Auto nižší střední třídy opět stojí méně než 300 000 Kč. Nabídne ho Fiat

57 komentářů

jo
29. listopadu • 12:44

Prostě klasický kompakt. Cenou na hranici nižší střední třídy. Za ty peníze máte tu 301čku celkem vymazlenou, ale tipo s rapidem za cenu 300tkč je hnusná holota. Aby tipo vypadalo k světu tak stojí 450tkč a stále je z toho cítit puch žebroty. Navíc to nemá ani češtinu a prý italům za tu dřinu s překladem nestojime. Tak takové auto nechci.

jo
29. listopadu • 12:26

Asi článek převzatý ze světa motoru ne? Jak si máme jinak vysvětlit to konkurenční srovnání? S focusem astrou ani leonem fakt souperit nemuze a nebude. Konkurence tipa je rapid,logan,301,c-elise. Tečka!

Po kolika kilometrech sey
24. listopadu • 12:28

Jak tu někdo píše že je to přežitá/zastaralá atmosféra apod: Po kolika km se dělají u turbo motorů objemu 1.0/1.2/1.4 l revize rozvodů? ;-)
Ano, turbo z objemu vydoluje více koníků a kroutícího momentu, ale pokud má opravdu někdo auto na dlouho = koupí ho a dojezdí ho za 10-15 let, tak ten preferuje výdrž....

peluk1
22. listopadu • 9:14

zase auto bez kufru

Vegasgeek
23. listopadu • 14:36

Nechapu k cemu vam je vsem ten obrovskej kufr? Ja mel coupe, pak O1 v "sedanu" a ted mam normalni sedan bez sklapejicich sedacek s 500L kufrem a cim dal tim mene ho potrebuji.

homer
23. listopadu • 16:33

sedan je póza s užitečností nemá nic společnýho (psi,lyže,nákup v hobbymarketu,kočár atp.- včechno problém)

Thorvo Kladivo
23. listopadu • 23:06

No ano, se psem máš problém. A pak už jen takové drobné výhody, jako nižší hluk v prostoru pro pasažáry, nebo že ti nefouká za krk, když někdo v zimě leze do kufru...
Ale ten pes...

icu
23. listopadu • 9:10

Tak 440l na HB není zas tak málo a SW snad přijde za chvíli...

Mirda
22. listopadu • 7:58

Tipo s motorem 1.4 atmo je celkem ostuda. Minulý týden jsem absolvoval zkušební jízdu v počtu 1 osoba v autě a to auto je zoufale líné. Máme doma pětiletou japonskou atmosféru takže s řazením a vytáčením motoru rozhodně nemám problém, ale to auto je s tímto motorem ostuda. Je zvláštní, že i ve stilu MW to byl celkem příjemný motor, ale holt s lépe poskládanou převodovkou a bez E6. Existuje jenom jedno auto co je tak nebezpečné a to je Astra J se stejným objemem. Druhá věc je tragická a to nelogické ovládání palubního počítače. Myslím, že Fiat měl s tímto modelem šanci vrátit se na výsluní, ale svoji šanci projel nesmyslnou cenovou politikou u motorů, které jako jediné dávají v autu smysl. Rozhodně nemám sociální problém se základní motorizací, třeba taková 1.2 atmo v P308 je oproti tipů letadlo.

Honza M.
23. listopadu • 7:32

Například 1.2 v Hyundai i20 jede fakt pěkně. Ta 1.2 R3 v 308 taky. Ale turbo - to je jiná liga.

MOJE JMÉNO
23. listopadu • 11:06

Měl jsem tu čest před cca 2 lety přesednout z 1.2TSI na předváděčce v Boleslavi do i20. Nemohu říct že by se mě ten vůz nelíbil. Rozhodně ho nebudu hanět. Ale pod pojmem "jede fakt pěkně" si opravdu představuju něco jiného, než dýchavyčnou 12istovku s 55kW.

Kajda
21. listopadu • 23:02

"že se tento zástupce vozů v kategorii nižší střední třída dá pořídit za méně než tři sta tisíc korun, což je nejméně ze všech srovnatelných konkurentů".Co je to za nesmysl? Dacia se dá pořídit ještě levněji, přitom nabízí lepší motory i výbavu.

WinNatural
21. listopadu • 23:21

Jenže Dacia nemá auto v nižší střední. Logan i Sandero je kategorie B. Je to ale škoda, mohli by něco do nižší střední poslat.

Shimi
22. listopadu • 8:09

WinNatural: Logan, s rozvorem 2634 mm, rozhodně není zástupce B segmentu, to je typický zástupce C segmentu. Mimochodem Octavia 2 má rozvor 2578 mm a někteří idioti ji řadí dokonce do D segmentu. Ono i to Sandero má rozvor 2589 mm.

Six
24. listopadu • 10:37

V návaznosti na to, mě na článku vytočilo ono srovnání konkurentů - Opel Astra, Ford Focus, Kia Cee´d, Seat Leon (neoddiskutovatelná nižší střední) a Škoda Rapid! Samozřejmě, platforma Seatu Leon je sice totožná se Škodou Octavia, ale pro srovnání si vybereme toho "bastarda", který je postavený na technice Fabie, pro lidi co nemají na Octavii. Zcela zcestné.

tom
22. listopadu • 9:02

Ono to ale neni jen o rozvoru. Jinak souhlas, ze logan je nizsi stredni.
Nicmene k tomu rozvoru, auta se proste zvetsuji, ta octa se uz 4 roky nevyrabi. A podivej se, jaky rozvor mel treba LR discovery II, off road a rozvor jak octa I.

DDT
21. listopadu • 22:22

že tady každej deb.il musí rozepisovat svoje postřehy a hospodský moudra...

Šabatice
21. listopadu • 18:53

Arabi zapálii o Halloweenu ve Francii na 130 aut. Rovněž napadali policii a hasiče u požárů za pomocí Molotovů a lahví s kyselinou které házeli na záchranáře. Násilnosti zorganizovali hlavně v Paříži, Rennes, Alsace a Reunionu. http://www.fdesouche.com/784617-nuit-dhalloween-so... ...

Stanley
22. listopadu • 5:34

chod do prdele s tym trollingom, idiot.

Antiautomat
22. listopadu • 14:35

...nuz, niekto ma tekvice, niekto Molotovy. Niekto zapaluje sviecky, niekto auta. Nuz, miestni sa musia inemu kulturnemu ponatiu obcianskeho spolunazivania priucit, ale obavam sa, ze to pojde len do istej miery. Som len zvedavy, kedy tie veci zacnu lietat aj naspat. Budme radi ze /zatial, nepochybujem ze sa nam tu zberbu sem snazia natahat co to da/ si to nase auto mozeme odstavit pred domom. Tym par zufalym fetkam, co vykradaju auta, by som pokojne dal tie peniaze, ktore sa pumpuju do ziskoviek, protivladiek, kaviarenskej luzy a podobnej havede co verejne robi protistatnu a protiobciansku cinnost. Na rozdiel od nich, z tej fetky stale moze nieco uzitocne byt, poznam par takych pripadov. To su ti, ktori potrebuju pomoc urcite viac.

Sir CHerokee
21. listopadu • 17:33

Sice bych to nechtěl, to raději menší a kvalitnější, ale Fiat na to jde správnou cestou - přes cenu.

neodborník
21. listopadu • 15:02

Které ty roky "léta" stoupaly ceny ? Co si já dobře pamatuju, tak od začátku krize někdy v roce 2008 ceny stále klesaly, až někdy loni začaly pozvolna stoupat na předkrizovou úroveň, tak jaká léta, a ještě soustavná ? Snad si to přes to článkové fňuk fňuk alespoň někdo uvědomí.

Tombas
21. listopadu • 18:19

Ceny aut rostou plynule cca od roku 2013, stačí si porovnat ceníky.

Antiautomat
21. listopadu • 14:22

Jednastvorka atmo jednoznacne tahak.
Na normalne predpisove vozenie v tom lahkom aute viac nez dost. Presne taketo nieco mal mat aj Rapid a nemuselo to na zaciatku dopadnut takym debaklom.

homer
22. listopadu • 5:01

to si dělaj kozy - blinkry v blatníkách?

YeahBuddy
22. listopadu • 16:09

To mě teda nijak zásadně neuráží.

znalec
21. listopadu • 16:07

1,4 atmo je zaspata doba.
To je NEPOROVNATELNE s turbo motorom.
Staci sa raz previezt a nikto normalny si to nekupi.Mozeme sa stavit, ze predaje tej 1,4 budu uplne minimalne.

MOJE JMÉNO
22. listopadu • 10:04

Bojím se, že je to tak. Piště si všichni co chcete, ale 95% lidí okolo nás, které to trochu zajímá, kolikrát ani nevědí, co mají pod kapotou. Znám i takové, co si koupí v bazaru Octávku a ani nevědí, s jakým motorem. A když jim řeknu, že je to problémový motor, tak teprve začnou hledat informace... ... a jsou z toho na větvi. Pravda je ta, že po přesednutí z atmosféry Fiatu (kterou pro domácí použití též upřednostňuji) např. do TSI Rapida, se nikdo zpátky do Fiatu nevrátí. Ten rozdíl v dynamice a pružnosti turbomotoru je tak výrazný, že každého okouzlí, a bojím se, že i právem. Atmosféry brzo skončí, protože lidé tomu až tak nerozumí a více neocení jednoduchost a provozní spolehlivost před nespornými kvalitami (ale i poruchovostí) pokroku.

Hloupej Honza
22. listopadu • 8:26

A po xxx xxx km bude repas toho turbomotoru za kolik? Teda pardon nepsal někdo z VW že s repasí vlastně lidi ani nemohou počítat ?

Kajda
21. listopadu • 23:03

Všechno, co má menší objem než 1.6l je jen motor do sekačky, a pokud to má turbo, pak je to splašený motor do sekačky... Objem prostě nenahradíš...

Honza M.
22. listopadu • 7:03

Hospodské kecy. Jak to vaše pravidlo o nenahraditelnosti objemu obstojí třeba u 2.0 BiTDI? 176 kW a 500 Nm, 1.9 SDI 50 kW a 133 Nm.Zajímavé, jak tady mnozí obhajují líný atmosférický motor, a u Octavie 1.0 TSI bylo plno příspěvků o tom, jak to nepojede.

pepa
22. listopadu • 8:48

Zbytečně to hrotiš. Je to případ od případu. Podle druhu provozu, podle konkrétního typu auta a jeho motorizace a nakonec i podle gusta řidiče. Vždy je něco za něco.
PS: Vím, že bláznům se nemá odporovat. Ale taky by se neměli nechat volně pobíhat.:-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza M.
22. listopadu • 9:13

Ta reakce byla na co?

šofér
21. listopadu • 18:11

Nooooo, vzhledem k tomu, že jsme měl tu čest jezdit 3 týdny s Rapidem 1,2 TSi, tak uznávám, že je 1,4 atmo neporovnatelná... hlavně tedy když jedete dálničních 130-140 ve třech+ zavazadla na dovču. to si šmelináři v Boleslavi zalhali jak Lotrando, že to jede za 6 litrů.... 9l byl reál, takže bych klidně po té atumosféře sáhl, ta bude brát na dálnici cca o litr více, co kominovaná, stejně jako ostatní atmosféry. Jo, a 1,2 Tsi zase tak ďábelsky nezrychluje, takže bych se nebál, že mne s 1,4 atmo opískuje...

Radek
23. února • 22:17

Mam Bravo 2008 1.4 benzin a na dalku s rodinou jezdim za 6,6l/100km a okrsky tam je 6,7 a to ho vubec nesetrim jinak umi pozlobit spostu konkurencnich vozu.

Jirka
22. listopadu • 10:35

130-140 km/h s 1,2 TSI za 9l? Lžeš.

cer243
22. listopadu • 11:02

Taky se mi to zdá trochu jako fikce. Mám 1.2 TSI v Golfu VI (77 kW), bohužel 1.6 se v době nákupu nevyráběly, a uváděných 9l si motor je schopen vzít, ale při rychlosti cca 160 km/h. Při dálničních 130 jsem vždy byl do 7,5l/100km.

adv
21. listopadu • 19:32

jo, šofér, to je hustej borec...
jezdí s rapidem za devět, zatímco na spritmonitoru v zemi s neomzenou rychlostí na dálnici jezděj v průměru za cca 6,3 (https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/77... ...
prostě šofér je očividně mistr volantu B-]

Tombas
21. listopadu • 18:24

Malé turbomotory sázejí na tzv. wow efekt, kdy prostě po turbodíře přijde najednou kopanec, který zatlačí pasažéry do sedadla. Skutečná dynamika je ale prakticky stejná jako u atmo motoru stejného výkonu. Atmosféra akorát nemá ten kopanec, ale táhne plynule.
Jezdil jsem s tím (1.2 TSi) a nechtěl bych to. Pokud jde o spotřebu, naprostý souhlas. S lehkou nohou bez vytáčení a s prázdným autem OK, ale naložený povoz na dálnici je za trest.

MOJE JMÉNO
22. listopadu • 10:10

Tak s tím trestem u 1,2TSI naprosto nesouhlasím. S doslova přetíženou Octavií II jsem po německých dálnicích na cestě do Dánska upaloval všude, kde to šlo 160km a motor s tím neměl naprosto žádný problém. Ano, z této rychlosti se mu již moc zrychlovat nechtělo, ale to spíše k již zmíněnému přetížení a hlavně tomu, že jezdím hlavou a ne srdcem. Celé jsem to zajel pod 7l/100km. Věř nebo nevěř, je to tak.

Honza M.
21. listopadu • 18:52

Z vlastní zkušenost vím, že 1.0 EB 74 kW jede daleko svižněji než 1.6 VTi 88 kW - v běžných otáčkách. Skutečná dynamika turbomotorů je daleko lepší než u atmosfér, přečtěte si v testech nějaké hodnoty pružných zrychlení (např. Fabie 1.2 TSI 63 kW a 1.4 MPI 63 Kw - tam je rozdíl v dynamice obrovský). Tohle auto bude v porovnání s Octavií 1.0 TSI 85 kW těžce zaostávat v dynamice, a asi poněkud i ve spotřebě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
21. listopadu • 21:56

Pružné zrychlení... to je právě ten podvod, který lže o skutečné dynamice a schopnostech motorů. S atmosférou prostě nebudu zrychlovat tak, že tupě šlápnu na pedál a čekám, co to udělá. Prostě použiju mozek a řadící páku a jedu. Jen to už mnozí degeni zapomněli. A novináři lháři to samozřejmě tlačí všemi směry, ačkoli je to nesmysl.

Honza M.
21. listopadu • 21:00

Přestaňte klikat na "nesouhlasím", a raději napište, s čím konkrétně nesouhlasíte.

dpcstb
24. listopadu • 14:10

ludia su iracionalne opice. nieco ako fakty a argumenty po nich chciet nemozes

jcb
21. listopadu • 22:21

Hele, ja ti tam neklikal :-). Jen si myslim, ze resit, jestli bude rychlejsi litrovy turbo, nebo ctrnactistovkova atmosfera nema smysl. Oboje je motorizace na jizdu z bodu A do bodu B. To se porizuje pro nizke provozni naklady a na jezdeni kolem komina. A tady asi ma ta atmosfera svoje opodstatneni. Minimalne v tom, ze nevyzaduje tolik ohleduplnosti s teplotami, jako turbo. Spousta lidi jezdi rano 3-4 kilometry na nadrazi a vecer pres obchod domu. Takze porad se studenym. A jednou za cas k rodicum do vedlejsiho mesta. A pochybuji, ze by je trapilo, jestli je pritom predjedou auta dve, nebo dvacet. A jestli s tim pojedou jednou za rok k mori, tak tam taky dojedou.:-)

Antiautomat
21. listopadu • 22:20

...nedal som Ti minusa, ani plusa. To, ze motor 85kW/200Nm pojde lepsie je v mojom skromnom a velmi nesmelom odhade dane tym, ze je predsa len vykonnejsi jako ta 1.4. Ja zasa ale mozem do ringu postavit rovno atmo dvojliter so 120kW+ a zase budeme tam, kde sme boli. Co bol skor-vajce alebo sliepka? Na druhej strane, priamo som porovnal 1.6i 55kW /motor mal natocenych 63kW, nic nezvycajne/ a 1.2 TSi v slabsej verzii, v podstate hned ako to doslo. Uhadneme ze to bola dobre zabehnuta feli vs fabia. A div sa svete, fabca /v beznych rychlostiach/, jej ani nahodou neusla. Dlhozdvih s velkymi hrncami reagoval a tahal okamzite a dorazne, prevodovka sla ako po masle, v pasme 25oo-4ooo bol vysledok pre majitela fabie dost kysly a neodpustil som si rypnut - kde mas to rodinne turbo? Este kyslejsia diskusia nastala po zisteni, kolko to zerie. Hovorim samozrejme o jazde v priamke a len o motore, zvysok aut je z inych geologickych eonov. No a spolahlivost tych motorov tiez, ze.Ale aj iny priklad, mal som moznost porovnat Focus EB 92kW vs O1 92kW jednaosmicka atmo /kokta po FL, cize uplne prepracovany motor, ktory sa sprava inak ako tie z prvych rokov/. Focus bol priam nabity energiou, letel ako sialeny. Z O1 bolo teda treba vykon dolovat a zasluzit si ho - ale ten motor je velmi /a velmi/ navykovy a zabavny. A ano, ked ho nahanate, tak si aj vezme, situacia v podstate opacna ako pripad c.1. Vyhody preplnaneho nezahadzujem - prijemny tah, pruznost, ale prejav je uplne iny. Mozno by som tvrdil ine, keby som na turbobenzinoch vyrastol. Ale kedze si pamatam eru eko-ne-sk.rvenych velkych strojovni, beriem atmosferu a objem. Motor je stroj objemovy a na tom sa zatial nezmenilo nic.

šofér
21. listopadu • 22:31

No já se s Rapidem při předjíždec ísvižné jízdě do 100-100 nedostal pod 7,5 l,a to mne škovalo. A corollou1.6. 97kW jsem tuto cestu dával pod 7 ale s vyšším rychlostním průmerem. Proto bych se díval na motory-atmosféra s VVTi.
a na tom Rapidu mne dost sralo, že se musí až do 4 furt řadit. furt kvedlat s fofrklackem:-/

Antiautomat
22. listopadu • 9:47

no, pokial to bol EA111, tie boli v zatazi rozozrane - ten motor je chybne navrhnuty komplet od A do Z, nemalo to vobec opustit fabriku. Druha generacia je na tom uz o nieco lepsie, v predpisovych rychlostiach sa to spotrebou uz plus inus vyrovna lepsiemu atmosferickemu motoru.

dr. 120l
21. listopadu • 17:53

konstrukcne je turbo motor drazssi nez atmosfera, a ackoliv mate pravdu v tom, ze povozeni je turbo motoru o stejnem vykonu jako atmosfera lepsi, z hlediska nakladu a vydrze - najezdu je lepsi atmosfera.

Michal
21. listopadu • 18:55

Lepší, no spíše se mi poslední dobou zdá, že lidi zapomněli k čemu slouží fofrklacek, nebo jsou tak zhýčkaní sešlápnout spojku a podřadit.

Antiautomat
21. listopadu • 22:27

...niektorym sa ani nechce. Niekto sa chce vozit, niekto chce jazdit. Ja radsej jazdim, ale chapem aj tych pohodlnajsich. Co uz chapem menej je ten kopec lzi o spotrebach a emisiach a uz vobec nechapem preco je takym velkym problemom postavit maly a SPOLAHLIVY preplnany benzinak.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vegasgeek
23. listopadu • 13:08

Jezdil jsem s jednickovou Octavii 1.8T 4x4 v sedanu a presne to povazuji za maly a spolehlivy preplnovany benzinak. Nebylo to zbytecne prefoukany, takze to netrpelo s kazdym seslapnutim plynu a davalo to 150k, takze na octu relativne OK. Kdyby to melo 6 rychlosti, tak bych si ji snad i nechal.
Tyhle dnesni parodie na motory v podobe 1.2, nebo 1.4 s turbem jsou ale pro bezna auta ubohost. Nejakemu malemu prckovi jako je VW Polo a podobne by ta 1.4T uplne sla, ale cokoliv vetsi, napr. Octa, Superb atd.? To je vysmech :D

Jirka
22. listopadu • 10:33

Já jezdím s turbomotory s mnohem lepší spotřebou než dříve s atmosférou, prostě požadované rychlosti dosáhnu dříve a pak už to jen usosává. A podřazju, vyplatí se to i u turbomotoru.

Antiautomat
22. listopadu • 14:06

...udrziavat motor v otackach, ktore prospievaju motoru a nie vyrobcovskemu oddeleniu predaja a servisu by malo patrit k zrucnostiam hoci aj podpriemerneho vodica. Medziplyn (presny hoci aj o dva kvalty) k tym priemernym. Tieto dovednosti sa nam uz akosi vytracaju.Ta spotreba...nie je to skor tym, ze porovnavame stare a nove motory? ;-) Z mojej skusenosti, rozdiel je v priemere zanedbatelny. Zavisi hlavne od toho, co tam posadite.

R
21. listopadu • 17:00

Pokud chcete tu věc na delší dobu a nejste závodník je ta atmosféra ideální B-]

Takurcite
21. listopadu • 16:16

AAAA, pan je znalec. Mame stesti, ze jdete kolem....

Doporučujeme

Články odjinud