Autem roku v České republice se poprvé v historii stává BMW! Škoda je až třetí

Posledním ročníkům ankety Auto roku v České republice dominovala Škoda, po loňské odmlce, kdy do ankety neměla co přihlásit, se však návrat na výsluní nevydařil.

Anketa Auto roku v České republice prošla v minulých letech výrazným vývojem. Zástupci automobilek už nemusejí za nominované vozy platit, což organizátoři komentovali snahou přiblížit anketu evropskému Autu roku (COTY). Zároveň ale odpadla povinnost porotců zveřejňovat a zdůvodňovat své hlasování, což konceptu COTY zcela odporuje. Anketa se tím v podstatě stala anonymní, od příštího roku by to ale mohlo být jinak.

Letošní ročník ankety zprvu budil pochybnosti, protože se v seznamu nominovaných aut objevovaly i ty, které tam podle jasně daných pravidel nemají co dělat. Vozy jako Honda CR-V Hybrid (striktně tato verze již o rok dříve představeného vozu), Peugeot 508 SW (výchozí liftback byl v anketě již loni) či Hyundai i30 N (výchozí verze se prodává od roku 2017) se nakonec do finále nedostaly, kvůli shodě bodů udělených porotci v prvním kole hlasování se navíc do finále dostalo šest vozů místo obvyklých pěti.

Auto roku 2020 v ČR znova budí rozpaky. Některé vozy nemají v anketě co dělat

Auto roku 2020 v ČR znova budí rozpaky. Některé vozy nemají v anketě co dělat

Do finále se dostaly vozy BMW řady 3 generace G20, Kia XCeed, Peugeot 208, Suzuki Jimny a Škoda Kamiq. Mezi favority se zařadila nová generace jimnyho, cenově dostupného, technicky prakticky nezničitelného a v terénu velice schopného off-roadu, kladné ohlasy sbíral i trojkový bavorák a Peugeot 208 dokonce figuruje i ve finálové sestavě COTY 2020, jehož vítěze se dozvíme bezprostředně před zahájením letošního autosalonu v Ženevě.

Přestože byly diskuse pod články o Autě roku plné primitivních a záštiplných komentářů týkajících se jasného vítězství Škody, nakonec se tak nestalo. A popravdě řečeno je to tak správně, protože kamiq je sice dobré auto, ale odhlédnu-li od vybraných chytrých řešení a bohatého vnitřního prostoru, je to prostě jenom normální auto, nikoliv „Auto roku“. Na tom se asi shodneme všichni. Nepřekvapuje mě, že Škoda Kamiq nevyhrála, osobně bych ale netipoval, že na vítězství dosáhne BMW řady 3.

Za volantem nového BMW 330i: Posel špatných zpráv. Pro konkurenci!

Za volantem nového BMW 330i: Posel špatných zpráv. Pro konkurenci!

Na českém internetu a v tisku najdete spoustu redakčních testů nové trojky a z výsledků se vám může trochu zamotat hlava. Je skvělá, dobrá, nebo naopak nevýrazná? Všechny odpovědi jsou v podstatě správné. Osobně si nevzpomínám na auto, u nějž by výsledný dojem tak moc závisel na konfiguraci, která se vám zrovna dostane do ruky. Můj dojem po prvním svezení s dvoulitrovou zadokolkou 330i (přesně v tom na snímku v galerii) byl pozitivní, od té doby jsem už ale stihnul vyzkoušet další verze a prostě nelze jednoduše říct, jaká je trojka jako celek.

BMW řady 3 Touring má české ceny. Kombík začíná lehce nad milionem, nafta je základ

BMW řady 3 Touring má české ceny. Kombík začíná lehce nad milionem, nafta je základ

Tak či tak je BMW řady 3 Autem roku 2020 v ČR a postaralo se tak o historický průlom. BMW totiž za celých 26 let, po které v Česku anketa funguje, na nejvyšší umístění nedosáhlo. Na druhém místě skončila Mazda CX-30, crossover postavený na základech Mazdy 3, Škoda Kamiq je třetí, v druhé polovině výsledkové listiny jsou Kia XCeed, Peugeot 208 a Suzuki Jimny. Tipovali jste jiný výsledek? Napište nám ho do diskuse!

Auto roku 2020 v České republice: Výsledky hlasování poroty
1. BMW řady 3
2. Mazda CX-30
3. Škoda Kamiq
4. Kia Xceed
5. Peugeot 208
6. Suzuki Jimny

Svaz dovozců automobilů, vyhlašovatel ankety Auto roku v Česku republice, tradičně vypsal i doprovodné ankety Ekologické Auto roku v České republice a Technická inovace roku. V prvním případě se bavíme o Audi e-tron, ocenění za technickou inovaci získala Mazda za motor Skyactiv-X.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Speciál: Škoda Kamiq

Škoda Kamiq je městské SUV (tzv. B-SUV) automobilky Škoda Auto. Vůz byl oficiálně představen 26. 2. 2019, světová premiéra připadla na Autosalon Ženeva 2019. Kamiq stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

Cena, výbava, motoryPrvní test 1.0 TSIKamiq vs. ScalaNejlevnější verzePrvní dojmyČínská Škoda KamiqStudie Vision X

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků