Auto roku v ČR 2013: kdo je náš favorit?

Anketa Auto roku v ČR 2013 zná své finalisty. Kdo z nich si vítězství zaslouží nejvíce?

Anketa Auto roku v ČR roku 2013 postoupila do další fáze. Z původně nominovaných automobilů vybrala odborná porota čítající 32 novinářů finálovou šestici. Oproti všem původním očekáváním ve finále nenajdeme Škodu Rapid ani Hyundai i30. Osobně jsem za to velice rád. Rapid je sice čtenářsky velmi vděčné téma a je to novinka „domácí“ automobilky, nicméně neexistuje jediný důvod, proč by měl laciný vůz postavený ze starší techniky nosit titul „Auto roku“. Korejské automobilky udělaly bezesporu obrovský pokrok, ale kromě toho, že se už téměř dotáhly na své konkurenty (v některých ohledech je třeba i předběhly), celkově neprezentují žádnou výraznou „přidanou hodnotu“.

Škoda Rapid: kolik stojí „ve výbavě?“ (srovnání s konkurencí)

Škoda Rapid: kolik stojí „ve výbavě?“ (srovnání s konkurencí)

Kdo se tedy bude ucházet o po dlouhé době jediný titul „Auto roku“?. Kandidáty už zřejmě budete znát. Jmenovitě to je BMW řady 3, Ford B-Max, Mazda CX-5, Mercedes-Benz třídy A, Toyota GT86 a Volkswagen Golf.

Náš vítěz: Mazda CX-5

Jak by vypadala finálová trojice podle mého názoru? Osobně si myslím, že si vítězství zaslouží Mazda CX-5. Důvod je jednoduchý – technika Skyactiv. Nové motory, převodovky, podvozek. Prostě od základu kompletně nové kompaktní SUV, které v praxi funguje výborně jak s benzinovým motorem, tak s dieselem a které jednoduše nemá aktuálně ve své třídě konkurenci.

Mazda CX-5: oficiální české představení

Mazda CX-5: oficiální české představení

Druhé místo patří Toyotě GT86. Objevují se názory, že to je přeceňované auto, nebo že to dokonce není dobré auto. Sto lidí, sto názorů. Můj názor je jednoznačný. Toyota GT86 není o trhání rekordů a zdolávání časových limitů, je to relativně dostupné auto, se kterým si užije spoustu zábavy i průměrný řidič, a to relativně bezpečně. A zdaleka nejde jenom o driftování, jak se nějakým způsobem všeobecně vžilo. Jde o to, že řidič v GT86 cítí každý pohyb vozu, vše vnímá daleko intenzivněji a když se s autem trochu seznámí, může si hrát od rána do večera jako malý kluk. Podobné auto postavené účelově výhradně pro zábavu za volantem budete za dané peníze hledat velice složitě.

A konečně třetí příčku by obsadil Ford B-Max. Velmi chytře vymyšlený vůz už určitě každý dobře zná kvůli systému Ford Easy Access, tedy systému, který kombinuje klasické dveře vpředu, posuvné vzadu a absenci B-sloupku, což byl kvůli zachování bezpečnosti největší oříšek. Ve stísněných prostorách městského provozu je takové řešení velice praktické a do jisté míry také revoluční.

Podobné ankety jsou vždy otázkou názoru a jsem si jistý tím, že se mnou spousta z vás nebude souhlasit. Takže neváhejte, diskuze je k dispozici. Jak by vypadala vaše první tři místa? 

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků