Podoba vozu Apple ve stylu Macbooku Air. Foto: Clickmechanic

Podoba vozu Apple ve stylu Macbooku Air. | Foto: Clickmechanic

Platforma E-GMP bude do čtyř let nasazena ve 23 modelech Hyundai. Foto: Hyundai

Platforma E-GMP bude do čtyř let nasazena ve 23 modelech Hyundai. | Foto: Hyundai

Platforma E-GMP teoreticky umožňuje zrychlení na 100 km/h za 3,5 sekundy a maximální rychlost 260 km. Foto: Hyundai

Platforma E-GMP teoreticky umožňuje zrychlení na 100 km/h za 3,5 sekundy a maximální rychlost 260 km. | Foto: Hyundai

Problém může představovat nechuť korejské značky k sdílení techniky. Foto: Hyundai

Problém může představovat nechuť korejské značky k sdílení techniky. | Foto: Hyundai

Dle spekulací by mohl vůz Apple jít do výroby už za tři roky. Foto: Hyundai

Dle spekulací by mohl vůz Apple jít do výroby už za tři roky. | Foto: Hyundai

Platforma E-GMP bude do čtyř let nasazena ve 23 modelech Hyundai. Foto: Hyundai
Platforma E-GMP teoreticky umožňuje zrychlení na 100 km/h za 3,5 sekundy a maximální rychlost 260 km. Foto: Hyundai
Problém může představovat nechuť korejské značky k sdílení techniky. Foto: Hyundai
Dle spekulací by mohl vůz Apple jít do výroby už za tři roky. Foto: Hyundai
5
Fotogalerie

Auto od Applu se zřejmě bez Korejců neobejde. Těm se to moc nelíbí, mohli by tratit

Letité spekulace o možnosti výroby vozu s jablkem ve znaku přiživila nová zpráva agentury Reuters. Korejci ale údajně mají se spoluprací problém.

Americký výrobce spotřební elektroniky Apple údajně pracuje na svém vlastním vozidle už od roku 2014. Před třemi lety si zaregistroval 27 samořiditelných vozidel a vývoj prý nadále pokračuje. V lednu letošního roku se v novinách Korea Economic Daily objevila informace o začátku jednání Applu s automobilkou Hyundai ohledně společného vývoje autonomních elektromobilů.

Dle informací agentury Reuters má prý automobilka problém s myšlenkou výroby vozů pro někoho jiného – na tomto kulturním rozdílu prý zkrachovalo více potenciálních spoluprací. I proto se jeví jako nejpravděpodobnější navázání spolupráce se sesterskou automobilkou Kia.

Apple by měl v takovém případě dodat klíčové komponenty a případně i využít novou elektrickou platformu E-GMP, na níž bude stát například chystaný crossover IONIQ 5. Montáž by pak obstarala jedna z korejských automobilek v továrně v USA. Dle odhadů zasvěcených by se měla rozeběhnout už v roce 2024.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud