Auto roku 2018 v ČR má pět finalistů! Vítěze budeme znát už v lednu

Svaz dovozců automobilů zveřejnil sestavu finalistů ankety Auto roku 2018 v České republice. Stalo se tak jeden den po uzavření prvního kola hlasování odborné poroty.

Každý z 35 členů odborné poroty měl v prvním kole ankety za úkol sestavit žebříček pěti vozů, které by rád viděl ve finále. Nebylo potřeba uvést bodové hodnocení, stačilo abecední pořadí, ze kterého následně Svaz dovozců automobilů (SDA), pořadatel ankety, sestavil finálovou pětku.

Známe vozy, z nichž vyberou Auto roku 2018 v ČR. Vyhlášení už v lednu

Známe vozy, z nichž vyberou Auto roku 2018 v ČR. Vyhlášení už v lednu

Stalo se tak dnes, pouhý den po uzavření nominací. Do finále Auta roku 2018 v České republice nakonec postupují BMW řady 5, Kia Stinger, Opel Insignia, Subaru Impreza a Škoda Karoq. Ve druhém kole bude odborná porota sestavovat konečné pořadí na základě hodnocení v kategoriích jízda, užitná hodnota, ekonomika, technologie a design.

Systém bodového hodnocení se od loňského roku nezměnil. Mezi vozy bude tedy stále potřeba rozdělit 150 bodů, přičemž výsledkem musí jeden jasný vítěz. Není možné, aby dva či více vozů měly stejné bodové hodnocení.

Toto jsou finalisté Evropského Auta roku 2018. Škoda Karoq nepostoupila

Toto jsou finalisté Evropského Auta roku 2018. Škoda Karoq nepostoupila

Celkový vítěz bude vyhlášen už 5. ledna během tiskové konference SDA. V uplynulých třech ročnících zvítězila Škoda Auto (Fabia, Superb, Kodiaq), přičemž v loňském roce nastala docela pikantní situace - ve finále se totiž sešla tři SUV od VW Group. Nyní je finálová pětice naštěstí rozmanitější.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků