Auto roku 2013 (COTY): vítězem je Volkswagen Golf

Volkswagen Golf se stává evropským Autem roku 2013 (COTY). Zvítězil s drtivým náskokem.
Auto roku 2013 (COTY): vítězem je Volkswagen Golf

Sedmá generace modelu Volkswagen Golf se stává držitelem titulu Auto roku 2013 a po Renaultu Clio je teprve druhým automobilem v dějinách této ankety, jemuž se podařilo dosáhnout na nejvyšší příčku dvakrát. Poprvé se Autem roku stal Volkswagen Golf třetí generace, a to v roce 1992. Na Volkswagenu Golf VII porota nejvýše hodnotila zejména jeho celkovou vyváženost, bezpečnost, hospodárnost a komfort.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
1. VW Golf, 2. Toyota GT86, 3. Volvo V40

Golf zvítězil s výrazným náskokem. Získal v součtu 414 bodů, přičemž druhý model v pořadí v podobě Toyoty GT86 jen 202 bodů. Na bronzem hodnocené příčce se usadilo Volvo V40 se ziskem 189 bodů. V osmičce finalistů COTY dělaly těmto třem vozům společnost modely Ford B-Max, Hyundai i30, Mercedes-Benz A-Class, Peugeot 208 a Renault Clio. Pro zajímavost: volba Auta roku 2013 v ČR dopadla velmi podobně, jen na třetím místě se místo Volva V40 objevila Mazda CX-5.

Autem roku 2012 (COTY) se stává Opel Ampera

Autem roku 2012 (COTY) se stává Opel Ampera

Vítězstvím Volkswagenu Golf VII se titul po dvou letech vrací k modelu s konvenčním pohonem. V roce 2011 totiž zvítězil elektromobil Nissan Leaf a vloni pak plug-in hybrid Opel Ampera. Důvodem ale bude nejspíš to, že letos se do nejužšího výběru žádná podobná alternativa nedostala…

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků