Auto roku 2019 v České republice: Vítězem je Ford Focus!

exkrementalni puncocha  |  08. 01. 2019 12:12

At se divam, jak se divam, Skodu mezi temi 5 nejlepsimi proste nevidim. Co se stalo? Je si redakce skutecne jista?

Zda se, ze ceskym automobilovym novinarum zachutnaly trivalce. Osobne bych se ovsem nekomu neco takoveho podbizet bal. Asi prave proto se nezivim jako automobilovy novinar.

Odpovědět  |   | 
Dix_  |  08. 01. 2019 12:21

Škoda Scala se vyrábí od února 2019 a na Auto Roku jsou přihlášená auta,která se vyrábí a jdou objednat do výroby.

Odpovědět  |   | 
dítě spí či leze  |  08. 01. 2019 22:25

CHCALA

Odpovědět  |   | 
Leon  |  08. 01. 2019 12:30

tříválec NEBRAT !......ankety si dělejte pro ovce !

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  08. 01. 2019 13:03

Taky se divím, že VYHRÁL tříválec. Tři válce jsou konstrukční zmetek a z nouze cnost kvůli emisím. A někde jde spíš o šetření nákladů, než emise.

Odpovědět  |   | 
exkrementalni puncocha  |  08. 01. 2019 13:09

Dle meho je to setreni nakladu prevlecene za snizovani emisi. Ekoteroriste a kvocny to velmi radi spolknou i s navijakem a ostatni to ignoruji.

Odpovědět  |   | 
Leon  |  08. 01. 2019 13:15

nedávno jsem v bazaru viděl tento zázrak , autíčko vonělo novotou, na tacho 55tis.km,....dole malým písmem poznámka , motor KO, každého volba !

Odpovědět  |   | 
Leon  |  08. 01. 2019 13:19

myšlen C_MAX, bavím se o motoru obecně

Odpovědět  |   | 
dítě spí či leze  |  08. 01. 2019 22:27

Tak když za volantem sedí kokot jako ty, co má předsudky, tak stejně se dá odpravit jakýkoliv motor. Stačí jen chtít to dokázat

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  08. 01. 2019 14:04

Doufám, že ho v rámci úlitby ekoteroristům neprzní "inteligentním nabíjením", kdy se akumulátor nabíjí jen na max. 80% a tím ho ničí (sulftace) . Pozná se to tak, že je na "-" kabelu u baterie senzor proudu, ze kterého jde kablík do řídící jednotky.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  08. 01. 2019 15:28

Samozřejmě, že przní, Žádný nový Focus neexistuje bez tohoto kurvítka.

Odpovědět  |   | 
exkrementalni puncocha  |  08. 01. 2019 13:23

Trivalce NEBRAT! I kdyby vam za to meli kosti lamat.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  08. 01. 2019 12:38

maximalne auto roku 2018, protoze 2019 teprve zacal takze tezko

Odpovědět  |   | 
bob  |  08. 01. 2019 13:11

Kolega má nový Focus, koupil ho za 400 tisíc, občas s ním jedu, moje postřehy:
- uvnitř je méně místa než se zvenku zdá, nejvíce pro nohy na zadních sedadlech,
- okna se stále zamlžují. Přední okno po bocích je zamlženo permanentně, protože výduchy končí cca 10cm od krajů. Boční a zadní okénka jsou zamlžená i přesto, že mám puštěnu ventilaci jen na "boky",
- sedadla malá nepohodlná. Když pustíte vyhřívání sedaček, cítíte horko jen na asi 10cm2. Opěrka není vyhřívaná vůbec,
- při dešti je neustále mokré a špinavé zadní okno, i když přede mnou nikdo nejede. Zadní stěrač je malý,
- rádio nízká citlivost, vjedete do sebemenšího tunýlku a jste bez signálu. Zvuk z reproduktorů je jako z plechového bubínku,
- palubovka je z mého subjektivního pohledu škaredá, připojit přes bluetooth telefon se mi ani po několika pokusech nepodařilo.
- když si místo denních světel zapnete hlavní světla a vypnete motor, tak hned začne strašlivé pípání jako kdyby měla vybuchnout atomovka. Přitom když zamknete auto, tak se světla za chvíli vypnou a nic se neděje.

Cestování v tomto autě mi subjektivně přijde nepohodlné a asi s ním budou spokojeni uživatelé, kteří od auta nic neočekávají. Představa, že s ním pojedu na dovolenou několik hodin je sci-fi.

Odpovědět  |   | 
Wolfsteen  |  08. 01. 2019 13:15

Jaký má vliv na špinění zadního okna, jestli přede mnou za deště někdo jede nebo ne? Tohle spojení jsem vůbec nepochopil.

Odpovědět  |   | 
exkrementalni puncocha  |  08. 01. 2019 13:20

Pres to zadni okno neni ten pred nim vubec videt!

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 01. 2019 16:22

Otázka spíše měla být, kterému HB se nešpiní zadní okno?

Odpovědět  |   | 
fero  |  08. 01. 2019 16:28

Civicu :*

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 01. 2019 16:57

Civic je zrovna asi takový HB, jako i30 HB liftback.
https://www.netcarshow.com/honda/2017-civic_hatchbac... ...

Odpovědět  |   | 
fero  |  09. 01. 2019 09:32

ja viem :D ale tak ho volaju a ten akoze spojler je vyborna vec. Jednak sa nespini okno a jedna su presne tam svetla dodavok.

Odpovědět  |   | 
exkrementalni puncocha  |  08. 01. 2019 13:22

Pro pana Jana! A co byste asi tak za 400 klacku asi chtel? Budte rad, ze to vubec jezdi a brzdi!

Odpovědět  |   | 
dítě spí či leze  |  08. 01. 2019 22:31

Co třeba si nas*rat do punčošky

Odpovědět  |   | 
tvrdy prdy  |  09. 01. 2019 14:35

Beru! Dodate vlastni puncosku, ci mam pouzit vlastni? A jak probehne Vase platba?

Odpovědět  |   | 
hlinajs  |  08. 01. 2019 13:29

Spinenie zadneho okna je typicke pre vsetky hachbacky a kombiky. Je to dane tvarom karoserie, sedanom sa to nestava. Vacsina z nich uz ani nema dnes zadne stierace,

Odpovědět  |   | 
XiXao  |  08. 01. 2019 20:56

Co to je za kravinu, že špinění zadního okna je typické pro všechny hatchbacky? U Focuse II se to rozhodně nestává. Pokud během jízdy začne pršet, zadní okno zůstavá suché !!! a čisté.

Odpovědět  |   | 
dítě spí či leze  |  08. 01. 2019 22:33

Občas by to chtělo vyject z garáže

Odpovědět  |   | 
Ladin  |  09. 01. 2019 13:22

U Focuse III kombi je zadni okno spinave temer nonstop, v desti se po setreni zasere radove za sekundy.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 01. 2019 16:53

- prostor je naprosto standardní, řekl bych, že patří k těm prostornějším v této třídě
- okna mají naprosto standardní "ofuk", ty to dovedeš dát blíže k oknu? Umíš s tím vůbec
zacházet? Stejný nesmysl mi provedl kámoš u mého Focusu III a potom se nestačil divit,
když jsem mu ukázal, jak na to.
https://www.netcarshow.com/ford/2019-focus/1600x1200... ...
https://www.netcarshow.com/volkswagen/2017-golf/1600... ...
- zjevně základní audio, víš, že existují i lepší radia, repro, zkrátka audio řetězec?
- sedadla naprosto vyhovující v rámci konkurence v této třídě, vyhřívání nemůžu posoudit,
jezdil jsem s ním ještě za teplého počasí, Co myslíš tím "Opěrka není vyhřívaná vůbec",
o co se jedná, jaká, čeho, opěrka.
- kterému HB se nešpiní zadní okno a stěrač je také standard pro toto provedení
https://www.netcarshow.com/ford/2019-focus/1600x1200... ...
https://www.netcarshow.com/volkswagen/2017-golf/1600... ...
- palubka je věci vkusu, v dnešní době opět standard, podívej se na konkurenci, bluetoth
jsem nezkoušel.
- světla se chovají naprosto logicky, auto tě upozorňuje, že nedobíjíš akumulátor při
vypnutém motoru a svítíš, aniž jsi neukončil "používání" auta. Světla logicky zhasnou,
když auto uzamkneš, dáváš tím autu na vědomí, že nebude dále používáno a auto
vypne vše nepotřebné pro tento stav.

Co čekáš za 400 000 Kč, že dostane nějako lepší výbavu? Jde o naprostý základ, holátko.
Na druhou stranu, nějak ty tříválce nemůžu skousnout, asi bych ho autem roku nezvolil.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  08. 01. 2019 18:06

Mohu tě Mirku jen doplnit komentářem k článku tím, že jsem předpokládal výhru BMW X5 a v případě "souboje" mezi Focus a KIA Ceed jsem to viděl na "plichtu". Překvapila mne poměrně výrazná "výhra" Fordu Focus nad tou KIA.
K tomu tříválci. Shodou okolností jsem měl teď o dovolené v zahraničí půjčené na 10 dní BMW 216i Active Tourer s tím silnějším tříválcem 1,5, tuším že 100 nebo 103 kW a s automatem, nic jiného v půjčovně zrovna volného neměli. Takové "prdítko", ale jelo to hezky a bylo dost dobře odhlučněné. Rozhodně se to nedá srovnávat s tříválci 1.2 HTP kdysi ve Fabii II. Podobně tomu bude asi i s tím tříválcem ve Focusu, který je považován mezi tříválci jako nejlepší. Zkrátka vývoj jde kupředu a tříválec už nemusí znamenat "automatickou" diskvalifikaci (absolutní minus). Jasně že 6 válec (a více válec) je něco jiného, jenže je to i o jiné ceně a o jiných provozních nákladech. Za pořádné auto se musí zaplatit dost přes milion Kč. Jak jsi poznamenal, co čekat za 400 tisíc Kč, že?
A těm různým mudrlantům - "kibicům" doporučuji si auto pořádně vyzkoušet a teprve potom něco "kecat" a psát. A když někdo bohužel nemůže zaplatit více jak 400 tisíc Kč za nové auto, tak ať to neřeší a klidně koupí. Při slušném zacházení takové auto vydrží a co více řešit, že? Přesun z místa A do místa B takové auto určitě splní s rezervou a v pohodě. No a kdo je "srdcař", tak hold musí hodně vydělávat (na pořádné auto se vydělává, nešetří, což je každému snad jasné). A když to nejde, tak je to hold lepší zkusit s tou "srdcařinou" v něčem jiném a ne v autech. Život není přece jen o autech...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 01. 2019 21:41

Já jsem nějak neřešil, ve svých představách, užitkovost budoucího auta roku. Já to bral z pohledu emocí a mi se líbil Peugeot 508. Nepotřebuji stěhovák, zadní sedadla beru jako nouzovku, jezdím stejně již většinou jen s manželkou, nemám skoro dva metry, tedy nemá problém s prostorem a recenze na jízdu byly slušné, emoce umí Peugeot 508 udělat. Dávno již nic nestěhuji, na to si najímám stěhováky.
Zapomněl jsem u Focusu napsat, že jízdně, pokud budu hodnotit auto s torzkou, tak je rozhodně na vrcholu třídy, mezi auty s torzkami, a výborně se řídilo. Jako řidič jsem neměl s pohodlím žádné problémy. Na druhou stranu jsem jezdil jen po celkem kvalitních cestách, nezažil jsem vytlučenou okresku a nevím tedy, jak se Focus na takovém tankodromu chová.Tříválec mi však zvukovou kulisu kazil a nelíbilo se mi ani řazení, kde se přenášel do řadící páky tříválcový třes. Pokud přihlédnu k hodnocení jízdy boba, tak by mě moc zajímalo, která auta v této třídě dle něj jezdí lépe a jsou pohodlnější. Dle jeho přístupu asi všechny, a to již potom zavání docela zaujatostí v jeho hodnocení. Nečetl a neviděl jsem žádný test, kde by kdokoliv hodnotil Focus jeho způsobem.
Tady je jen část z toho, co jsem četl, viděl.
https://www.autorevue.cz/test-ford-focus-15-ecoboo... ...
https://autobible.euro.cz/srovnani-trivalcu-ford-fo... ...
https://autobible.euro.cz/test-ford-focus-kombi-1-5... ...
http://www.auto.cz/test-ford-focus-1-0-ecobo... ...
http://www.auto.cz/ford-focus-1-0-ecoboost-v... ...
https://www.youtube.com/watch...
https://www.stream.cz/meziplyn/10027296-vlog-97... ...
https://www.garaz.cz/clanek/paneboze-dej-at-je... ...
https://www.garaz.cz/clanek/ford-focus-1-5-eco... ...
https://vybermiauto.cz/recenze/test-ford-focus-k... ...
https://www.topspeed.sk/jazda-novy-ford-focus-4-g... ...
https://www.youtube.com/watch...
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Josef  |  08. 01. 2019 22:11

Na ten příspěvek boba je zbytečné reagovat Mirku. Možná tak psal po přesednutí z auta vyšší střední třídy. To bych mu potom rozuměl, ale v takovém případě je kritika zbytečná. To je stejné, jako by přesedlo z Focuse do Trabanta. Myslím si, že pokud by bob měl trochu soudnosti a věnoval by týden ježdění jen s Focusem a střídal to s KIA Ceed, Hyundai I30 a třeba Astrou, tak by asi psal něco jiného. Nebo by kápl božskou, že jezdí s auty jen vyšší střední třídy a na auta nižší střední s chudou výbavou si prostě nezvyknul. Je samozřejmě rozdíl auto za 400 tísíc, jak jsi zmínil tu cenu, a autem s cenou hodně přes milion (nebo dokonce přes dva miliony).
Co se týká tříválce ve Focusovi, tak nemohu sloužit, jel jsem s ním jen po městě pár km, takže jsem si na něj ani nestihnul zvyknout a pořádně se ani neuvelebil v sedadle a motor byl studený a nestihl se vůbec "projevit". Kupovat Focuse nebudu, a proto mne Focus ani nijak nebere. Jen jsem si všimnul, že v detailech v interieru není "vypiplaný" a má rezervy v kvalitě i oblastech plechařiny - lemy, víko motoru apod. Tam se ale stejně nikdo nedívá, tak co. Většina zákazníků v té cenové hladině to neřeší, asi srovnatelná konkurence na tom bude stejně. Z nižší střední třídy mne zaujala pouze nová Mazda 3, která se mi ve verzi sedanu líbí a bude určitě ve srovnání s konkurencí nejkvalitněji zpracovaná (zatím soudím podle Mazdy 6, kterou jsem si detailně prohlédl a podle fotek to vypadá, že by stejně dobře mohla být udělaná i ta Mazda 3).
Peugeot 508 vypadá hezky, ale nejel jsem s ním a nějak mne nebere. Myslím si, že cenově to nebude žádná láce. Hlavně aby se ti líbil a aby se ti s ním dobře jezdilo. A to je to nejhlavnější. A určitě v jeho případě nebudeš muset řešit "motor" tříválec...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 01. 2019 22:19

Tak 508 není levná, také jsem zvědavý na prodeje. U Mazdy 3 mám trochu strach, jestli neutrpěly jízdní vlastnosti přechodem na torzku a jak budou vypadat nové motory. Zatím trochu moc neznámých.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  09. 01. 2019 18:09

Já tu Mazdu 3 neřeším Mirku, protože ji kupovat nebudu. Uváděl jsem to jen jako příklad, pokud bych kupoval něco v nižší střední třídě. Rozhodně ta Mazda 3 nebyla postavená, aby se používala na divočení, což ukazuje i nabídka motorů. Zkrátka pohodové hezké auto na každodenní používání, nic víc a nic méně. A pro takový způsob používání by ani ta torzka nemusela být překážkou. Je možné, že Mazda 3 přijde za pár měsíců ale se silnější motorizací společně s alternativou víceprvku jako to je v případě Focusu, Octavie, Golfa apod.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 01. 2019 22:14

Že bych se dotkl nekritických fordfanatiků, a to jako majitel Focuse, nebo naopak těch, kteří si to nevyzkoušeli, a typicky po česku se musí na všechno nadávat?

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  09. 01. 2019 08:46

Milý pane, Tříválec zůstane tříválcem a to ať se děje co se děje. Může být nej mezi tříválci, může mít snovou spotřebu, úžasný výkon a neskutečnou životnost. Stále to ale bude tříválec s nedokonalou konstrukcí. Prostě takový motorový invalida.
Pro mnoho lidí je ,,tříválec" sprosté slovo a nezmění to ani fakt, že jim budete lát do mudrlantů či kibiců. Možná by ste se měl víc zamyslet než někoho osočíte.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  09. 01. 2019 18:00

Pane Karlos, připomínáte mi svojí argumentací "experty" kteří kdysi před 40 lety tvrdili něco podobného o použití diesel motorů v osobních autech, a uváděli, že to bude vždy "nafťák" s nedokonalou konstrukci, hlučný, s vibracemi, bez dynamiky,... (prostě takový motorový invalida) a že se s tím ani nikdy nebude závodit a už vůbec ne na okruzích. A jaká se ukázala realita, to snad každý zná. Kdo si vyzkoušel naftové 6 válce BMW nebo MB, tak ví své. Nebo třeba i honďácký naftový 4 válec překvapil svými vlastnostmi.
Mezi námi, pokud byste si vyzkoušel ten 1,5 l 3-válec BMW s automatem, jak jsem uvedl své 10 denní zkušenosti, tak byste možná napsal něco jiného. (Já jsem byl rozhodně příjemně překvapen, přestože dávám přednost víceválcovým motorům.) Možná byste se měl více zamyslet, než osočíte tříválcový motor označením motorový invalida.
Ale chápu vás, protože také mnoho lidí považuje bezpečnostní pásy za sprosté slovo a nepoužívá je přes všechny možné a dostupné informace a důkazy o jejich vlastnostech. Prý dokonce 20 procent účastníků dopravních nehod v minulém roce nebylo připoutaných. V případě nepoužívání těch bezpečnostních pásů je výstižná vaše poslední věta, ve které jsem zaměnil slovo "tříválec" za ten pás, cituji:
"Pro mnoho lidí je ,,bezpečnostní pás" sprosté slovo a nezmění to ani fakt, že jim budete lát do mudrlantů či kibiců."

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  08. 01. 2019 20:07

S těmi okny se podívej, jak jsou umístěny výdechy na palubce u Golfa a Focusu. Golf je má mírně nad hranou obložení dveří, Focus celé pod ní. Tím pádem jde veškerý vzduch z bočního výdechu jen do obložení a ne na sklo. Ty malé mřížky ve sloupku jsou úplně na nic, stěží odmlží prostor pro zrcátko.
I v levném Cliu hraje základní audiosystém velmi příjemně. Možná to není Bose nebo nějaká lepší prémiovka, ale nemá to plechový zvuk. Takže pokud u Focusu nehraje dobře, je to dost smutné.
Světla v každém normálním autě řvou až když otevřeš dveře, ne po vypnutí motoru. Nevím, na co jsi zvyklý, ale tohle by mi taky vadilo.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 01. 2019 22:09

Ale pokud to bude fungovat jako u verze III, jako že to tak je konstruováno, tak jde proud vzduchu směrovat celkem libovolně. A pokud jde o tu mřížku ve sloupcích, ty jsi s Focusem jezdil, zkusil sis to, že to tvrdíš s takovou jistotou? Já to nevím a podle jiných aut bych to rozhodně nehodnotil. I předchozí verze měla něco na způsob mřížky, ale v palubce a není s mlžením žádný problém. https://www.netcarshow.com/ford/2011-focus/1600x1200... ...
Nechci zvuk blíže hodnotit, při jízdě jsem radio neměl zapnuté, ale tomu se mi také moc věřit nechce, i předchozí verze v základu hrála slušně, nevidím důvod něco takhle srazit.
Pokud zapnu stop start a zůstanu stát na křižovatce, motor vypne, světla svítí a nic neřve, nepípá. Auto se ozve až když se chovám nestandardně a to je asi bráno jako nestandardní chování, vypnout manuálně motor a nechat svítit světla. Já mám u sebe stále zapnutý automat a tím mám vyloučené jakékoliv nesmyslné chování, tedy nic mi nepípá. Schválně si vyzkouším, když se budu chovat jako debil, jak na to auto zareaguje.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 01. 2019 07:49

Vidím, že jsem se snažil zbytečně. Zatvrzelý Fordista, že?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 01. 2019 12:04

Já a zatvrzelý Fordista, to jsi hodně na omylu. Já nemám fandovství pro žádnou automobilku, ale také nebudu psát nesmysly, a tvrdit něco o čem nic nevíš a já vlastně také ne a nemůžu si to ani ověřit. Napiš, co jsi z toho, co píšeš, ověřil, že to tak je. Ostatně, to jsem ti napsal i výše, a tys to nyní obešel přihlouplým tvrzením o zatvrzelém... Zase se prezentuješ jako vždy, bez argumentů a když nevíš jak na to, tak napadáním druhých. Já v novém Focusu jezdil a vůbec jsem ho tady na začátku podzimu nějak nechválil a ty? A když se pořádně podíváš, tak i tady píšu, že bych ho za auto roku nezvolil.

Odpovědět  |   | 
dítě spí či leze  |  08. 01. 2019 22:36

Asi myslel opěrku na tu jeho kláaáádu

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  09. 01. 2019 10:53

Opěrka sedadla. Sedačka se skládá ze sedáku a z opěrky nebo jak nazvat tu část, která podepírá záda. No a ta by měla být také vyhřívaná, na to si stěžoval, pokud jsem to správně pochopil. Vyhřívat jenom sedací část mi taky přijde nedostatečné, ale možná je to v těch levných autech standard, nevím...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 01. 2019 14:36

Většinou se taková část nazývá opěradlo, převzato z nábytkářské terminologie. Ale vyhřívat opěradlo? Proč, panejo?

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  09. 01. 2019 15:41

A proč ne? Proč by záda měla být na studeným?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 01. 2019 16:12

Nerozdávej zase moudra, Focus III vyhřívá i dolní část zad, asi po žebra a osobně bych to hodnotil, pokud to u nové generace tak není, také mínusově.

Odpovědět  |   | 
...  |  08. 01. 2019 13:28

Vedle cenově stejně drahých a nutno říci horších Kií a Hyundaiů (nejen z pohledu image) je Ford s brilantním jízdním projevem, bezkonkurenčním podvozkem ve své třídě a skvělou výbavou jasná volba.

Odpovědět  |   | 
exkrementalni puncocha  |  08. 01. 2019 13:38

Ford, Kia i Hyundai jsou mi jaxi jedno. Tedy alespon prozatim.

Neda mi ovsem, se nad vasim tvrzenim nepozastavit. Korejci samozrejme maji horsi image nez Ford. Proto bych ocekaval (a zrejme nejen ja), ze museji nabidnout neco navic oproti renomovane konkurenci, pokud chteji pritahnout pozornost kupujicich. Skutecne mate pocit, ze zakaznici jsou dementi bezduvodne kupujici horsi vyrobek za stejne penize? Moje zkusenost je spise opacna: Kazdy se snazi koupit to, o cem je sam presvedcen (zda je to objektivne pravda, ci ne, je jiz druha vec), ze je to nejvyhodnejsi nabidka.

Odpovědět  |   | 
Libor U.  |  08. 01. 2019 15:34

Jasně, s torzkou vzadu a tříválci je Focus oproti čtyřválcům a víceprvku Korejců "úžasná" nabídka.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  08. 01. 2019 15:44

Více prvek u korejcu. Klasický argument... Nicméně to, že 99% majitelu korejcu neví, co je to víceprvek... Natož aby poznal v jízdím projevu rozdíl mezi torzkou a víceprvkem... To už nějak nikdo nevidí:D
Vtomto segmentu je to pouze jen dražší řešení... A v případě značek "z vietnamské tržnice" pouze marketingový tah.
Něčím ty lidi nalákat musí. Je to stejné jako u mobilních telefonů... Co telefony nejvíce prodává. Velikost panelu a počet jader procesoru... Proto mají čínské noname telefony velké panely a cpu s několika jádry... To, že ten zbytek stojí za prd v tu chvilku nikdo nevidí.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  08. 01. 2019 15:56

Dražší řešení při výrobě a podstatně dražší při generálce toho víceprvku. To se další majitel prohne. Kolik to bude stát u korejce by mne docela zajímalo.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 01. 2019 07:51

Ty už jsi někoho viděl dělat generálku víceprvkové nápravy? Už jsem zažil leccos, ale tohle fakt ještě ne. Jediné, kde opravdu trpěly nápravy, byly starší francouzské malé vozy, kde byla náprava na jehlových ložiscích, která vydržela tak 150-180 tisíc kilometrů, než se rozpadla.

Odpovědět  |   | 
exkrementalni puncocha  |  08. 01. 2019 16:21

Podle meho nazoru by mel byt viceprvek povinnym vybavenim. Kdyz uz tedy mame kvuli bezpecnosti povinnost senzoru tlaku v pneumatikach a eCall. Ostatne, viceprvek jiste nepredstavuje nejake horentni naklady.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  08. 01. 2019 18:14

Hele, já ve služební Octaviii 2.0 TDI 110 kW také nemám víceprvek a dá se s tím jezdit, nemyslím si, že by to bylo nebezpečné. Člověk se musí hold přizpůsobit. Ten, kdo to nedokáže, tak se zabije v jakémkoliv autě i s víceprvkem a existuje o tom hodně důkazů v "Černé kronice". Dalo by se říci, že v případě auta bez víceprvku má "exot" větší šanci na přežití, protože si "rozbije hubu" při nižší rychlosti...

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  08. 01. 2019 18:39

V trojkový Octávce jsem taky víceprvek neměl a seděla jak přišitá. Zvládala naprosto to samý jako předchozí O2 s víceprvkem, jenom byla trochu tvrdší. Nebezpečná ani náhodou, žádný odskakování a pod.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  08. 01. 2019 18:58

Pokud by tomu tak bylo, tak by do Octavie víceprvek vůbec ve Škodě nemontovali. Rozdíl se pozná, když se jede hodně "zostra", nechci přímo uvádět "na hranu", a proto to montují do modelů, které si kupuje ten, kdo tak jezdí a pro takovou jízdu potřebuje i silný motor (a brzdy) - příkladem v případě Octavie je model RS. Takovým způsobem ale jezdí výrazná menšina řidičů. Naopak výrazná většina rozdíl nepozná a hodnotí to, jako Jirka X. Mohl bych doplnit, že ani v případě Octavie RS se část řidičů nedostane do situace, kdy by poznali vlastnosti víceprvku, a jízdu "zostra" vyzkouší maximálně tak akorát na rovné dálnici, kdy na to "šlápnou" a při 200 km/hod už s "děsem v očích" uvolňují plynový pedál...

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  08. 01. 2019 19:10

Rozdíl se dá poznat, ale za předpokladu stejně naladěného komfortu. Myslím, že jsem to uvedl dost jasně. Víceprvek se dá naladit o něco komfortněji. Proto taky nerozumím tomu, proč Škoda dělá rozdíly podle výkonu a ne podle výbavy, považoval bych to za logičtější. Pro ostře jeté zatáčky někde na okresce je jedno jestli máš 80 nebo 110 kW.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  08. 01. 2019 19:24

Zajímavé názory JirkoX. Do RS (a ostatních "rychlých" aut...) se dává prvek kvůli tomu, že se "dá naladit o něco komfortněji"... Potom ještě vysvětli "soutěžákům", že je jedno, jestli v zatáčkovitých okreskách máš "80 nebo 110 kW" výkon motoru.
Jak jsem uvedl, typ řidičů, jako ty JirkoX, rozdíl mezi víceprvkem a jednoduchou nápravou nepozná. Stejně tak je pro takové řidiče jedno, jestli mají na zatáčkových silnicích v autě motor "80 nebo 110 kW", protože jedou stylem a rychlostí, kdy v takových situacích využívají výkon sotva 30-40 kW...
A tím jsou v případě Octavie naprosto spokojeni s litrovým tříválcem a jednoduchou zadní nápravou a enmusí nic řešit.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  08. 01. 2019 19:38

Vůbec nic jsi nepochopil, ale to nevadí. Na to jsem tady zvyklý. Já nepíšu o RS a podobně, ale o běžným rodinným autě. Napiš tedy jak rozdílně se bude chovat auto s torzkou v zatáčce při konstantní rychlosti jednou s motorem 80 a podruhé se 110 kW. Při stejné hmotnosti motoru.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  08. 01. 2019 21:15

Myslím si, že jsi naopak vůbec nic nepochopil ty JirkoX.
Napsal jsem, cituji: "Stejně tak je pro takové řidiče jedno, jestli mají na zatáčkových silnicích v autě motor "80 nebo 110 kW", protože jedou stylem a rychlostí, kdy v takových situacích využívají výkon sotva 30-40 kW..."
To je totiž přesně ten případ, to "auto s torzkou v zatáčce při konstantní rychlosti", které má výkon třeba těch "jednou 80 a podruhé 110 kW" (...a odebírá se tímto stylem běžného užívání auta "většinovým" řidičem jedoucím "konstantní rychlostí" z těch motorů zmíněných motorů sotva 30-40 kW a je proto jedno, jaký mají max. výkon). V takovém případě je samozřejmě úplně jedno, jestli auto má torzku nebo víceprvek, a proto jsem uvedl, že pro takové řidiče s takovým stylem je úplně jedno, jakou mají nápravu, protože to ani nepoznají.
Víš, JirkoX, když se na to na okreskách "šlape" a jedeš hodně "ostrým" stylem, tak nejedeš v zatáčce konstatní rychlostí. Nemluvě o neustálých změnách poloměrů zatáček a jejich směrování (jednou doleva, potom doprava a opakovaně v různím sledu v různé intenzitě...) nemluvě o nerovnostech a různém povrchu (někdy i trochu prachu a šotolinky....) a v takovém stylu je kvalitní dobře nastavený víceprvek k nezaplacení.
Jen na závěr připomínám, že není víceprvek jako víceprvek stejně jako není torzka jako torzka. Je v takovém případě lepší špičkově vyřešená a "naladěná" torzka než průměrně řešený "nevyladěný" víceprvek. Toto ale většina běžných "řidičů", jak jsem zmínil, vůbec nepozná, protože projíždějí zatáčky "konstantní rychlostí" třeba 40 km/hod, když zatáčka v pohodě snese bezpečný průjezd rychlostí třeba 60-70 km/hod.
Hodně JirkoX teoretizuješ a málo jezdíš, to nic, nic si z toho nedělej. Máš výhodu - uspokojí tě auto s torzkou a výkonem pod 100 kW, třeba jen s tříválcem, a proto to máš jednoduché s výběrem a kupováním auta a přitom ještě ušetříš.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  08. 01. 2019 21:32

Projeď se po rozbitých cestách a víceprvek poznáš okamžitě. Na odskakování i akustickém komfortu. Nejvíce záleží, po jakých cestách jezdíš. Já tvrdím, že na českých silnicích má víceprvek smysl i pro totálního ignoranta.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  08. 01. 2019 21:43

V podstatě s tebou souhlasím. Pokud se ale jezdí pomalu a defenzivně, stylem, kterým jezdí většina řidičů, kteří používají auto pouze jako přemísťovadlo z místa A do místa B, tak to tito řidiči nepoznají. Stejně, jako většina lidí nepozná rozdíly zvuku houslí, apod.
Dávám samozřejmě přednost víceprvku, ale na jednoduchou nápravu ve služební Octavii jsem si už zvykl - musel jsem, dá se s tím jezdit. Rozdíl při přesednutí do soukromého auta ale poznám okamžitě. Není to ale jen díky tomu víceprvku...

Odpovědět  |   | 
exkrementalni puncocha  |  09. 01. 2019 09:55

Jeden expert za 18, druhy bez 2 za 20.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  08. 01. 2019 22:14

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  08. 01. 2019 22:33

Josef: "Je v takovém případě lepší špičkově vyřešená a "naladěná" torzka než průměrně řešený "nevyladěný" víceprvek." - Toto je jeden z největších mýtů v kontextu podvozků. Pokud nebudeme používat dojmologii, ale vezmeme na to fyziku, tak nezávisle zavěšené kolo na tom bude vždy lépe než závisle zavěšené kolo, i kdyby bylo vyladěné samotným Stvořitelem.

PS: Po přečtení některých tvých elaborátů by mohl člověk nabýt dojmu, že k tomu teoretikovi máš mnohem blíže ty, než kdokoliv jiný.

Odpovědět  |   | 
exkrementalni puncocha  |  09. 01. 2019 09:58

Zde je to takovy vselidovy snem, kde plati to, na cem se zde usnesou. Nejaka fyzikalni realita je zde povazovana za prekonanou a tudiz nepodstatnou.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  09. 01. 2019 17:39

Hele Shimi, já jsem si před lety vyzkoušet Civic s "torzkou" a OII s víceprvkem. Civic se choval lépe, čili měl podvozek naladěn lépe než Octavia s víceprvkem.
A co se týká té tvé "fyziky", tak jsem uváděl jasně a zřetelně příklad, že když se pojede způsobem hodně vzdáleným od limitů, kde se samozřejmě ukazuje převaha víceprvku, tak je úplně jedno, jestli na takovém autě je torzka nebo víceprvek. Když ti to vysvětlím s argumentem ad absurdum v podobě pohřebáku plížícího se 10 km rychlostí, tak snad pochopíš, co jsem uváděl. Nebo si snad myslíš, že při takové rychlosti bude platit tvoje: "nezávisle zavěšené kolo na tom bude vždy lépe než závisle zavěšené kolo, i kdyby bylo vyladěné samotným Stvořitelem."?
Osobně vždy volím v soukromém autě víceprvek, ale protože jsem v poslední služební Octavii dostal torzku, tak jsem se s tím musel smířit. A poznal jsem skutečnost, že se s tím dá jezdit a že kategorie řidičů s defenzivním a opatrným stylem jízdy může být zcela klidná a v pohodě. Stejně tak se tato kategorie řidičů spokojí se slabšími motory.
Pokud by tomu tak nebylo, tak by se takové modely aut nevyráběly, protože by je nikdo nekupoval.
A na závěr, co se týká té teorie, tak pojem fyziky jsi uvedl ty a ne já. Chápu ale, že tvoje "dojmologie" vyplývá z déky textů, které jsi schopen vnímat a "analyzovat", které odpovídají délce SMS zprávy v mobilu. (Hold mladá generace, které je všechno jasné po pár přečtených slovech...)

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  09. 01. 2019 18:50

Josef: K prvnímu odstavci. To je naprosto ukázkový příklad dojmologie. K druhému odstavci. Ano, víceprvek se pozná na limitu. Ale ještě více je ten rozdíl patrný v malé rychlosti. Typicky město, 50 km/h a rozbitá silnice. K třetímu odstavci. Ano, souhlasím. Dá se s tím jezdit a je to pro nenáročné řidiče. To ale neznamená, že může být torzka lepší než víceprvek. Nemůže, z fyzikálního principu. K poslednímu odstavci se vyjadřovat nebudu, to je takový nesmysl, že na to nemá smysl reagovat. Ty se hlavně douč, ty mladá generace, jaký je rozdíl mezi hold a holt.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  09. 01. 2019 19:48

Jo, na tebe Simi nemám, jsi prostě jednička... Zde to je o dojmech o dojmologii, o tom snad nikdo nepochybuje. Zde není žádná laboratoř nebo zkušebna, či testovací centrum. Sděluji své zkušenosti a nic víc. Kdo chce přesné informace, tak si je najde. Stejně tak i informace, jak tomu je ve skutečnosti s vlastnostmi a technickým řešením a vlastnostmi náprav (a podvozků obecně). Dalo by se samozřejmě ještě diskutovat o tom, co je to "rozbitá" silnice, jaký rozsah nerovností ve vertikálním a horizontálním rozměru, atd. Stejně tak i o tom jaká je souvislost konstrukčního řešení nápravy s nastavením a použitím vhodného odpužení a tlumičů. Připomínám ti, že jsem nikdy nenapsal a neuváděl, že torzka může být lepší než víceprvek. Napsal jsem, že špičkově nastavená a vyřešená torzka (tzn. optimalizace rozměrů jednotlivých dílů nápravy, vlastností pružin, tlumičů ve spojitolsti s konstrukcí karoserie v návaznosti na rozchod a rozvor podvozku, na rozměry kol a pmeumatik - profil, šířka, ráfek,...atd.) může být lepší než průměrně řešný víceprvek (tzn. opět optimalizace rozměrů jednotlivých dílů nápravy, vlastností pružin, tlumičů ve spojitosti s konstrukcí karoserie v návaznosti na rozchod a rozvor podvozku, na rozměry kol a pmeumatik (profil, šířka, ráfek,...atd.). Konstrukční řešení víceprvku samo o sobě není spasitelné. Je to snad jasné a dokonce objektivně změřitelné a kdo chce, tak si informace dokáže získat.
Pokud se náhodou překlepnu, tak promiň, nevěděl jsem že překlep je tak závažný nedostatek. Myslím si, že každý porozumí, jestli je to napsáno holt nebo hold.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 01. 2019 17:00

Máš tam chybu, torzka je jen pro slabší motory, jinak je vzadu víceprvek. Takže máš i tu lepší variantu.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  08. 01. 2019 18:16

Přesně tak. Stejně jako u Octavie nebo u Golfu, apod.

Odpovědět  |   | 
exkrementalni puncocha  |  08. 01. 2019 13:52

Premyslim nad tim, jakou hodnotu takova anketa ma.

"odborná porota složená z pětatřiceti motoristických novinářů" :: Ano tito lide jsou odbornici, ovsem na psani clanku o autech. Jenze ono psat o autech neni to stejne, jako auta konstruovat. Myslet si, ze rigorozni vzdelani v oboru se ziska na prezentacich automobilek, je hodne zcestne. Ostatne, mistni oblibeny termin "elastokinematika" je toho dukazem.

Myslim, ze vitezstvi modelu s pouze trivalcovymi benzinovymi motory hovori samo za sebe. O odbornosti a soudnosti degustatoru v soutezi destilatu bych mel take jiste pochybnosti, pokud by vyhral Tuzemsky Um.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 01. 2019 17:04

Stačila mi přečíst jen tvou první větu a odpovím si sám, žádnou a tvrdím to stále. O prodeji, popularitě mezi lidmi, to nic neříká. Moc by mě zajímaly prodeje Focusu za druhé pololetí 2018, kdy jej šlo objednat, koupit.

Odpovědět  |   | 
Leon  |  08. 01. 2019 18:26

úkol zněl jasně,....ty tříválce musíme tlačit, at to ta lůza kupuje ,....a výsledek byl na světě

Odpovědět  |   | 
R  |  08. 01. 2019 14:36

Fordem tam, vlakem zpatky 😃 ale ne, mel sem Scorpio 2.0 a kolega ma Galaxy 2.3 (samozrejme benziny) a fungovalo a funguje to super

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  08. 01. 2019 15:09

Gratulace Fordu Fordi umí

Odpovědět  |   | 
Josef  |  08. 01. 2019 18:18

...a tříválcový motor má údajně nejlepší mezi tříválcovými konkurenty.... ("úžasný" "motor"...)

Odpovědět  |   | 
Kaa  |  09. 01. 2019 11:05

Odpovědět  |   | 
Horák  |  08. 01. 2019 19:38

Určitě je na tom lépe než předražená Škoda. Jen ty tříválce jsou docela průser.

Odpovědět  |   | 
Saj  |  08. 01. 2019 15:50

Ač si myslím že VW koncern je prostě dále, tak designově se to Fordu docela povedlo.
Nicméně 3. generace Focusu se všude "chlubí" horší spolehlivostí a viditelným snižováním nákladů. Kvality 2. generace FF jsou zapomenuty a 3. generace byl průšvih. Čili tato generace sice vyhrála auto roku, ale je otázka, zda Ford změnil trend a chce se vyzvdihnout a nebo se zaměřil na cenu a kvalita půjde zase dolů? Pak bych snad řekl že je lepší volba nebo francouzského.

Ačkoliv nedá mi to, hlavně nikdy ne korejce.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  08. 01. 2019 17:06

Kolegové, ruku na srdce, kolik % obyvatel ČR zajímá něco jako Auto roku xy v ČR (nebo kdekoliv jinde)? Promile? Ani to ne. Má smysl to vůbec řešit?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  08. 01. 2019 17:32

Má to smysl, alespoň si na tu pitomost můžeme zanadávat.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  08. 01. 2019 18:19

...aby řeč nestála...

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  08. 01. 2019 21:41

Je to úplně stejné jako Miss ČR. Konkurz na modelky, kde jako rozhodují další "přidané" vlastnosti typu chytrost, počet použití cizích jazyků (nejlépe víc než je ve světě cizích jazyků), studium prestižních škol, atd.....
Ve finále potkáte v kdejakém studentském městě v tramvaji mnohem pěknější studentky. Druhá věc je, že se jich nemůžete na nic zeptat (radši)
I tuto soutěž může tu a tam vyhrát naprosto nepochopitelně nějaká šeredka (Focus ale vizuálně hnusný není)

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 01. 2019 07:56

Rozhodně více lidí, než které zajímá tvůj názor.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  09. 01. 2019 08:16

mpolan: Copak, roztomilá novoroční křeč? Ty už musíš být v hodně velké krizi, když tě nenechá klidným ani obyčejná řečnická otázka.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 01. 2019 12:06

On jen musí být za každou cenu v opozici proti každému, takový troll.

Odpovědět  |   | 
Ludva70  |  09. 01. 2019 15:44

Auto roku mě nezajímá, proto by mi bylo i jedno to, kdyby se tam Škoda umístila na jenom z top míst. Stejně to je jedna velká parodie. Každý chytrý člověk ví, jaké auto je v kvalitě a ceně nejlepší, ale Škoda to opravdu není.

Odpovědět  |   | 
Jim  |  08. 01. 2019 17:44

"Odborná" porota? Já jim říkal ať už to nehulejí.

Odpovědět  |   | 
Víťa Aranovský  |  08. 01. 2019 19:22

Škodovka v anketě nefigurovala jelikož prostě nemá s čím. Ty jejich modely jsou spíše k pláči. Všude jinde pořídíte daleko lepší vozy za méně peněz. Se škodovkou to jde od desíti k pěti!

Odpovědět  |   | 
Dejff77  |  10. 01. 2019 17:31

Ať si do toho lidi rvou peníze, když na to mají. Já na to nemam, abych do toho auta rval takový peníze a do servisu též. Za ty roky jsem do oktávky narval už dost a byl jsem rád, že jsem se jí zbavil.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  09. 01. 2019 11:56

Já se nedivím. Měl jsem ho na 3 dny půjčenýho a moc příjemně překvapil. Kdybych nechtěl kvůli práci o třídu větší (čti dražší) auto, šel bych do něj. Co mě překvapilo byla šířka interieru, místo na zadních sedadlech na kolena a odhlučnění. Co mě dostalo byl podvozek. Jak přibitý a zároveň pohodlný...jak to umí jen Ford. A to jsem měl 1.0EB a ten má vzadu kliku. Škoda těch tříválců...i když na jízdě to poznat nebylo nemyslím, že to bude spolehlivé.

Odpovědět  |   | 
Radim J.  |  09. 01. 2019 15:24

To by byla taková Scala od porotců vychválená až do nebes, kdyby se zařadila do hodnocení, ale já bych si jí nikdy za ty peníze nekoupil, vy snad jo?

Odpovědět  |   | 
tvrdy prdy  |  09. 01. 2019 16:33

Jasne ze jo! Za vase penize bych si ji klidne i koupil a nejen ji. Ostatne, dela to tak kde kdo. Kdyz clovek utrati za auto cizi prachy, neboli to tolik, jako kdyz plati vlastnimi.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky

Nejčtenější články

Američané mají nový patent na otevírání dveří. Pomůže v kopci i ve větru

Američané mají nový patent na otevírání dve…

Už jsme viděli dveře otevírané do stran, nahoru, dolů nebo zajíždějící do karoserie. Chevrolet ale přišel na to, jak takovou obyčejnou věc udělat ještě elegantnější a bezpečnější.

28.  12.  2018 | | 23 N/A
Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou …

Tesla se často potýká s negativními ohlasy na kvalitu výroby. Změnilo se něco u jejich nejnovějšího modelu?

27.  12.  2018 | | 212 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc korun, může za to ale výkonnější motor coby základ v době uvedení do prodeje. Pojďme se podívat, jak takový vůz v základní výbavě vlastně vypadá.

20.  1.  2019 | | 227 N/A
Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejlepší dynamiku? Berte hybrid!

Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejl…

Nová generace Toyoty RAV4 přijíždí do Česka s atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem a také jako hybrid. Oba agregáty je možné kombinovat s pohonem předních i všech kol.

8.  1.  2019 | | 101 N/A
Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve…

Speciální přiostřená limuzína Toyota Century GRMN se opět ukázala na veřejnosti. Na zadním sedadle samozřejmě neseděl nikdo jiný než samotný prezident automobilky.

12.  1.  2019 | | 23 N/A