Auto roku 2010: Škoda Yeti je mezi finalisty

Volba Evropského auta roku se blíží do finále a porota COTY nyní zveřejnila sedm statečných, kteří se o tento titul pro rok 2010 utkají.

Pokud se tážete, zda se do této vybrané společnosti opravdu dostala Škoda Yeti, odpovíme kladně. Ať již máme názor na současné škodovky jakýkoli, jedná se jistě o úspěch. Vloni se Superb do tohoto výběru nedostal, ale škodovkám se v COTY (Car of the Year) zatím docela daří, ačkoli na titul zatím čekají (dostaneme se k tomu v závěru tohoto článku).

Finalisté zatím mají stejné naděje a jejich abecední seznam zní následovně: Citroen C3 Picasso, Mercedes-Benz E-Class, Opel/Vauxhall Astra, Peugeot 3008, Škoda Yeti, Toyota iQ a Volkswagen Polo. Je třeba dodat, že anketa COTY patří k nejrespektovanějším soutěžím svého druhu, a to i za hranicemi evropského regionu. Vděčí za to nejen propracované metodice hodnocení, ale také pětačtyřicetileté tradici. 

Klepněte pro větší obrázek
Škoda Yeti

Jak je vidět, budoucí Auto roku 2010 se bude opět rekrutovat vesměs z menších vozů, jež zákazníky i porotce oslovují především glorifikovaným, ale dosti vágním poměrem ceny k užitné hodnotě s dalším zřetelem k ekologii provozu, ovšem žádný útok hybridů nečekejte. Jedinou výjimkou v těchto trendech je Mercedes nové řady E, ale pouze částečně. Například provedení E200 CDI s označením BlueEfficiency je totiž mimořádně hospodárným, ačkoli nepříliš levným vozem. Pravdou je, že výkon 136 koní (100 kW) pravděpodobně není u podobného stroje nikterak oslnivou hodnotou a ani v menší řadě C, kde se tento motor má brzy také objevit, zřejmě příliš parády nenadělá. 

Do klání o titul COTY zasáhla škodovka teprve po listopadové revoluci a následném spojení s koncernem Volkswagen. Felicia se v soutěži Auto roku 1996 umístila na šestém místě, titul tehdy získala dvojčata Fiat Brava/Bravo. Octavia I byla první Škodovkou, jež naplno využila know-how koncernu VW a představovala definitivní tečku za temným půlstoletím, během něhož se české vozy propadly ze světové špičky až hluboko pod průměr. Její vlastnosti byly v ročníku 1997 odměněny čtvrtým místem. Při volbě Auta roku 2000 se tehdy nová Fabia opět dostala do finále a umístila se znovu na slušném čtvrtém místě. Nový Superb, jak jsme již zmínili, skončil loni za hranicí nejlepším sedmičky. Jak se bude letos dařit Yetimu, to je otázka... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroen C3 Picasso / Mercedes E-Class / Opel Astra 2010
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 3008 / Toyota iQ / VW Polo

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 241 592 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 240 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků