Auto roku 2010: seznam kandidátů je na světě

Známe jména vozů, které se letos zapojí do boje o titul evropského Auta roku (Car od the Year). Škoda Yeti mezi nimi nechybí.

Anketa Car of the Year (COTY) patří k nejrespektovanějším soutěžím svého druhu a svojí vytříbenou metodikou, tradicí nebo osobnostmi zasedajícími v porotě náleží k vůbec nejprestižnějším. A to i přesto, že se soustředí na automobily nabízené na evropském trhu. Nyní byl zveřejněn seznam nových vozů, z nichž se bude vybírat laureát pro ročník 2010.

V této sestavě nalezneme šrokou škálu automobilů od luxusních sedanů přes výkonné sporťáky až po superúsporné minivozy. Požadavky na nominaci vozů jsou v této první fázi docela benevolentní, tyto automobily musí být v době hlasování k dispozici alespoň na pěti evropských trzích a musí existovat reálný předpoklad, že se jich bude ročně prodávat alespoň 5 000 kusů.

Pro nás je jistě potěšující, že mezi kandidáty figuruje Škoda Yeti, která jistě bude chtít navázat na relativní úsěch Superbu z loňského ročníku ankety, který skončil na celkovém šestém místě.

V kompetentní jury zasedá pět desítek členů z třiadvaceti evropských zemí z řad expertů v automobilovém průmyslu a novinářů. Národnostní početní zastoupení je poměrně upraveno podle velikosti daných trhů, po šesti zástupcích tak zde mají Německo, Velká Británie, Francie, Itálie a Španělsko.

Vloni v anketě Car of the Year zvítězil Opel Insignia, u něhož porotci vyzdvihovali jeho vzhled a pokrokové technologie. V předchozích letech si primát odnesly vozy Fiat 500 a Ford S-Max. Letošní vítěz bude vyhlášen 30. listopadu.

Nyní si seznam adeptů představme. Téměř všechny nominované vozy jsme vám na našicj stránkách blíže představili, nebo jsme je pro vás otestovali. Pokud tedy budete mít zájem o více informací o tom kterém voze, použijte hledání v pravé horní části této stránky.

Seznam kandidátů COTY 2010

Klepněte pro větší obrázek

BMW Z4

 

Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Cruze
 

Klepněte pro větší obrázek

Citroen C3 Picasso
 

Klepněte pro větší obrázek

Ford Ka
 

Klepněte pro větší obrázek

Honda Insight
 

Klepněte pro větší obrázek

Hyundai i20
 

Klepněte pro větší obrázek

Hyundai ix55
 

Klepněte pro větší obrázek

Kia Sorento
 

Klepněte pro větší obrázek

Kia Soul
 

Klepněte pro větší obrázek

Land Rover Discovery IV
 

Klepněte pro větší obrázek

Lexus RX 450h
 

Klepněte pro větší obrázek

Mazda3
 

Klepněte pro větší obrázek

Mercedes E-Class
 

Klepněte pro větší obrázek

Mitsubishi Colt
 

Klepněte pro větší obrázek

Nissan 370Z
 

Klepněte pro větší obrázek

Nissan Cube
 

Klepněte pro větší obrázek

Opel/Vauxhall Astra
 

Klepněte pro větší obrázek

Peugeot 3008
 

Klepněte pro větší obrázek

Porsche Panamera
 

Klepněte pro větší obrázek

Renault Scenic
 

Klepněte pro větší obrázek

Seat Exeo
 

Klepněte pro větší obrázek

Škoda Yeti
 

Klepněte pro větší obrázek

Subaru Legacy
 

Klepněte pro větší obrázek

Suzuki Alto/Nissan Pixo
 

Klepněte pro větší obrázek

Toyota Avensis
 

Klepněte pro větší obrázek

Toyota iQ
 

Klepněte pro větší obrázek

Toyota Prius
 

Klepněte pro větší obrázek

Toyota Urban Cruiser
 

Klepněte pro větší obrázek

Toyota Verso
 

Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Polo

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků