Auto roku 2019 v ČR podle čtenářů Autorevue.cz: Hlasujte zde!

Právě dnes měla pětatřicetičlenná odborná porota poslední možnost oficiálně projet všechny finalisty letošního ročníku ankety Auto roku 2019 v ČR. A řeknu vám, že volba fakt nebude snadná!

Anketa Auto roku v ČR byla v posledních letech na jedno brdo - Škodovka vyhrála, co mohla. Letos to ale bude jinak. Jediné želízko, které mohla mít mladoboleslavská značka podle jasně daných pravidel v ohni, je model Scala, ten si ale odbude premiéru až za tři týdny v Tel Avivu a šanci tedy možná dostane až příští rok.

Hlasování probíhá ve dvou kolech, přičemž z toho prvního vzešla již minulé pondělí pětice finalistů ve složení BMW X5, Ford Focus, Kia Ceed, Peugeot 508 a Subaru XV. Jednou z podmínek ankety je povinnost umožnit porotcům vyzkoušet si nominované vozy, což Svaz dovozců automobilů (SDA), organizátor ankety, samozřejmě dodržel.

Auto roku 2019 v České republice: Finálová pětice (abecední pořadí)
1. BMW X5
2. Ford Focus
3. Kia Ceed
4. Peugeot 508
5. Subaru XV

Probíhá to velice jednoduše: dorazíte na místo testování, zamluvíte si vozy, jezdíte od rána do večera a máte možnost hovořit se zástupci automobilek, kteří bývají na místě. To kdyby vám unikla důležitá informace týkající se českého trhu, výbavy, techniky a tak podobně. Zkrátka máte kompletní servis, aby se nikdo z porotců nemohl vymlouvat, že na něco neměl dostatek času nebo mu chyběly informace.

Auto roku 2019 v ČR je kompletní. Projděte si finální sestavu kandidátů

Auto roku 2019 v ČR je kompletní. Projděte si finální sestavu kandidátů

Takto anketa Auto roku v ČR probíhá celé roky s tím, že po druhém kole testování čeká na porotce poslední, ale také nejtěžší úkol. Musejí rozdělit mezi finalisty 150 bodů v pěti kritériích: jízda (30 bodů, maximálně 15 na auto), užitná hodnota (35 bodů, maximálně 15 na auto), ekonomika (35 bodů, maximálně 15 na auto), technologie (30 bodů, maximálně 15 na auto) a design (20 bodů, maximálně 10 na auto). Více vozům nesmí být přidělen stejný počet bodů. Jinými slovy, z hlasování musí vzejít jasný vítěz.

Formulář je potřeba společně s hlasováním v doprovodných anketách Ekologické Auto roku 2019 a Technická inovace roku odevzdat do 19. prosince a pak už děj se vůle boží. Času na rozmyšlení je v tuto chvíli ještě dost, asi ale nebudu mluvit pouze sám za sebe, když napíšu, že to letos bude nejvíce vřít mezi Fordem Focus a Kiou Ceed.

Světové auto roku 2019: Známe kandidáty. VW i Škoda chybí, Dacia nikoli

Světové auto roku 2019: Známe kandidáty. VW i Škoda chybí, Dacia nikoli

Jsou to zástupci stejného segmentu, oba výborně jezdí, nabízejí zhruba stejný vnitřní prostor a tak dále. Přesedal jsem z jednoho auta do druhé a zaměřoval se i na nejmenší detaily, vždycky to ale bylo něco za něco. Třeba když zadek Focusu kombi působil v zatáčkách trochu rozevlátěji pravděpodobně kvůli měkčímu uložení podvozku, které ale dokázalo odfiltrovat i drobné nerovnosti. Tento příklad je ale jenom kapkou v moři.

Krátkým „rozborem“ dvou přímých konkurentů v žádném případě nepředesílám, že by měl jeden z nich vyhrát. To bych musel vypustit nejmodernější technikou napěchované BMW X5, kterému není takřka co vytknout, Peugeot 508, u kterého sice kritizuji menší vnitřní prostor, ale hlavně v porovnání s předchozí generací krásně vypadá a znatelně lépe jezdí, a samozřejmě také Subaru XV, jehož podvozek museli ladit bohové.

Auto roku 2018 v ČR: Takto hlasovali redaktoři Autorevue.cz

Auto roku 2018 v ČR: Takto hlasovali redaktoři Autorevue.cz

Jak jsem avizoval již dříve, k vyhlášení Auta roku 2019 v České republice dojde 8. ledna 2019 v rámci tiskové konference SDA. A něco mi říká, že to bude těsné. Zapojit se může i veřejnost, jejíž hlasování je však od odborné části odděleno. Všechno potřebné najdete na webu autoroku.info.

A pokud se vám do oficiální části nechce, můžete svůj názor projevit alespoň v anketě pod článkem. Dejme si čas do nedělní půlnoci, kdy hlasování uzavřeme. Následně zveřejníme výsledky. Bude to takové Auto roku podle čtenářů Autorevue.cz!

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků