Auto na tužkové baterky se stalo realitou

Ne, řeč vážně není o malých autíčkách na dálkové ovládaní, ale o takřka opravdovém autě, které živí tužkové AA baterky. Plánování i samotnou realizaci tohoto projektu s názvem „Oxyride“ mají na svědomí studenti univerzity Sangyo v Osace a svými financemi jim výrazně dopomohla společnost Panasonic.

Pojďme však rovnou k věci. Jedná se o 38 kg vážící a 3,3 m dlouhý vůz, který se svým maximálně aerodynamickým tvarem se dnešním automobilům vůbec nepodobá. Na jeho pohon bylo použito přesně 192 oxyrídiových baterii, jejíchž napětí se pohybuje od 1,5 po 1,7 V. Tím pádem jsou výkonnější než klasické alkalické baterie.

Co nás však překvapuje není dojezd, ale to, že tenhle, studentem řízený automobil dosáhl maximální rychlosti 122 km/h.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků