížil zdaleka tvé udávané spotřebě. Souhlasím s testem na autosme.sk, který dělal Rastislav Chvála, ale ten Mazdu moc nešetřil, jak je vidět a spotřebu v testu uvádí 6,9l/100km.
No tak to mě těší, je to jeden z mých fravoritů. Ale fakt jsem tam těch 9,5 při ustálené rychlosti po rovině měl.
Řekl bych, že dobrá volba. Čtyřkolka žere více, já měl diesel dvoukolku.
Tak nevím, Golf až na nejvyšší modely odešel od víceprkové zadní nápravy. Tomu rozhodně neříkám pokrok. Jediné, co se dá částečně za pokrok považovat je vypínání válců v tak maloobjemovém motoru. Jinak v podstatě nabízejí to, co druzí již nabídli před časem. Předpokládám, že konkurence s vlečnou nápravou nebude ani o chlup horší. designově je to nuda a slovo vyváženost nemám rád. Tohle každý cítí jinak a rozhodně nemůže říci ten, komu se líbí Golf, že jeho "vyváženost" je ta lepší.
Já bych ty dvě první prohodil. Jezdil jsem s oběma. Toyota je spíše pro nadšence.
Vsak to ja jsem.
Jenže těch nadšenců zase tolik není. Také se mi s tím líbilo jezdit, ale z pohledu rodiny to nemá žádnou budoucnost. To je tak pro svobodného, který sem tam chce "zaujmout" nějakou kost.
Kdo si GT86 koupi na baleni kosti, tomu bych pracky urazil. Je to auto pro ridice, ne pro sampony! Ti at zustanou u Meganu CC a podobnych nesmyslu.
Ať si koupí auto každý jaké chce a ať ho použije jak chce, třeba na balení kostí. Já s tím problém nemám. Někteří s tím problém mají a rádi do toho druhým kecají. Pardon, potlačuji jejich práva na vlastní názor.
Auto roku by malo byt nieco vynimocne a nie tuctovky ako Golf/Ford B-Max a spol.Ale od Auta Roku v CR neocakavam ziadne zazraky - skor tuto "sutaz" pokladam za frasku kde zvitazi auto s najvacsim kurfom a najnizou (najskor iba deklarovanou a nie realnou) spotrebou.
Ještě jeden ukazatel jsi opoměl, kdo poskytuje do médií reklamu, platí si i hodnotitele.
Mas pravdu...
No a? Rikam "sve" poradi.Jestli si myslis, ze GT86 je vhodne pro zaujimani kosti, pak asi tve uvazovani vubec nechapu.
Na tom není nic složitého. Rodinu v tom neodvezeš. Projedeš se v tom parádně sám a to je ten problém, chce to mít vedle sebe někoho. :-)
Jiste. Toho nekoho ale nebalim autem, toho (tu) uz mam.
Jsi svobodný? Jestli ne, tedy asi ne, podle toho co píšeš, tak si přečti, jak jsem to napsal kousek výše. Pokud už někoho máš, tak to je o něčem jiném, než o balení, ale opět to není o rodině.
Napadlo te, ze ma nekdo rodinu a tohle jako druhe auto na zabavu? Logika "sportak neni pro rodinu, to je tak pro baleni kosti" je podle me nazor pubertaka, ktery vubec netusi, co rika (a casem z toho obvykle vyroste, protoze zjisti, ze na "sportak" lze tak maximalne nalakat partu uhrovatych pubertaku z ucnaku, pripadne - je-li sportak napr. Ferrari - nejakou zlatokopku; pripadne jde o cloveka, ktery ma nizke sebevedomi a tak nejak doufa, ze "az bude mit prachy a karu", tak se to zlomi a holky mu tam budou skakat jak nadrzene stepni kozy).
Nerad se hádám o slovíčka, ale tohle jsem ve zkratce vyjádřil v příspěvku, na který reaguješ. To že tomu navíc přidáváš nesmysly s Ferrari a českou snobovnou, prachama...... je již jen tvůj problém a zjevně z toho máš mindráček. Já jen z pohledu naprosté většiny konstatoval, že to není rodinné auto a to je fakt. Moc lidí si tohle nekoupí z pohledu "pro radost" jako druhé auto a z toho důvodu bych to také hodnotil. Nevím jestli máš kolem sebe mladé lidi, ale já ano a vím jaký maji názor na koupi takového auta......možná někdy, až se děti osamostatní...prodám co mám a koupím si auto pro radost. Jiný názor svobodného, nezadaného....chci být vidět. Takhle mi to doslovně několikrát řekli. Máš s tím fakt nějaký problém?
Proc by proboha melo auto roku vyhrat auto "pro vetsinu"? Nechapu proc to v CR lidi takto berou. Auto roku je u me subjektivne auto, ktere bych chtel, ne ktere bych potreboval. Chtel bych GT86, protoze mam rad sportaky, nechtel bych mazdu, protoze nemam rad SUV, ikdyz by se mi vic hodila pro rodinu, takze by to byla rozumnejsi volba. Pokud by byl vyber rozdelen na kategorie, je to jina pisnicka. Z celkoveho vyberu je u me nejzajimavejsim pocinem roku 2012 bezkonkurencne GT86
Já napsal jen, že to není auto pro rodinu. Ne, že nemůže být autem roku. Pokud jde o výběr, který Skyline stanovil, tak já jen ze svého pohledu obrátil první dvě místa. Dle tebe nemohu mít vlastní názor? Pokud jde o výběr aut do samotného hodnocení, tak já bych vybral částečně jiná auta. Vycházel jsem jen z toho, co bylo dané. Takže u mne druhé.
No, nechame toho, s blaznem, ktery z meho prispevku vydoloval mindracek to asi nema dal cenu. Klidne si to hodnot ze sveho pohledu a pohledu tveho okoli, moje okoli druhe auto pro radost casto ma a tedy bych si s dovolenim nechal pohled svuj. B-] Nicmene jeste dodam, ze jsem rad, ze se pohybuju v jinem okoli nez ty, ma to na tebe docela sklicujici dopad.
Jen se divím, že člověk, který má celkem rozumné názory dokáže udělat z nadsázky napsané věty o balení kosti takový problém. Jsi velice vztahovačný a hodnocení o bláznech jen vypovídá, že mindráček máš a máš navíc problém s komunikaci. Tvé okolí je tvé okolí, ale asi těžko uvěřitelné. Asi bydlíš se samými nadšenci. Doufám, že každému, kdo má trochu jiný názor říkáš, že je blázen. To asi nebudeš mít moc přátel. Také končím, nemá to s tebou smysl.
Toyotou?? To nemůžete myslet vážně :-D:-D:-D
Michale, az ti ude vic nez 17, pochopis, ze Golf neni nejlepsi auto na svete a i Tyotou muzes zaujmout.
Chceš říci, že Golfem? Možná bys na to nějakou stařenu sbalil. :-D Jo, moc se mi líbí, když o tom kecá někdo jen ze zášti ke značce a navíc s tím ani nejel.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.