Auto roku 2019 v ČR je kompletní. Projděte si finální sestavu kandidátů

Seznam vozů nominovaných na Auto roku 2019 v České republice se smrsknul na třiadvacet. Mercedes-Benz nakonec nebude mít zástupce, odstupuje také Porsche Cayenne.

Letošní ročník ankety Auto roku v České republice se již brzy rozběhne na plné obrátky. Svaz dovozců automobilů (SDA) minulý čtvrtek vyhlásil datum konání prvního kola oficiálního novinářského testování a společně s ním i seznam nominovaných aut. Překvapilo velké množství vozů Mercedes-Benz, seznam uchazečů ale nebyl konečný.

Tyto vozy budou usilovat o Auto roku 2019 v ČR. Škoda mezi nimi chybí!

Tyto vozy budou usilovat o Auto roku 2019 v ČR. Škoda mezi nimi chybí!

Hned v pátek totiž SDA rozeslal aktualizovaný seznam, z němž už nefigurovalo Porsche Cayenne a přibyly vozy Mazda 6 a Subaru XV. Jenže ani to nebyla konečná - pondělí odpoledne, třetí zpráva od SDA a informace o vyřazení Mercedesu ze seznamu uchazečů. Ten stávající, který najdete na konci článku, už SDA považuje za finální.

Mercedes-Benz do ankety původně přihlásil modely A, CLS, G a čtyřdveřové kupé AMG GT, přičemž všechny vozy splnily podmínky účasti. Totéž platilo i pro Porsche Cayenne. „Rozhodli jsme se odstoupit kvůli určitým nejasnostem v regulích v průběhu příprav ankety," řekla Zuzana Joklová, tisková mluvčí společnosti Porsche Inter Auto CZ.

Světové auto roku 2019: Známe kandidáty. VW i Škoda chybí, Dacia nikoli

Světové auto roku 2019: Známe kandidáty. VW i Škoda chybí, Dacia nikoli

Již nyní je rovněž jasné, že to letos bude bez účasti Škody Auto. Model Scala, jehož jméno značka odtajnila teprve včera, totiž bude mít premiéru až na začátku prosince a nestihne tak první kolo oficiálního testování novinářů.

Testování proběhne 25. října a na jeho základě se hlasováním ustanoví finálová pětice. Z ní porota složená z motoristických novinářů vybere podle bodového systému vítěze. K vyhlášení dojde na začátku ledna příštího roku, přičemž vítězný vůz na jeden rok poputuje k výherci z řad hlasující veřejnosti (veřejnost bude zapojena hlasováním v jednotlivých kategoriích).

Evropským autem roku je znovu SUV: Volvo XC40!

Evropským autem roku je znovu SUV: Volvo XC40!

Kompletní sestavu uchazečů o titul Auto roku 2019 v České republice si můžete projít v přiložené galerii. Pro úplnost přikládáme původní znění podmínek kladených na oficiální zastoupení automobilek:

Pro účast v soutěži musí každý automobil splňovat tyto podmínky:

  • být novinkou na českém automobilovém trhu v časovém období od 30.10.2017 do 31.12.2018
  • být sériově vyráběn a prodáván na trhu v ČR nejpozději do 31.12.2018
  • být dostupný všem členům poroty ke zkušebním jízdám

Kromě toho musí automobil vyhovět alespoň jednomu z těchto požadavků:

  • mít zcela nebo výrazně novou strukturu karoserie a zcela nebo výrazně nové mechanické ústrojí (tj. ústrojí pohonu a podvozek)
  • mít strukturu karoserie nebo mechanické ústrojí natolik změněné, že se výrazně změnil charakter vozu, jeho poslání a pozice na trhu.

Za pojem „prodáván“ se považuje:

  • možnost objednávky
  • zahájení předprodeje (konfigurátor)
  • vůz k dispozici pro testování
  • známé ceníky

Volí se vždy typ, popřípadě typová řada, nikoli jeden vybraný model. Podmínkou účasti je fakt, že se nejedná o pouhou verzi existující modelové řady (např. kabriolet), která nemění pozici na trhu, ale pouze rozšiřuje stávající nabídku.

Potvrzením nominace potvrdí dovozce nebo výrobce automobilu, že nominovaný vůz splňuje podmínky ankety.

 

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků