Auto od Applu se zřejmě bez Korejců neobejde. Těm se to moc nelíbí, mohli by tratit

Letité spekulace o možnosti výroby vozu s jablkem ve znaku přiživila nová zpráva agentury Reuters. Korejci ale údajně mají se spoluprací problém.

Americký výrobce spotřební elektroniky Apple údajně pracuje na svém vlastním vozidle už od roku 2014. Před třemi lety si zaregistroval 27 samořiditelných vozidel a vývoj prý nadále pokračuje. V lednu letošního roku se v novinách Korea Economic Daily objevila informace o začátku jednání Applu s automobilkou Hyundai ohledně společného vývoje autonomních elektromobilů.

Ioniq je novou značkou Hyundaie. Pod jménem čekejte hned tři nové elektromobily

Ioniq je novou značkou Hyundaie. Pod jménem čekejte hned tři nové elektromobily

Dle informací agentury Reuters má prý automobilka problém s myšlenkou výroby vozů pro někoho jiného – na tomto kulturním rozdílu prý zkrachovalo více potenciálních spoluprací. I proto se jeví jako nejpravděpodobnější navázání spolupráce se sesterskou automobilkou Kia.

Apple auto přece jen vznikne. Mohlo ale být už dávno, stačilo kývnout na Muskovu nabídku

Apple auto přece jen vznikne. Mohlo ale být už dávno, stačilo kývnout na Muskovu nabídku

Apple by měl v takovém případě dodat klíčové komponenty a případně i využít novou elektrickou platformu E-GMP, na níž bude stát například chystaný crossover IONIQ 5. Montáž by pak obstarala jedna z korejských automobilek v továrně v USA. Dle odhadů zasvěcených by se měla rozeběhnout už v roce 2024.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků