Auto roku 2009: Alfa Mi.To to být nemusí

(aktualizováno) Výsledky Auta roku 2009 nakonec předčasně vyzrazeny nebyly, o rozruch se postarali američtí novináři.

Podobně zářily palcové titulky v médiích ještě před několika dny. Vše nasvědčovalo tomu, že již známe automobil, který se bude pyšnit titulem Auto roku 2009. A bylo by to řádné faux pas, neboť termín jeho vyhlášení byl letos stanoven až na 17. listopadu v Paříži. Nakonec si organizátoři ankety mohou oddychnout, o blamáž se nepostarali jejich lidé, ale omyl amerických novinářů.

Nakonec se totiž ukázalo, že světové agentury zaměnily italskou anketu za oficiální Auto roku (COTY) a lavina se rozjela. Tuto jízdu po vedlejší koleji zřejmě rozjeli novináři z Detroit Free Press, kteří na základě dokumentu, jež měl omylem obsahovat i pořadí letošního Auta roku, zveřejnili nejen jméno vítěze COTY 2009, ale i stav na dalších dvou příčkách, a to včetně bodových zisků. U nás tuto nepravdivou informaci šířila i ČTK a s politováním nutno dodat, že jsme se jí chytli i my. A dezinformace se rychlostí blesku rozšířila po celém světě. Teprve favorizace Lancie Delty, jež se v nominaci na COTY 2009 vůbec neobjevila, vyvolala potřebu revize. Nyní je třeba definitivně uvést věci do pořádku.

U italských novinářů vyhrála Alfa Romeo MiTo ziskem 462 bodů. Na druhém místě skončila Lancia Delta s 348 body a na třetím pak Ford Fiesta s 295 body. Třetí místo získal Citroën C5. Alfa Romeo MiTo pak skutečně patří k finalistům Car of the Year 2009, podobně jako Citroën C5, Ford Fiesta, Opel Insignia, Renault Mégane, Škoda Superb a Volkswagen Golf.

O letošním ročníku COTY jsme vás informovali zde, Alfu Mi.To na tomto, Lancii Deltu na tomto a novou Fiestu pak na tomto místě. Porota soutěže European Car of the Year (COTY) sestává z 59 odborných novinářů ze třiadvaceti evropských zemí, mezi které patří jíž dlouhé roky také Česká republika. Počet zástupců z jednotlivých států je zohledněn vzhledem k rozsahu reprezentovaných trhů, takže hned po šest zástupcích zde mají Francie, Německo, Velká Británie, Itálie a Španělsko. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo MiTo, stále možný vítěz titulu Auto roku 2009

bazar

Alfa Romeo 166 2,4
Rok výroby: 2002
Stav: 182 530 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 159 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 201 426 km
Cena: 118 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2002
Stav: 180 614 km
Cena: 65 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 150 613 km
Cena: 46 000 Kč
Alfa Romeo 156 2
Rok výroby: 2000
Stav: 143 731 km
Cena: 36 000 Kč
Alfa Romeo 159 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 197 214 km
Cena: 100 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků