Auto roku v ČR 2013: kdo je náš favorit?

Anketa Auto roku v ČR 2013 zná své finalisty. Kdo z nich si vítězství zaslouží nejvíce?

Anketa Auto roku v ČR roku 2013 postoupila do další fáze. Z původně nominovaných automobilů vybrala odborná porota čítající 32 novinářů finálovou šestici. Oproti všem původním očekáváním ve finále nenajdeme Škodu Rapid ani Hyundai i30. Osobně jsem za to velice rád. Rapid je sice čtenářsky velmi vděčné téma a je to novinka „domácí“ automobilky, nicméně neexistuje jediný důvod, proč by měl laciný vůz postavený ze starší techniky nosit titul „Auto roku“. Korejské automobilky udělaly bezesporu obrovský pokrok, ale kromě toho, že se už téměř dotáhly na své konkurenty (v některých ohledech je třeba i předběhly), celkově neprezentují žádnou výraznou „přidanou hodnotu“.

Škoda Rapid: kolik stojí „ve výbavě?“ (srovnání s konkurencí)

Škoda Rapid: kolik stojí „ve výbavě?“ (srovnání s konkurencí)

Kdo se tedy bude ucházet o po dlouhé době jediný titul „Auto roku“?. Kandidáty už zřejmě budete znát. Jmenovitě to je BMW řady 3, Ford B-Max, Mazda CX-5, Mercedes-Benz třídy A, Toyota GT86 a Volkswagen Golf.

Náš vítěz: Mazda CX-5

Jak by vypadala finálová trojice podle mého názoru? Osobně si myslím, že si vítězství zaslouží Mazda CX-5. Důvod je jednoduchý – technika Skyactiv. Nové motory, převodovky, podvozek. Prostě od základu kompletně nové kompaktní SUV, které v praxi funguje výborně jak s benzinovým motorem, tak s dieselem a které jednoduše nemá aktuálně ve své třídě konkurenci.

Mazda CX-5: oficiální české představení

Mazda CX-5: oficiální české představení

Druhé místo patří Toyotě GT86. Objevují se názory, že to je přeceňované auto, nebo že to dokonce není dobré auto. Sto lidí, sto názorů. Můj názor je jednoznačný. Toyota GT86 není o trhání rekordů a zdolávání časových limitů, je to relativně dostupné auto, se kterým si užije spoustu zábavy i průměrný řidič, a to relativně bezpečně. A zdaleka nejde jenom o driftování, jak se nějakým způsobem všeobecně vžilo. Jde o to, že řidič v GT86 cítí každý pohyb vozu, vše vnímá daleko intenzivněji a když se s autem trochu seznámí, může si hrát od rána do večera jako malý kluk. Podobné auto postavené účelově výhradně pro zábavu za volantem budete za dané peníze hledat velice složitě.

A konečně třetí příčku by obsadil Ford B-Max. Velmi chytře vymyšlený vůz už určitě každý dobře zná kvůli systému Ford Easy Access, tedy systému, který kombinuje klasické dveře vpředu, posuvné vzadu a absenci B-sloupku, což byl kvůli zachování bezpečnosti největší oříšek. Ve stísněných prostorách městského provozu je takové řešení velice praktické a do jisté míry také revoluční.

Podobné ankety jsou vždy otázkou názoru a jsem si jistý tím, že se mnou spousta z vás nebude souhlasit. Takže neváhejte, diskuze je k dispozici. Jak by vypadala vaše první tři místa? 

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků