Auto roku 2012 v ČR: schizofrenie trvá, opět budou dvě soutěže

Auto roku 2012 v ČR: schizofrenie trvá, opět budou dvě soutěže

Po loňském tristním průběhu zápolení o titul Auto roku v České republice, kdy proběhly dvě soutěže, se zdálo, že už se něco podobného opakovat nebude. Představitelé významných automobilových značek zastoupených v ČR se dušovali, že se zcela jistě podaří znesvářené strany dát dohromady a bude pouze jedno reprezentativní klání. Že se vše zprůhlední a dostane jasné obrysy. 

Velký omyl!

V těchto dnech padlo rozhodnutí, že budou opět soutěže dvě. V té, kterou bude pořádat Svaz dovozců automobilů a Sdružení automobilového průmyslu, se utká 41 vozů. Klub motoristických novinářů pak do své konkurenční ankety nominoval 34 vozů.

Proč tomu tak je?

Podle motoristických novinářů je soutěž pořádaná Svazem dovozců automobilů a Sdružením automobilového průmyslu neprůhledná, snadno ovlivnitelná. (A mnozí naznačují, že ovlivňovaná je!)

Pravda je, že třeba loni v ní překvapivě vyhrál sportovní Mercedes-Benz SLS AMG, zatímco v soutěži novinářů to dopadlo vcelku podle očekávání, vyhrála favorizovaná Alfa Romeo Giulietta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dvě soutěže, dva vítězové. Loni vyhrály Alfa Romeo Giulietta a Mercedes-Benz SLS AMG.

I proto možná pro letošní ročník v soutěži pořádané Svazem dovozců automobilů a Sdružením automobilového průmyslu došlo k výrazným změnám. Vítěze budou vybírat odborníci i laická veřejnost v pěti kategoriích a vítěz se bude volit dvoukolově. V prvním kole budou zvoleni vítězové kategorií na základě hlasování veřejnosti a odborné poroty. Auto roku 2012 v ČR pak zvolí 31 odborníků z vítězů kategorií.

Nominované vozy musely být uvedeny na trh mezi listopadem 2010 a 2011. Současně se na přihlášeném voze musela karosérie nebo mechanické ústrojí od předchůdce natolik odlišovat, že byl podstatně změněn charakter vozu. Lidé budou moci hlasovat do 15. prosince prostřednictvím anketního lístku otištěného v novinách a časopisech, nebo prostřednictvím webu www.autoroku.cz.

V soutěži pořádané Klubem motoristických novinářů budou hlasovat pouze jeho členové. Z toho plyne jistota, že si všichni nominované vozy vyzkoušejí, otestují je, budou vědět, o čem hlasují. 
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků