Auto, které vidí za roh? Ford uvádí technologii, jež může zabránit nehodě

Nepřehledné křižovatky a odbočky mohou být pro řidiče zkouškou nervů. Často v takové situaci nezbývá nic jiného, než popojíždět centimetr po centimetru a v předklonu se snažit získat přehled o situaci.
Auto, které vidí za roh? Ford uvádí technologii, jež může zabránit nehodě

Společnost Ford Motor Company však představuje novou technologii, která „vidí za roh“. Inovativní přední kamera, nabízená jako výbava na přání pro nový S-MAX a Galaxy, sleduje prostor před vozem v úhlu 180°. Řidič díky tomu včas zahlédne blížící se automobil, cyklistu nebo chodce. Kamera je umístěná v přední masce.

„Všichni jsme to zažili. Nemusí jít jen o nepřehledné křižovatky, někdy může ve výhledu překážet strom nebo křoví,“ popisuje Ronny Hause, konstruktér elektronických asistenčních systémů ve Ford of Europe. „Pro někoho je problematické už dostat se z vlastní příjezdové cesty na silnici. Podobně jako zadní parkovací kamera je i přední snímání jednou z  technologií, u kterých se lidé budou brzy divit, jak se bez nich mohli dosud obejít.“

Kamera se zapíná tlačítkem na palubní desce. Má rozlišení jeden megapixel a její obraz se přenáší na osmipalcovou dotykovou obrazovku. Kameru širokou pouhých 33 mm udržuje v čistotě teleskopický ostřikovač automaticky aktivovaný při zapnutí stěračů.

Údaje z projektu SafetyNet naznačují, že 19 procent řidičů, kteří se stali účastníky nehody v křižovatce, mělo omezený výhled.*

Nový S-MAX, Galaxy i další modely značky Ford již nabízejí zadní parkovací kameru nebo systém upozornění na přibližující se vozidla při couvání do silnice, ale také další asistenční systémy:

  • Inteligentní omezovač rychlosti sledující dopravní značení a regulující rychlost jízdy tak, aby řidič nepřekročil omezení platné v právě projížděném úseku
  • Pre-Collision Assist s ochranou chodců, jenž zmenšuje následky čelních střetů nebo jim může i zcela zabránit
  • Adaptivní LED světlomety s automatickým přepínáním, které sledují provoz a odstíní oblast, v níž se nachází jiné vozidlo, přičemž stále naplno osvětlují zbylý prostor

Ford přijímá objednávky na nový S-MAX a Galaxy už dnes. Přední kameru bude možné pořídit rovněž do nového SUV Ford Edge, jež přijde na evropský trh v první polovině příštího roku.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků