Auto jako investice: U těchto zajímavých vozů cena už jen poroste

Pokud chcete mít auto jako investici a zároveň si ty vytříbené chvíle za volantem pořádně užít, možná vám následující výběr dost pomůže.

Auto jako investice? Již mnohokrát jsme se přesvědčili, že tomu tak může být. Dnes už dokonce existují investiční firmy, které vám za svěřené peníze koupí vůz, u něhož máte téměř jisté, že jeho cena poletí nahoru. Potom už jen stačí prodat ho se ziskem. Tedy za předpokladu, že jsou pro vás auta pouhé věci.

Není to tak dávno, co se stodvacítky měnily za flašku rumu nebo za pomoc sousedovi se štípáním dřeva. Dobrá, to možná trochu přeháním, ale vybavte si ty dřívější inzeráty: Daruji Trabanta, nebo Prodám škodovku za tři tisíce. Dnes se už ale pěkné kousky dokážou vyšplhat na šestimístné sumy. Pomalu se to začíná dít i s Favority a klasické Felicie nebo embéčka se už cenou šplhají tam, kam řada z nás jen tak nedosáhne.

Tip na víkend: Retro Classics Stuttgart. Z výstavy klasik nebudete chtít odejít

Tip na víkend: Retro Classics Stuttgart. Z výstavy klasik nebudete chtít odejít

A nejde o popularitu jen u nás. Na výstavě veteránů ve Stuttgartu, kam jsem před pár týdny zavítal, jsem si všiml krásné červené Felicie z roku 1960. Stála tam mezi desítkami vozů Porsche a raritními Meredesy. Jenže pozornost movitějších Němců směřovala právě k naší československé krásce. To ona byla hlavní hvězdou jedné haly.

A právě to mě přivedlo k tomuto článku. Na výstavních stáncích totiž odborníci z celé Evropy vystavovali své krásné vozy, které již jsou a nebo se brzy stanou vyhledávanými kousky. Naleštěné krásky vystavené na odiv všem, kteří mají v kapse zlato či jako já pouze malý fotoaparát. S několika z majitelů těchto veteránových harémů jsem se dal do řeči a mimo jiné se jich ptal i na to, proč mají mezi veterány některá „nová“ auta. Odpověď byla většinou prostá: O tvary těchto novějších vozů se budou v aukcích prát naše pravnoučata.

Dobrý veterán by měl splňovat nějaké podmínky. Měl by být raritní, ale hlavně musí mít příběh. Nemusí to být skvělé auto a nemusí to být prodejní trhák. A to mě hned přivádí k prvnímu kousku.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků