Auto jako investice: U těchto zajímavých vozů cena už jen poroste

a  |  25. 03. 2019 10:19

M5 E60 s manuálem se prodávala jen USA. V Evropě ne, takže budete shánět jednorožce.

Odpovědět  |   | 
skolniq komiq  |  25. 03. 2019 14:02

Nevim, nevim, zda bych mel odvahu tvrdit, zda prave to, ci ono auto je rozhodne tutova investice. Co byla tutova investice, lze naprosto bezpecne tvrdit pouze zpetne. Prave v tom prece spociva rizikovost investovani. Kdyby bylo nad jakoukoliv pochybnost jasne, kam investovat, aby nam to vyneslo ten kyzeny majlant, byl by miliardarem kazdy druhy clovek. Jenze on neni.

Podobne to vidim i v tomto pripade: Pan Kadera ma naprosto jasno v tom, co vynese ten lakavy majlant. A tak se ptam, proc pan Kadera, misto aby tyto skvosty potichu skoupil a pozdeji zmiliardovatel, radeji radi nam ostatnim?

Nebojte, nejsem padly na hlavu. Chapu, ze pan Kadera nam dava sve tipy bez zaruky. Dokonce jsem ochoten verit, ze tak cini pri nelepsim vedomi a svedomi. Samozrejme nelze vyloucit, ze nektery z techto tipu skutecne je trefa do cerneho.

Myslim, ze si pan Kadera zaslouzi diky za to, ze prinesl na tyto stranky tema, kteremu se zde prozatim nikdo nevenoval.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  26. 03. 2019 15:21

v dnesni dobe je mnohem vynosnejsi misto investovani psat prave rady o investovani

z celeho toho seznamu ktery je clickbaitem mel investycni potencil jen FocusRS a to tak pred 8-10 lety, jenze i tam to byla je spise plychta, a jen v nekterych krajinach, v CR by za tu dobu a inflaci na tom majitel stejne prodelal

Kadera pise pro takovejhle "platek" asi prave proto, ze nikde jinde by to nikdo necet

Odpovědět  |   | 
Twan  |  25. 03. 2019 15:01

Dá se pořídit Škodovka, Favorit, Felicie také začíná být rarita...za cenu jakéhokoliv z vozů zde uvedených uděláte generálku. Za deset let budou investice bezpečně a mnohonásobně zpět. Už teď se občas někde objevují 120L za 100k a podobně..

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  25. 03. 2019 15:08

fokus ze bude ako escort cossie predny pohon nebude mat nikdy hodnotu aj ked si ho clovek kupi nove aj stare

Odpovědět  |   | 
Martin  |  26. 03. 2019 00:40

U veteránů platí jednoduché pravidlo, že na ceně roste takové auto, o které byl velký zájem už když se prodávalo jako nové. Takže vlastně všechna auta, která v článku uvádíte, se nikdy cennými investičními veterány nestanou. Nemusí to být nějaká malosériovka, ale prostě tam musí být od počátku ten velký zájem, který s ubývajícím počtem aut na trhu zvyšuje jejich cenu. Příkladem je třeba Škoda 1000 MB. Sen socialistických rodin, který budí nostalgii, a proto jeho cena roste, i když se jich vyrobilo hodně. Ale auta z článku se nikdy cennými veterány nestanou:
1. Thesis - parodie na luxus, otřesný design, který od počátku nevyhovoval
2. Focus RS - rodinné auto s nadopovaným motorem, které ale nikoho nevzrušuje a shnije dřív než dosáhne na veteránské značky
3. Alfa GTV - divný design se žravým motorem, jehož spotřeba neodpovídá výkonu
4. Speedster - nepraktický sporťák s kapotou rychlejší než motor, pouhá napodobenina Lotusu Elise, za kterou se nikdo neotočí
5. BMW E46 - auto pro každodenní ježdění bohatých, jehož hodnota po prvním majiteli rapidně klesá s přibývajícím množstvím tuningu dalších majitelů

Která auta se dají výhodně pořídit a opravdu na ceně porostou, vám ale samozřejmě žádný znalec neprozradí, aby si nepoškodil byznys.

Odpovědět  |   | 
kolkyno  |  26. 03. 2019 09:23

ono ale v clanku sa spomina "dobry kus" to podla mna znamena, LEN a LEN garazovane auto (nemalo by teda hnit) a za dalsie to bude mozno aj vsetko ako uviedol autor clanku, ale s najazdom do 100.000 km a mozno niektore do 10.000 km. GTV, Focus RS ci ten Speedster som tak 5 rokov dozadu sledoval ceny a rozhodne od vtedy pytaju dnes za tie auta uz 2x tolko. Jasne nevidel som osobne tie co sa vtedy predavali a teraz. Tak nemozem porovnavat ale podla fotiek to vypada vzdy rovnako A to som nepozeral ziadne rychlo zbesilo tuningy, prave naopak - garazove zlato Mna skor zaujala v clanku cena M3, ktore sa predavaju dnes uz za ovela vyssie ceny nez sa uvadza v clanku. Dostal ma vsak ten Thesis, ta modelka pri nom vyslovene hovori "konecne som vysla von z toho crepu".

Odpovědět  |   | 
JK  |  26. 03. 2019 11:52

Nemyslím si, že u veterána je potřeba, aby model pocházel z úspěšné série, ale aby byl obecně něčím zajímavý. A u starých aut bude vždycky fungovat nostalgie. Zmíněné MBčko je "křáp" proti své dobové konkurenci. Motoristicky nemá jinou hodnotu, než onu nostalgickou, ale to často stačí. Stejně tak jsme si donedávna neuměli představit, že by Favorit kdy mohl být sběratelsky zajímavý a ony mu ceny rostou a kupci jsou. Thesis bude jednou zajímavý právě proto, že vypadá unikátně - na různých srazech to bude mnohem zajímavější kus, než většina z D3. Stejně tak C6 od Citroenu. Co se vyčítalo autu jako novince do provozu, se u veterána odpouští. Viz Alfa. Každý nový vůz se haní za spolehlivost, ale neexistuje snad jediný model téhle automobilky, který by neměl svého potenciálního sběratele. Prostě u auta "pro radost" se racionalita nesoustředí na spotřebu, ale pouze na zachovalost zvolené hračky. Navíc auta, kterých se vyrobilo málo, protože nesedly do vkusu doby neznamená, že se nakonec nestanou vzácnější.

Odpovědět  |   | 
a  |  26. 03. 2019 14:19

U té Alfy možná model 90 je trochu na okraji zájmu. U nás asi jo, ani jsem to auto nikdy na ulici neviděl.

Odpovědět  |   | 
Ondrej  |  24. 06. 2020 07:11

Co si myslite o Golfu 1 cabrio jako investice?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 36 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro
Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před premiérou! Teď už nemá co skrývat

Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před…

Podobu nového elektrického SUV si automobilka bohužel neuhlídala, a to jen pár hodin před oficiální premiérou.

1.  9.  2020 | | 92 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda Enyaq iVTajné