Auto na tužkové baterky se stalo realitou

Ne, řeč vážně není o malých autíčkách na dálkové ovládaní, ale o takřka opravdovém autě, které živí tužkové AA baterky. Plánování i samotnou realizaci tohoto projektu s názvem „Oxyride“ mají na svědomí studenti univerzity Sangyo v Osace a svými financemi jim výrazně dopomohla společnost Panasonic.

Pojďme však rovnou k věci. Jedná se o 38 kg vážící a 3,3 m dlouhý vůz, který se svým maximálně aerodynamickým tvarem se dnešním automobilům vůbec nepodobá. Na jeho pohon bylo použito přesně 192 oxyrídiových baterii, jejíchž napětí se pohybuje od 1,5 po 1,7 V. Tím pádem jsou výkonnější než klasické alkalické baterie.

Co nás však překvapuje není dojezd, ale to, že tenhle, studentem řízený automobil dosáhl maximální rychlosti 122 km/h.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků