Auto nižší střední třídy opět stojí méně než 300 000 Kč. Nabídne ho Fiat

Po letech soustavného zvyšování cen nových aut na českém trhu přichází nyní dobrá zpráva od Fiatu. Jejich model Tipo s karosérií hatchback lze koupit od 299 900 Kč.

Kompletní ceník svého nového modelu Tipo hatchback zveřejnila automobilka Fiat. Prozrazuje, že se tento zástupce vozů v kategorii nižší střední třída dá pořídit za méně než tři sta tisíc korun, což je nejméně ze všech srovnatelných konkurentů. Pod touto hranicí se ještě před několika lety nacházela řada srovnatelně velkých aut, v posledních měsících pak už žádné.

Například Kia Cee´d je o pět tisíc dražší, Škoda Rapid Spaceback o deset tisíc, Ford Focus o dvacet, Seat Leon o dvaadvacet tisíc a Opel Astra o 30 000 Kč.

Kombi | Fiat | Hatchbacky | První svezení

Fiat Tipo hatchback a SW usnadní rodinný život [první jízdní dojmy]

Za zmíněnou sumu získá zájemce tipo se základním benzinovým motorem 1,4. Jde o čtyřválec s maximálním výkonem 70 kW (95 koní). Auto dosahuje maximální rychlosti 185 kilometrů v hodině, z nuly na stokilometrovou rychlost zrychlí během 12,1 sekundy a kombinovaná spotřeba v laboratorním režimu má činit 5,7 litru.

Výbava samozřejmě není kompletní, ale zahrnuje třeba také manuální klimatizaci a rádio. Dále centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná přední okénka a šestici airbagů. Auto v této specifikaci jezdí na patnáctipalcových ocelových kolech.

Verze se stejným motorem, ale s lepší výbavou označenou Plus, stojí 329 900 Kč. Zákazník za tyto peníze získá navíc o palec větší kola, LED světla pro denní svícení, lakované kryty zrcátek a kliky, elektrické ovládání rovněž pro zadní okna, třetí zadní hlavovou opěrku, ovládání rádia na volantu a větší brzdové kotouče.

Nejvyšší stupeň výbavy Lounge je pak už spojen pouze se silnějším (stodvacetikoňovým motorem) a stojí přesně o sto tisíc korun více než auto základní specifikace. Ve výbavě pak už ale například jsou také kola z lehkých slitin, mlhovky, automatická klimatizace, tempomat či přední loketní opěrka.

Kromě základního motoru se vůz nabízí ještě se zmíněnou 1,4 Multijet (120 koní) a stejně výkonnou čtrnáctistovkou přebudovanou na spalování LPG. Ten, kdo bude chtít automat, dostane spolu s ním i 110koňový agregát s kubaturou 1,6 litru.

Nabídka dieselových motorů zahrnuje 1,3 Multijet (95 koní) a 1,6 Multijet (120 koní). Ten může být spojen jak s manuální, tak i automatickou převodovkou.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků