Auto roku 2009: Alfa Mi.To to být nemusí

(aktualizováno) Výsledky Auta roku 2009 nakonec předčasně vyzrazeny nebyly, o rozruch se postarali američtí novináři.

Podobně zářily palcové titulky v médiích ještě před několika dny. Vše nasvědčovalo tomu, že již známe automobil, který se bude pyšnit titulem Auto roku 2009. A bylo by to řádné faux pas, neboť termín jeho vyhlášení byl letos stanoven až na 17. listopadu v Paříži. Nakonec si organizátoři ankety mohou oddychnout, o blamáž se nepostarali jejich lidé, ale omyl amerických novinářů.

Nakonec se totiž ukázalo, že světové agentury zaměnily italskou anketu za oficiální Auto roku (COTY) a lavina se rozjela. Tuto jízdu po vedlejší koleji zřejmě rozjeli novináři z Detroit Free Press, kteří na základě dokumentu, jež měl omylem obsahovat i pořadí letošního Auta roku, zveřejnili nejen jméno vítěze COTY 2009, ale i stav na dalších dvou příčkách, a to včetně bodových zisků. U nás tuto nepravdivou informaci šířila i ČTK a s politováním nutno dodat, že jsme se jí chytli i my. A dezinformace se rychlostí blesku rozšířila po celém světě. Teprve favorizace Lancie Delty, jež se v nominaci na COTY 2009 vůbec neobjevila, vyvolala potřebu revize. Nyní je třeba definitivně uvést věci do pořádku.

U italských novinářů vyhrála Alfa Romeo MiTo ziskem 462 bodů. Na druhém místě skončila Lancia Delta s 348 body a na třetím pak Ford Fiesta s 295 body. Třetí místo získal Citroën C5. Alfa Romeo MiTo pak skutečně patří k finalistům Car of the Year 2009, podobně jako Citroën C5, Ford Fiesta, Opel Insignia, Renault Mégane, Škoda Superb a Volkswagen Golf.

O letošním ročníku COTY jsme vás informovali zde, Alfu Mi.To na tomto, Lancii Deltu na tomto a novou Fiestu pak na tomto místě. Porota soutěže European Car of the Year (COTY) sestává z 59 odborných novinářů ze třiadvaceti evropských zemí, mezi které patří jíž dlouhé roky také Česká republika. Počet zástupců z jednotlivých států je zohledněn vzhledem k rozsahu reprezentovaných trhů, takže hned po šest zástupcích zde mají Francie, Německo, Velká Británie, Itálie a Španělsko. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Alfa Romeo MiTo, stále možný vítěz titulu Auto roku 2009
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky