Auto na tužkové baterky se stalo realitou

Ne, řeč vážně není o malých autíčkách na dálkové ovládaní, ale o takřka opravdovém autě, které živí tužkové AA baterky. Plánování i samotnou realizaci tohoto projektu s názvem „Oxyride“ mají na svědomí studenti univerzity Sangyo v Osace a svými financemi jim výrazně dopomohla společnost Panasonic.

Pojďme však rovnou k věci. Jedná se o 38 kg vážící a 3,3 m dlouhý vůz, který se svým maximálně aerodynamickým tvarem se dnešním automobilům vůbec nepodobá. Na jeho pohon bylo použito přesně 192 oxyrídiových baterii, jejíchž napětí se pohybuje od 1,5 po 1,7 V. Tím pádem jsou výkonnější než klasické alkalické baterie.

Co nás však překvapuje není dojezd, ale to, že tenhle, studentem řízený automobil dosáhl maximální rychlosti 122 km/h.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků