Kia Stinger je Autem roku 2018 na Slovensku! Porazila Karoq i Audi A8

V konečném hodnocení se třikrát objevila shoda bodů. Kia Stinger zvítězila s osmnáctibodovým náskokem před druhým Opelem Insignia.

Auto roku 2018 na Slovensku volila porota složená z patnácti motoristických novinářů slovenských médií. Na rozdíl od české verze ankety, kde se ve finále vybírá z pětice vozů, slovenští kolegové kvůli rovnosti bodů vybírali z devíti aut, která byla uvedena na tamní trh od 1. ledna do 31. prosince daného roku. Nechybělo mezi nimi Audi A8, Opel Insignia nebo Škoda Karoq, nejvíce bodů však novináři udělili Kie Stinger.

Auto roku 2018 v ČR: Takto hlasovali redaktoři Autorevue.cz

Auto roku 2018 v ČR: Takto hlasovali redaktoři Autorevue.cz

Korejské gran turismo, které se v anketě Auto roku 2018 v České republice umístilo s 982 body na čtvrtém místě, na Slovensku zvítězilo před druhým Opelem Insignia o 18 bodů. Třetí skončilo Suzuki Ignis (59 bodů), se ztrátou jednoho bodu na třetího skončila Škoda Karoq. Pátá Honda Civic už na vyšší příčku ztrácí výrazných třiatřicet bodů, na dalších třech pozicích se se sedmnácti body umístil Citroën C3 Aircross, Alfa Romeo Stelvio a Audi A8. S devíti body pořadí uzavírá nové SUV Hyundai Kona.

Světové Auto roku 2018 má deset semifinalistů! Karoq končí, Stinger jde dál

Světové Auto roku 2018 má deset semifinalistů! Karoq končí, Stinger jde dál

Finálovou sestavu na Slovensku vybírali z osmatřiceti adeptů, přičemž volby porotců musely být odevzdány v polovině prosince. Mezi uzávěrkou hlasování a vyhlášením vítěze tak uplynul více než měsíc. U nás bylo potřeba bodové hodnocení finálové pětky odevzdat nejpozději 22. prosince loňského roku a vítěze jsme znali 5. ledna.

Auto roku 2018 na Slovensku - konečné výsledky
Pořadí Vůz Počet bodů
1. Kia Stinger 95
2. Opel Insignia 77
3. Suzuki Ignis 59
4. Škoda Karoq 58
5. Honda Civic 25
6.-8. Citroën C3 Aircross 17
6.-8. Alfa Romeo Stelvio 17
6.-8. Audi A8 17
9. Hyundai Kona 10

Kia vyrobila první auto až v roce 1973. Začala bicykly, dnes patří k elitě

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků