Auto roku 2010 je Volkswagen Polo, Škoda Yeti skončila čtvrtá

Anket se slovy „auto” a „roku” v názvu je dnes nespočet, ale jen jedna z nich se může pochlubit prestiží evropského Auta roku neboli Car of the Year. V té již přes čtyřicet let volí to nejlepší auto nabízené na starém kontinentu desítky vybraných novinářů z celé Evropy a ani letos tomu nebylo jinak.

Letošní kandidáty na titul jsme vám představili již v červnu, abychom před necelým měsícem zúžili počet aspirantů na sedmičku finalistů. A před pár hodinami byly zveřejněny i konečné výsledky.

Z těch mají jistě největší radost u Volkswagenu, neboť na metu nejvyšší dosáhl Volkswagen Polo, který velmi těsně, o pouhých deset bodů, porazil druhou Toyotu iQ. S větším odstupem již následoval třetí Opel Astra, těsně sledovaný českým zástupcem, Škodou Yeti. Ta jen o tři body předstihla pátý Mecedes E a o dalších jedenáct šestý Peugeot 3008. Nešťastně-šťastné sedmé místo zbylo letos mezi finalisty na Citroën C3 Picasso.

Pro VW je vítězství v anketě zřejmě nečekaným, ale o to cennějším úspěchem. Možná si, zvlášť v České republice, kde je lecjaký Volkswagen hotovou modlou, myslíte, že německá automobilka musí v této anketě vítězit snad každý rok, ale není tomu tak. Vůz značky Volkswagen obsadil první příčku po dlouhých sedmnácti letech a teprve podruhé v celé historii ankety. A který že byl tím prvním lidovým vozem, jež si odnesl z COTY vavříny? Přece Golf třetí generace v roce 1992...

Kompletní výsledky ankety naleznete níže. A pokud by vás zajímalo, co že je na novém Polu tak dobré, přečtěte si jeho představení z naší dílničky.

Auto roku 2010 - konečné výsledky

1. Volkswagen Polo - 347 bodů
2. Toyota iQ - 337 bodů
3. Opel Astra - 221 bodů
4. Škoda Yeti - 158 bodů
5. Mercedes-Benz E - 155 bodů
6. Peugeot 3008 - 144 bodů
7. Citroën C3 Picasso - 113 bodů


Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Polo 2010
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků