Auto roku 2014 je Peugeot 308, porazil BMW i3 i Octavii

Anketa Auto roku 2014 už zná svého vítěze. Stal se jim Peugeot 308 v nové generaci. Francouzský model nižší střední třídy dokázal v hlasování odborné poroty překonat elektrické BMW i3 a Teslu Model S, Mercedes-Benz třídy S, Citroen C4 Picasso, Mazdu 3 i Škodu Octavia.

Auto roku 2014 – pořadí finalistů

  1. Peugeot 308 307 bodů
  2. BMW i3 223 bodů
  3. Tesla Model S 216 bodů
  4. Citroen C4 Picasso 182 bodů
  5. Mazda3 180 bodů
  6. Škoda Octavia 172 bodů
  7. Mercedes-Benz třídy S 170 bodů

V anketě hlasují desítky motoristických novinářů z 22 evropských zemí. Svého zástupce má v porotě i Česká republika. Výsledky byly vyhlášeny v předvečer letošního autosalonu v Ženevě.

V tuzemské anketě Auto roku (která nemá s tou evropskou společného ani vyhlašovatele, ani pravidla) Peugeot 308 tak úspěšný nebyl. Probojoval se až do finále, v něm ale skončil poslední z pětice aut. Vyhrála Mazda6.

Titul evropského auta roku získal Peugeot naposled před dvanácti lety. Autem roku 2002 byl vyhlášen Peugeot 307, tedy nepřímý předchůdce aktuálního vítěze.

Náš test Peugeotu 308 si můžete přečíst zde:

Test Peugeot 308 1.6 THP: Správným směrem

Test Peugeot 308 1.6 THP: Správným směrem

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků