Auto na tužkové baterky se stalo realitou

Ne, řeč vážně není o malých autíčkách na dálkové ovládaní, ale o takřka opravdovém autě, které živí tužkové AA baterky. Plánování i samotnou realizaci tohoto projektu s názvem „Oxyride“ mají na svědomí studenti univerzity Sangyo v Osace a svými financemi jim výrazně dopomohla společnost Panasonic.

Pojďme však rovnou k věci. Jedná se o 38 kg vážící a 3,3 m dlouhý vůz, který se svým maximálně aerodynamickým tvarem se dnešním automobilům vůbec nepodobá. Na jeho pohon bylo použito přesně 192 oxyrídiových baterii, jejíchž napětí se pohybuje od 1,5 po 1,7 V. Tím pádem jsou výkonnější než klasické alkalické baterie.

Co nás však překvapuje není dojezd, ale to, že tenhle, studentem řízený automobil dosáhl maximální rychlosti 122 km/h.

Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků