Auto roku 2019 v ČR je kompletní. Projděte si finální sestavu kandidátů

Seznam vozů nominovaných na Auto roku 2019 v České republice se smrsknul na třiadvacet. Mercedes-Benz nakonec nebude mít zástupce, odstupuje také Porsche Cayenne.

Letošní ročník ankety Auto roku v České republice se již brzy rozběhne na plné obrátky. Svaz dovozců automobilů (SDA) minulý čtvrtek vyhlásil datum konání prvního kola oficiálního novinářského testování a společně s ním i seznam nominovaných aut. Překvapilo velké množství vozů Mercedes-Benz, seznam uchazečů ale nebyl konečný.

Tyto vozy budou usilovat o Auto roku 2019 v ČR. Škoda mezi nimi chybí!

Tyto vozy budou usilovat o Auto roku 2019 v ČR. Škoda mezi nimi chybí!

Hned v pátek totiž SDA rozeslal aktualizovaný seznam, z němž už nefigurovalo Porsche Cayenne a přibyly vozy Mazda 6 a Subaru XV. Jenže ani to nebyla konečná - pondělí odpoledne, třetí zpráva od SDA a informace o vyřazení Mercedesu ze seznamu uchazečů. Ten stávající, který najdete na konci článku, už SDA považuje za finální.

Mercedes-Benz do ankety původně přihlásil modely A, CLS, G a čtyřdveřové kupé AMG GT, přičemž všechny vozy splnily podmínky účasti. Totéž platilo i pro Porsche Cayenne. „Rozhodli jsme se odstoupit kvůli určitým nejasnostem v regulích v průběhu příprav ankety," řekla Zuzana Joklová, tisková mluvčí společnosti Porsche Inter Auto CZ.

Světové auto roku 2019: Známe kandidáty. VW i Škoda chybí, Dacia nikoli

Světové auto roku 2019: Známe kandidáty. VW i Škoda chybí, Dacia nikoli

Již nyní je rovněž jasné, že to letos bude bez účasti Škody Auto. Model Scala, jehož jméno značka odtajnila teprve včera, totiž bude mít premiéru až na začátku prosince a nestihne tak první kolo oficiálního testování novinářů.

Testování proběhne 25. října a na jeho základě se hlasováním ustanoví finálová pětice. Z ní porota složená z motoristických novinářů vybere podle bodového systému vítěze. K vyhlášení dojde na začátku ledna příštího roku, přičemž vítězný vůz na jeden rok poputuje k výherci z řad hlasující veřejnosti (veřejnost bude zapojena hlasováním v jednotlivých kategoriích).

Evropským autem roku je znovu SUV: Volvo XC40!

Evropským autem roku je znovu SUV: Volvo XC40!

Kompletní sestavu uchazečů o titul Auto roku 2019 v České republice si můžete projít v přiložené galerii. Pro úplnost přikládáme původní znění podmínek kladených na oficiální zastoupení automobilek:

Pro účast v soutěži musí každý automobil splňovat tyto podmínky:

  • být novinkou na českém automobilovém trhu v časovém období od 30.10.2017 do 31.12.2018
  • být sériově vyráběn a prodáván na trhu v ČR nejpozději do 31.12.2018
  • být dostupný všem členům poroty ke zkušebním jízdám

Kromě toho musí automobil vyhovět alespoň jednomu z těchto požadavků:

  • mít zcela nebo výrazně novou strukturu karoserie a zcela nebo výrazně nové mechanické ústrojí (tj. ústrojí pohonu a podvozek)
  • mít strukturu karoserie nebo mechanické ústrojí natolik změněné, že se výrazně změnil charakter vozu, jeho poslání a pozice na trhu.

Za pojem „prodáván“ se považuje:

  • možnost objednávky
  • zahájení předprodeje (konfigurátor)
  • vůz k dispozici pro testování
  • známé ceníky

Volí se vždy typ, popřípadě typová řada, nikoli jeden vybraný model. Podmínkou účasti je fakt, že se nejedná o pouhou verzi existující modelové řady (např. kabriolet), která nemění pozici na trhu, ale pouze rozšiřuje stávající nabídku.

Potvrzením nominace potvrdí dovozce nebo výrobce automobilu, že nominovaný vůz splňuje podmínky ankety.

 

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik