Auto nižší střední třídy opět stojí méně než 300 000 Kč. Nabídne ho Fiat

Po letech soustavného zvyšování cen nových aut na českém trhu přichází nyní dobrá zpráva od Fiatu. Jejich model Tipo s karosérií hatchback lze koupit od 299 900 Kč.

Kompletní ceník svého nového modelu Tipo hatchback zveřejnila automobilka Fiat. Prozrazuje, že se tento zástupce vozů v kategorii nižší střední třída dá pořídit za méně než tři sta tisíc korun, což je nejméně ze všech srovnatelných konkurentů. Pod touto hranicí se ještě před několika lety nacházela řada srovnatelně velkých aut, v posledních měsících pak už žádné.

Například Kia Cee´d je o pět tisíc dražší, Škoda Rapid Spaceback o deset tisíc, Ford Focus o dvacet, Seat Leon o dvaadvacet tisíc a Opel Astra o 30 000 Kč.

Fiat Tipo hatchback a SW usnadní rodinný život [první jízdní dojmy]

Fiat Tipo hatchback a SW usnadní rodinný život [první jízdní dojmy]

Za zmíněnou sumu získá zájemce tipo se základním benzinovým motorem 1,4. Jde o čtyřválec s maximálním výkonem 70 kW (95 koní). Auto dosahuje maximální rychlosti 185 kilometrů v hodině, z nuly na stokilometrovou rychlost zrychlí během 12,1 sekundy a kombinovaná spotřeba v laboratorním režimu má činit 5,7 litru.

Výbava samozřejmě není kompletní, ale zahrnuje třeba také manuální klimatizaci a rádio. Dále centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná přední okénka a šestici airbagů. Auto v této specifikaci jezdí na patnáctipalcových ocelových kolech.

Verze se stejným motorem, ale s lepší výbavou označenou Plus, stojí 329 900 Kč. Zákazník za tyto peníze získá navíc o palec větší kola, LED světla pro denní svícení, lakované kryty zrcátek a kliky, elektrické ovládání rovněž pro zadní okna, třetí zadní hlavovou opěrku, ovládání rádia na volantu a větší brzdové kotouče.

Nejvyšší stupeň výbavy Lounge je pak už spojen pouze se silnějším (stodvacetikoňovým motorem) a stojí přesně o sto tisíc korun více než auto základní specifikace. Ve výbavě pak už ale například jsou také kola z lehkých slitin, mlhovky, automatická klimatizace, tempomat či přední loketní opěrka.

Kromě základního motoru se vůz nabízí ještě se zmíněnou 1,4 Multijet (120 koní) a stejně výkonnou čtrnáctistovkou přebudovanou na spalování LPG. Ten, kdo bude chtít automat, dostane spolu s ním i 110koňový agregát s kubaturou 1,6 litru.

Nabídka dieselových motorů zahrnuje 1,3 Multijet (95 koní) a 1,6 Multijet (120 koní). Ten může být spojen jak s manuální, tak i automatickou převodovkou.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 241 535 km
Cena: 190 000 Kč
Fiat Stilo 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 187 753 km
Cena: 46 000 Kč
Fiat Punto Evo 1,2
Rok výroby: 2010
Stav: 86 856 km
Cena: 109 000 Kč
Fiat Stilo 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 187 243 km
Cena: 42 000 Kč
Fiat Punto 1,2
Rok výroby: 2005
Stav: 102 962 km
Cena: 35 000 Kč
Fiat Doblo 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 58 391 km
Cena: 171 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků