Auto na tužkové baterky se stalo realitou

Ne, řeč vážně není o malých autíčkách na dálkové ovládaní, ale o takřka opravdovém autě, které živí tužkové AA baterky. Plánování i samotnou realizaci tohoto projektu s názvem „Oxyride“ mají na svědomí studenti univerzity Sangyo v Osace a svými financemi jim výrazně dopomohla společnost Panasonic.

Pojďme však rovnou k věci. Jedná se o 38 kg vážící a 3,3 m dlouhý vůz, který se svým maximálně aerodynamickým tvarem se dnešním automobilům vůbec nepodobá. Na jeho pohon bylo použito přesně 192 oxyrídiových baterii, jejíchž napětí se pohybuje od 1,5 po 1,7 V. Tím pádem jsou výkonnější než klasické alkalické baterie.

Co nás však překvapuje není dojezd, ale to, že tenhle, studentem řízený automobil dosáhl maximální rychlosti 122 km/h.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků