Auto, které vidí za roh? Ford uvádí technologii, jež může zabránit nehodě

Nepřehledné křižovatky a odbočky mohou být pro řidiče zkouškou nervů. Často v takové situaci nezbývá nic jiného, než popojíždět centimetr po centimetru a v předklonu se snažit získat přehled o situaci.
Auto, které vidí za roh? Ford uvádí technologii, jež může zabránit nehodě

Společnost Ford Motor Company však představuje novou technologii, která „vidí za roh“. Inovativní přední kamera, nabízená jako výbava na přání pro nový S-MAX a Galaxy, sleduje prostor před vozem v úhlu 180°. Řidič díky tomu včas zahlédne blížící se automobil, cyklistu nebo chodce. Kamera je umístěná v přední masce.

„Všichni jsme to zažili. Nemusí jít jen o nepřehledné křižovatky, někdy může ve výhledu překážet strom nebo křoví,“ popisuje Ronny Hause, konstruktér elektronických asistenčních systémů ve Ford of Europe. „Pro někoho je problematické už dostat se z vlastní příjezdové cesty na silnici. Podobně jako zadní parkovací kamera je i přední snímání jednou z  technologií, u kterých se lidé budou brzy divit, jak se bez nich mohli dosud obejít.“

Kamera se zapíná tlačítkem na palubní desce. Má rozlišení jeden megapixel a její obraz se přenáší na osmipalcovou dotykovou obrazovku. Kameru širokou pouhých 33 mm udržuje v čistotě teleskopický ostřikovač automaticky aktivovaný při zapnutí stěračů.

Údaje z projektu SafetyNet naznačují, že 19 procent řidičů, kteří se stali účastníky nehody v křižovatce, mělo omezený výhled.*

Nový S-MAX, Galaxy i další modely značky Ford již nabízejí zadní parkovací kameru nebo systém upozornění na přibližující se vozidla při couvání do silnice, ale také další asistenční systémy:

  • Inteligentní omezovač rychlosti sledující dopravní značení a regulující rychlost jízdy tak, aby řidič nepřekročil omezení platné v právě projížděném úseku
  • Pre-Collision Assist s ochranou chodců, jenž zmenšuje následky čelních střetů nebo jim může i zcela zabránit
  • Adaptivní LED světlomety s automatickým přepínáním, které sledují provoz a odstíní oblast, v níž se nachází jiné vozidlo, přičemž stále naplno osvětlují zbylý prostor

Ford přijímá objednávky na nový S-MAX a Galaxy už dnes. Přední kameru bude možné pořídit rovněž do nového SUV Ford Edge, jež přijde na evropský trh v první polovině příštího roku.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků