Auto jako investice: U těchto zajímavých vozů cena už jen poroste

Pokud chcete mít auto jako investici a zároveň si ty vytříbené chvíle za volantem pořádně užít, možná vám následující výběr dost pomůže.

Auto jako investice? Již mnohokrát jsme se přesvědčili, že tomu tak může být. Dnes už dokonce existují investiční firmy, které vám za svěřené peníze koupí vůz, u něhož máte téměř jisté, že jeho cena poletí nahoru. Potom už jen stačí prodat ho se ziskem. Tedy za předpokladu, že jsou pro vás auta pouhé věci.

Není to tak dávno, co se stodvacítky měnily za flašku rumu nebo za pomoc sousedovi se štípáním dřeva. Dobrá, to možná trochu přeháním, ale vybavte si ty dřívější inzeráty: Daruji Trabanta, nebo Prodám škodovku za tři tisíce. Dnes se už ale pěkné kousky dokážou vyšplhat na šestimístné sumy. Pomalu se to začíná dít i s Favority a klasické Felicie nebo embéčka se už cenou šplhají tam, kam řada z nás jen tak nedosáhne.

Tip na víkend: Retro Classics Stuttgart. Z výstavy klasik nebudete chtít odejít

Tip na víkend: Retro Classics Stuttgart. Z výstavy klasik nebudete chtít odejít

A nejde o popularitu jen u nás. Na výstavě veteránů ve Stuttgartu, kam jsem před pár týdny zavítal, jsem si všiml krásné červené Felicie z roku 1960. Stála tam mezi desítkami vozů Porsche a raritními Meredesy. Jenže pozornost movitějších Němců směřovala právě k naší československé krásce. To ona byla hlavní hvězdou jedné haly.

A právě to mě přivedlo k tomuto článku. Na výstavních stáncích totiž odborníci z celé Evropy vystavovali své krásné vozy, které již jsou a nebo se brzy stanou vyhledávanými kousky. Naleštěné krásky vystavené na odiv všem, kteří mají v kapse zlato či jako já pouze malý fotoaparát. S několika z majitelů těchto veteránových harémů jsem se dal do řeči a mimo jiné se jich ptal i na to, proč mají mezi veterány některá „nová“ auta. Odpověď byla většinou prostá: O tvary těchto novějších vozů se budou v aukcích prát naše pravnoučata.

Dobrý veterán by měl splňovat nějaké podmínky. Měl by být raritní, ale hlavně musí mít příběh. Nemusí to být skvělé auto a nemusí to být prodejní trhák. A to mě hned přivádí k prvnímu kousku.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků