Auto roku 2019 v ČR je kompletní. Projděte si finální sestavu kandidátů

Seznam vozů nominovaných na Auto roku 2019 v České republice se smrsknul na třiadvacet. Mercedes-Benz nakonec nebude mít zástupce, odstupuje také Porsche Cayenne.

Letošní ročník ankety Auto roku v České republice se již brzy rozběhne na plné obrátky. Svaz dovozců automobilů (SDA) minulý čtvrtek vyhlásil datum konání prvního kola oficiálního novinářského testování a společně s ním i seznam nominovaných aut. Překvapilo velké množství vozů Mercedes-Benz, seznam uchazečů ale nebyl konečný.

Tyto vozy budou usilovat o Auto roku 2019 v ČR. Škoda mezi nimi chybí!

Tyto vozy budou usilovat o Auto roku 2019 v ČR. Škoda mezi nimi chybí!

Hned v pátek totiž SDA rozeslal aktualizovaný seznam, z němž už nefigurovalo Porsche Cayenne a přibyly vozy Mazda 6 a Subaru XV. Jenže ani to nebyla konečná - pondělí odpoledne, třetí zpráva od SDA a informace o vyřazení Mercedesu ze seznamu uchazečů. Ten stávající, který najdete na konci článku, už SDA považuje za finální.

Mercedes-Benz do ankety původně přihlásil modely A, CLS, G a čtyřdveřové kupé AMG GT, přičemž všechny vozy splnily podmínky účasti. Totéž platilo i pro Porsche Cayenne. „Rozhodli jsme se odstoupit kvůli určitým nejasnostem v regulích v průběhu příprav ankety," řekla Zuzana Joklová, tisková mluvčí společnosti Porsche Inter Auto CZ.

Světové auto roku 2019: Známe kandidáty. VW i Škoda chybí, Dacia nikoli

Světové auto roku 2019: Známe kandidáty. VW i Škoda chybí, Dacia nikoli

Již nyní je rovněž jasné, že to letos bude bez účasti Škody Auto. Model Scala, jehož jméno značka odtajnila teprve včera, totiž bude mít premiéru až na začátku prosince a nestihne tak první kolo oficiálního testování novinářů.

Testování proběhne 25. října a na jeho základě se hlasováním ustanoví finálová pětice. Z ní porota složená z motoristických novinářů vybere podle bodového systému vítěze. K vyhlášení dojde na začátku ledna příštího roku, přičemž vítězný vůz na jeden rok poputuje k výherci z řad hlasující veřejnosti (veřejnost bude zapojena hlasováním v jednotlivých kategoriích).

Evropským autem roku je znovu SUV: Volvo XC40!

Evropským autem roku je znovu SUV: Volvo XC40!

Kompletní sestavu uchazečů o titul Auto roku 2019 v České republice si můžete projít v přiložené galerii. Pro úplnost přikládáme původní znění podmínek kladených na oficiální zastoupení automobilek:

Pro účast v soutěži musí každý automobil splňovat tyto podmínky:

  • být novinkou na českém automobilovém trhu v časovém období od 30.10.2017 do 31.12.2018
  • být sériově vyráběn a prodáván na trhu v ČR nejpozději do 31.12.2018
  • být dostupný všem členům poroty ke zkušebním jízdám

Kromě toho musí automobil vyhovět alespoň jednomu z těchto požadavků:

  • mít zcela nebo výrazně novou strukturu karoserie a zcela nebo výrazně nové mechanické ústrojí (tj. ústrojí pohonu a podvozek)
  • mít strukturu karoserie nebo mechanické ústrojí natolik změněné, že se výrazně změnil charakter vozu, jeho poslání a pozice na trhu.

Za pojem „prodáván“ se považuje:

  • možnost objednávky
  • zahájení předprodeje (konfigurátor)
  • vůz k dispozici pro testování
  • známé ceníky

Volí se vždy typ, popřípadě typová řada, nikoli jeden vybraný model. Podmínkou účasti je fakt, že se nejedná o pouhou verzi existující modelové řady (např. kabriolet), která nemění pozici na trhu, ale pouze rozšiřuje stávající nabídku.

Potvrzením nominace potvrdí dovozce nebo výrobce automobilu, že nominovaný vůz splňuje podmínky ankety.

 

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků