Auto nižší střední třídy opět stojí méně než 300 000 Kč. Nabídne ho Fiat

Po letech soustavného zvyšování cen nových aut na českém trhu přichází nyní dobrá zpráva od Fiatu. Jejich model Tipo s karosérií hatchback lze koupit od 299 900 Kč.

Kompletní ceník svého nového modelu Tipo hatchback zveřejnila automobilka Fiat. Prozrazuje, že se tento zástupce vozů v kategorii nižší střední třída dá pořídit za méně než tři sta tisíc korun, což je nejméně ze všech srovnatelných konkurentů. Pod touto hranicí se ještě před několika lety nacházela řada srovnatelně velkých aut, v posledních měsících pak už žádné.

Například Kia Cee´d je o pět tisíc dražší, Škoda Rapid Spaceback o deset tisíc, Ford Focus o dvacet, Seat Leon o dvaadvacet tisíc a Opel Astra o 30 000 Kč.

Fiat Tipo hatchback a SW usnadní rodinný život [první jízdní dojmy]

Fiat Tipo hatchback a SW usnadní rodinný život [první jízdní dojmy]

Za zmíněnou sumu získá zájemce tipo se základním benzinovým motorem 1,4. Jde o čtyřválec s maximálním výkonem 70 kW (95 koní). Auto dosahuje maximální rychlosti 185 kilometrů v hodině, z nuly na stokilometrovou rychlost zrychlí během 12,1 sekundy a kombinovaná spotřeba v laboratorním režimu má činit 5,7 litru.

Výbava samozřejmě není kompletní, ale zahrnuje třeba také manuální klimatizaci a rádio. Dále centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná přední okénka a šestici airbagů. Auto v této specifikaci jezdí na patnáctipalcových ocelových kolech.

Verze se stejným motorem, ale s lepší výbavou označenou Plus, stojí 329 900 Kč. Zákazník za tyto peníze získá navíc o palec větší kola, LED světla pro denní svícení, lakované kryty zrcátek a kliky, elektrické ovládání rovněž pro zadní okna, třetí zadní hlavovou opěrku, ovládání rádia na volantu a větší brzdové kotouče.

Nejvyšší stupeň výbavy Lounge je pak už spojen pouze se silnějším (stodvacetikoňovým motorem) a stojí přesně o sto tisíc korun více než auto základní specifikace. Ve výbavě pak už ale například jsou také kola z lehkých slitin, mlhovky, automatická klimatizace, tempomat či přední loketní opěrka.

Kromě základního motoru se vůz nabízí ještě se zmíněnou 1,4 Multijet (120 koní) a stejně výkonnou čtrnáctistovkou přebudovanou na spalování LPG. Ten, kdo bude chtít automat, dostane spolu s ním i 110koňový agregát s kubaturou 1,6 litru.

Nabídka dieselových motorů zahrnuje 1,3 Multijet (95 koní) a 1,6 Multijet (120 koní). Ten může být spojen jak s manuální, tak i automatickou převodovkou.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků