Auto roku 2014 je Peugeot 308, porazil BMW i3 i Octavii

Anketa Auto roku 2014 už zná svého vítěze. Stal se jim Peugeot 308 v nové generaci. Francouzský model nižší střední třídy dokázal v hlasování odborné poroty překonat elektrické BMW i3 a Teslu Model S, Mercedes-Benz třídy S, Citroen C4 Picasso, Mazdu 3 i Škodu Octavia.

Auto roku 2014 – pořadí finalistů

  1. Peugeot 308 307 bodů
  2. BMW i3 223 bodů
  3. Tesla Model S 216 bodů
  4. Citroen C4 Picasso 182 bodů
  5. Mazda3 180 bodů
  6. Škoda Octavia 172 bodů
  7. Mercedes-Benz třídy S 170 bodů

V anketě hlasují desítky motoristických novinářů z 22 evropských zemí. Svého zástupce má v porotě i Česká republika. Výsledky byly vyhlášeny v předvečer letošního autosalonu v Ženevě.

V tuzemské anketě Auto roku (která nemá s tou evropskou společného ani vyhlašovatele, ani pravidla) Peugeot 308 tak úspěšný nebyl. Probojoval se až do finále, v něm ale skončil poslední z pětice aut. Vyhrála Mazda6.

Titul evropského auta roku získal Peugeot naposled před dvanácti lety. Autem roku 2002 byl vyhlášen Peugeot 307, tedy nepřímý předchůdce aktuálního vítěze.

Náš test Peugeotu 308 si můžete přečíst zde:

Test Peugeot 308 1.6 THP: Správným směrem

Test Peugeot 308 1.6 THP: Správným směrem

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků