Auto jako investice: U těchto zajímavých vozů cena už jen poroste

10 komentářů

Martin
26. března • 0:40

U veteránů platí jednoduché pravidlo, že na ceně roste takové auto, o které byl velký zájem už když se prodávalo jako nové. Takže vlastně všechna auta, která v článku uvádíte, se nikdy cennými investičními veterány nestanou. Nemusí to být nějaká malosériovka, ale prostě tam musí být od počátku ten velký zájem, který s ubývajícím počtem aut na trhu zvyšuje jejich cenu. Příkladem je třeba Škoda 1000 MB. Sen socialistických rodin, který budí nostalgii, a proto jeho cena roste, i když se jich vyrobilo hodně. Ale auta z článku se nikdy cennými veterány nestanou:
1. Thesis - parodie na luxus, otřesný design, který od počátku nevyhovoval
2. Focus RS - rodinné auto s nadopovaným motorem, které ale nikoho nevzrušuje a shnije dřív než dosáhne na veteránské značky
3. Alfa GTV - divný design se žravým motorem, jehož spotřeba neodpovídá výkonu
4. Speedster - nepraktický sporťák s kapotou rychlejší než motor, pouhá napodobenina Lotusu Elise, za kterou se nikdo neotočí
5. BMW E46 - auto pro každodenní ježdění bohatých, jehož hodnota po prvním majiteli rapidně klesá s přibývajícím množstvím tuningu dalších majitelů
:-D
Která auta se dají výhodně pořídit a opravdu na ceně porostou, vám ale samozřejmě žádný znalec neprozradí, aby si nepoškodil byznys.

Ondrej
24. června • 7:11

Co si myslite o Golfu 1 cabrio jako investice?

JK
26. března • 11:52

Nemyslím si, že u veterána je potřeba, aby model pocházel z úspěšné série, ale aby byl obecně něčím zajímavý. A u starých aut bude vždycky fungovat nostalgie. Zmíněné MBčko je "křáp" proti své dobové konkurenci. Motoristicky nemá jinou hodnotu, než onu nostalgickou, ale to často stačí. Stejně tak jsme si donedávna neuměli představit, že by Favorit kdy mohl být sběratelsky zajímavý a ony mu ceny rostou a kupci jsou. Thesis bude jednou zajímavý právě proto, že vypadá unikátně - na různých srazech to bude mnohem zajímavější kus, než většina z D3. Stejně tak C6 od Citroenu. Co se vyčítalo autu jako novince do provozu, se u veterána odpouští. Viz Alfa. Každý nový vůz se haní za spolehlivost, ale neexistuje snad jediný model téhle automobilky, který by neměl svého potenciálního sběratele. Prostě u auta "pro radost" se racionalita nesoustředí na spotřebu, ale pouze na zachovalost zvolené hračky. Navíc auta, kterých se vyrobilo málo, protože nesedly do vkusu doby neznamená, že se nakonec nestanou vzácnější.

a
26. března • 14:19

U té Alfy možná model 90 je trochu na okraji zájmu. U nás asi jo, ani jsem to auto nikdy na ulici neviděl.

kolkyno
26. března • 9:23

ono ale v clanku sa spomina "dobry kus" to podla mna znamena, LEN a LEN garazovane auto (nemalo by teda hnit) a za dalsie to bude mozno aj vsetko ako uviedol autor clanku, ale s najazdom do 100.000 km a mozno niektore do 10.000 km. GTV, Focus RS ci ten Speedster som tak 5 rokov dozadu sledoval ceny a rozhodne od vtedy pytaju dnes za tie auta uz 2x tolko. Jasne nevidel som osobne tie co sa vtedy predavali a teraz. Tak nemozem porovnavat ale podla fotiek to vypada vzdy rovnako :-) A to som nepozeral ziadne rychlo zbesilo tuningy, prave naopak - garazove zlato ;-) Mna skor zaujala v clanku cena M3, ktore sa predavaju dnes uz za ovela vyssie ceny nez sa uvadza v clanku. Dostal ma vsak ten Thesis, ta modelka pri nom vyslovene hovori "konecne som vysla von z toho crepu".

OnlyTruth
25. března • 15:08

fokus ze bude ako escort cossie :-D :-D :-D :-D :-D predny pohon nebude mat nikdy hodnotu aj ked si ho clovek kupi nove aj stare

Twan
25. března • 15:01

Dá se pořídit Škodovka, Favorit, Felicie také začíná být rarita...za cenu jakéhokoliv z vozů zde uvedených uděláte generálku. Za deset let budou investice bezpečně a mnohonásobně zpět. Už teď se občas někde objevují 120L za 100k a podobně..

skolniq komiq
25. března • 14:02

Nevim, nevim, zda bych mel odvahu tvrdit, zda prave to, ci ono auto je rozhodne tutova investice. Co byla tutova investice, lze naprosto bezpecne tvrdit pouze zpetne. Prave v tom prece spociva rizikovost investovani. Kdyby bylo nad jakoukoliv pochybnost jasne, kam investovat, aby nam to vyneslo ten kyzeny majlant, byl by miliardarem kazdy druhy clovek. Jenze on neni.Podobne to vidim i v tomto pripade: Pan Kadera ma naprosto jasno v tom, co vynese ten lakavy majlant. A tak se ptam, proc pan Kadera, misto aby tyto skvosty potichu skoupil a pozdeji zmiliardovatel, radeji radi nam ostatnim?Nebojte, nejsem padly na hlavu. Chapu, ze pan Kadera nam dava sve tipy bez zaruky. Dokonce jsem ochoten verit, ze tak cini pri nelepsim vedomi a svedomi. Samozrejme nelze vyloucit, ze nektery z techto tipu skutecne je trefa do cerneho.Myslim, ze si pan Kadera zaslouzi diky za to, ze prinesl na tyto stranky tema, kteremu se zde prozatim nikdo nevenoval.

iPace
26. března • 15:21

v dnesni dobe je mnohem vynosnejsi misto investovani psat prave rady o investovaniz celeho toho seznamu ktery je clickbaitem mel investycni potencil jen FocusRS a to tak pred 8-10 lety, jenze i tam to byla je spise plychta, a jen v nekterych krajinach, v CR by za tu dobu a inflaci na tom majitel stejne prodelalKadera pise pro takovejhle "platek" asi prave proto, ze nikde jinde by to nikdo necet

a
25. března • 10:19

M5 E60 s manuálem se prodávala jen USA. V Evropě ne, takže budete shánět jednorožce.

Doporučujeme

Články odjinud