Auto jako investice: U těchto zajímavých vozů cena už jen poroste

Pokud chcete mít auto jako investici a zároveň si ty vytříbené chvíle za volantem pořádně užít, možná vám následující výběr dost pomůže.

Auto jako investice? Již mnohokrát jsme se přesvědčili, že tomu tak může být. Dnes už dokonce existují investiční firmy, které vám za svěřené peníze koupí vůz, u něhož máte téměř jisté, že jeho cena poletí nahoru. Potom už jen stačí prodat ho se ziskem. Tedy za předpokladu, že jsou pro vás auta pouhé věci.

Není to tak dávno, co se stodvacítky měnily za flašku rumu nebo za pomoc sousedovi se štípáním dřeva. Dobrá, to možná trochu přeháním, ale vybavte si ty dřívější inzeráty: Daruji Trabanta, nebo Prodám škodovku za tři tisíce. Dnes se už ale pěkné kousky dokážou vyšplhat na šestimístné sumy. Pomalu se to začíná dít i s Favority a klasické Felicie nebo embéčka se už cenou šplhají tam, kam řada z nás jen tak nedosáhne.

Tip na víkend: Retro Classics Stuttgart. Z výstavy klasik nebudete chtít odejít

Tip na víkend: Retro Classics Stuttgart. Z výstavy klasik nebudete chtít odejít

A nejde o popularitu jen u nás. Na výstavě veteránů ve Stuttgartu, kam jsem před pár týdny zavítal, jsem si všiml krásné červené Felicie z roku 1960. Stála tam mezi desítkami vozů Porsche a raritními Meredesy. Jenže pozornost movitějších Němců směřovala právě k naší československé krásce. To ona byla hlavní hvězdou jedné haly.

A právě to mě přivedlo k tomuto článku. Na výstavních stáncích totiž odborníci z celé Evropy vystavovali své krásné vozy, které již jsou a nebo se brzy stanou vyhledávanými kousky. Naleštěné krásky vystavené na odiv všem, kteří mají v kapse zlato či jako já pouze malý fotoaparát. S několika z majitelů těchto veteránových harémů jsem se dal do řeči a mimo jiné se jich ptal i na to, proč mají mezi veterány některá „nová“ auta. Odpověď byla většinou prostá: O tvary těchto novějších vozů se budou v aukcích prát naše pravnoučata.

Dobrý veterán by měl splňovat nějaké podmínky. Měl by být raritní, ale hlavně musí mít příběh. Nemusí to být skvělé auto a nemusí to být prodejní trhák. A to mě hned přivádí k prvnímu kousku.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

včera | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků