Kia Stinger je Autem roku 2018 na Slovensku! Porazila Karoq i Audi A8

V konečném hodnocení se třikrát objevila shoda bodů. Kia Stinger zvítězila s osmnáctibodovým náskokem před druhým Opelem Insignia.

Auto roku 2018 na Slovensku volila porota složená z patnácti motoristických novinářů slovenských médií. Na rozdíl od české verze ankety, kde se ve finále vybírá z pětice vozů, slovenští kolegové kvůli rovnosti bodů vybírali z devíti aut, která byla uvedena na tamní trh od 1. ledna do 31. prosince daného roku. Nechybělo mezi nimi Audi A8, Opel Insignia nebo Škoda Karoq, nejvíce bodů však novináři udělili Kie Stinger.

Auto roku 2018 v ČR: Takto hlasovali redaktoři Autorevue.cz

Auto roku 2018 v ČR: Takto hlasovali redaktoři Autorevue.cz

Korejské gran turismo, které se v anketě Auto roku 2018 v České republice umístilo s 982 body na čtvrtém místě, na Slovensku zvítězilo před druhým Opelem Insignia o 18 bodů. Třetí skončilo Suzuki Ignis (59 bodů), se ztrátou jednoho bodu na třetího skončila Škoda Karoq. Pátá Honda Civic už na vyšší příčku ztrácí výrazných třiatřicet bodů, na dalších třech pozicích se se sedmnácti body umístil Citroën C3 Aircross, Alfa Romeo Stelvio a Audi A8. S devíti body pořadí uzavírá nové SUV Hyundai Kona.

Světové Auto roku 2018 má deset semifinalistů! Karoq končí, Stinger jde dál

Světové Auto roku 2018 má deset semifinalistů! Karoq končí, Stinger jde dál

Finálovou sestavu na Slovensku vybírali z osmatřiceti adeptů, přičemž volby porotců musely být odevzdány v polovině prosince. Mezi uzávěrkou hlasování a vyhlášením vítěze tak uplynul více než měsíc. U nás bylo potřeba bodové hodnocení finálové pětky odevzdat nejpozději 22. prosince loňského roku a vítěze jsme znali 5. ledna.

Auto roku 2018 na Slovensku - konečné výsledky
Pořadí Vůz Počet bodů
1. Kia Stinger 95
2. Opel Insignia 77
3. Suzuki Ignis 59
4. Škoda Karoq 58
5. Honda Civic 25
6.-8. Citroën C3 Aircross 17
6.-8. Alfa Romeo Stelvio 17
6.-8. Audi A8 17
9. Hyundai Kona 10

Kia vyrobila první auto až v roce 1973. Začala bicykly, dnes patří k elitě

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků