Auto, které vidí za roh? Ford uvádí technologii, jež může zabránit nehodě

Nepřehledné křižovatky a odbočky mohou být pro řidiče zkouškou nervů. Často v takové situaci nezbývá nic jiného, než popojíždět centimetr po centimetru a v předklonu se snažit získat přehled o situaci.
Auto, které vidí za roh? Ford uvádí technologii, jež může zabránit nehodě

Společnost Ford Motor Company však představuje novou technologii, která „vidí za roh“. Inovativní přední kamera, nabízená jako výbava na přání pro nový S-MAX a Galaxy, sleduje prostor před vozem v úhlu 180°. Řidič díky tomu včas zahlédne blížící se automobil, cyklistu nebo chodce. Kamera je umístěná v přední masce.

„Všichni jsme to zažili. Nemusí jít jen o nepřehledné křižovatky, někdy může ve výhledu překážet strom nebo křoví,“ popisuje Ronny Hause, konstruktér elektronických asistenčních systémů ve Ford of Europe. „Pro někoho je problematické už dostat se z vlastní příjezdové cesty na silnici. Podobně jako zadní parkovací kamera je i přední snímání jednou z  technologií, u kterých se lidé budou brzy divit, jak se bez nich mohli dosud obejít.“

Kamera se zapíná tlačítkem na palubní desce. Má rozlišení jeden megapixel a její obraz se přenáší na osmipalcovou dotykovou obrazovku. Kameru širokou pouhých 33 mm udržuje v čistotě teleskopický ostřikovač automaticky aktivovaný při zapnutí stěračů.

Údaje z projektu SafetyNet naznačují, že 19 procent řidičů, kteří se stali účastníky nehody v křižovatce, mělo omezený výhled.*

Nový S-MAX, Galaxy i další modely značky Ford již nabízejí zadní parkovací kameru nebo systém upozornění na přibližující se vozidla při couvání do silnice, ale také další asistenční systémy:

  • Inteligentní omezovač rychlosti sledující dopravní značení a regulující rychlost jízdy tak, aby řidič nepřekročil omezení platné v právě projížděném úseku
  • Pre-Collision Assist s ochranou chodců, jenž zmenšuje následky čelních střetů nebo jim může i zcela zabránit
  • Adaptivní LED světlomety s automatickým přepínáním, které sledují provoz a odstíní oblast, v níž se nachází jiné vozidlo, přičemž stále naplno osvětlují zbylý prostor

Ford přijímá objednávky na nový S-MAX a Galaxy už dnes. Přední kameru bude možné pořídit rovněž do nového SUV Ford Edge, jež přijde na evropský trh v první polovině příštího roku.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků