Auto roku 2018 v ČR má pět finalistů! Vítěze budeme znát už v lednu

Svaz dovozců automobilů zveřejnil sestavu finalistů ankety Auto roku 2018 v České republice. Stalo se tak jeden den po uzavření prvního kola hlasování odborné poroty.

Každý z 35 členů odborné poroty měl v prvním kole ankety za úkol sestavit žebříček pěti vozů, které by rád viděl ve finále. Nebylo potřeba uvést bodové hodnocení, stačilo abecední pořadí, ze kterého následně Svaz dovozců automobilů (SDA), pořadatel ankety, sestavil finálovou pětku.

Známe vozy, z nichž vyberou Auto roku 2018 v ČR. Vyhlášení už v lednu

Známe vozy, z nichž vyberou Auto roku 2018 v ČR. Vyhlášení už v lednu

Stalo se tak dnes, pouhý den po uzavření nominací. Do finále Auta roku 2018 v České republice nakonec postupují BMW řady 5, Kia Stinger, Opel Insignia, Subaru Impreza a Škoda Karoq. Ve druhém kole bude odborná porota sestavovat konečné pořadí na základě hodnocení v kategoriích jízda, užitná hodnota, ekonomika, technologie a design.

Systém bodového hodnocení se od loňského roku nezměnil. Mezi vozy bude tedy stále potřeba rozdělit 150 bodů, přičemž výsledkem musí jeden jasný vítěz. Není možné, aby dva či více vozů měly stejné bodové hodnocení.

Toto jsou finalisté Evropského Auta roku 2018. Škoda Karoq nepostoupila

Toto jsou finalisté Evropského Auta roku 2018. Škoda Karoq nepostoupila

Celkový vítěz bude vyhlášen už 5. ledna během tiskové konference SDA. V uplynulých třech ročnících zvítězila Škoda Auto (Fabia, Superb, Kodiaq), přičemž v loňském roce nastala docela pikantní situace - ve finále se totiž sešla tři SUV od VW Group. Nyní je finálová pětice naštěstí rozmanitější.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

dnes | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků