Auto roku 2013 (COTY): vítězem je Volkswagen Golf

Volkswagen Golf se stává evropským Autem roku 2013 (COTY). Zvítězil s drtivým náskokem.
Auto roku 2013 (COTY): vítězem je Volkswagen Golf

Sedmá generace modelu Volkswagen Golf se stává držitelem titulu Auto roku 2013 a po Renaultu Clio je teprve druhým automobilem v dějinách této ankety, jemuž se podařilo dosáhnout na nejvyšší příčku dvakrát. Poprvé se Autem roku stal Volkswagen Golf třetí generace, a to v roce 1992. Na Volkswagenu Golf VII porota nejvýše hodnotila zejména jeho celkovou vyváženost, bezpečnost, hospodárnost a komfort.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
1. VW Golf, 2. Toyota GT86, 3. Volvo V40

Golf zvítězil s výrazným náskokem. Získal v součtu 414 bodů, přičemž druhý model v pořadí v podobě Toyoty GT86 jen 202 bodů. Na bronzem hodnocené příčce se usadilo Volvo V40 se ziskem 189 bodů. V osmičce finalistů COTY dělaly těmto třem vozům společnost modely Ford B-Max, Hyundai i30, Mercedes-Benz A-Class, Peugeot 208 a Renault Clio. Pro zajímavost: volba Auta roku 2013 v ČR dopadla velmi podobně, jen na třetím místě se místo Volva V40 objevila Mazda CX-5.

Autem roku 2012 (COTY) se stává Opel Ampera

Autem roku 2012 (COTY) se stává Opel Ampera

Vítězstvím Volkswagenu Golf VII se titul po dvou letech vrací k modelu s konvenčním pohonem. V roce 2011 totiž zvítězil elektromobil Nissan Leaf a vloni pak plug-in hybrid Opel Ampera. Důvodem ale bude nejspíš to, že letos se do nejužšího výběru žádná podobná alternativa nedostala…

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků