Auto jako investice: U těchto zajímavých vozů cena už jen poroste

Pokud chcete mít auto jako investici a zároveň si ty vytříbené chvíle za volantem pořádně užít, možná vám následující výběr dost pomůže.

Auto jako investice? Již mnohokrát jsme se přesvědčili, že tomu tak může být. Dnes už dokonce existují investiční firmy, které vám za svěřené peníze koupí vůz, u něhož máte téměř jisté, že jeho cena poletí nahoru. Potom už jen stačí prodat ho se ziskem. Tedy za předpokladu, že jsou pro vás auta pouhé věci.

Není to tak dávno, co se stodvacítky měnily za flašku rumu nebo za pomoc sousedovi se štípáním dřeva. Dobrá, to možná trochu přeháním, ale vybavte si ty dřívější inzeráty: Daruji Trabanta, nebo Prodám škodovku za tři tisíce. Dnes se už ale pěkné kousky dokážou vyšplhat na šestimístné sumy. Pomalu se to začíná dít i s Favority a klasické Felicie nebo embéčka se už cenou šplhají tam, kam řada z nás jen tak nedosáhne.

Tip na víkend: Retro Classics Stuttgart. Z výstavy klasik nebudete chtít odejít

Tip na víkend: Retro Classics Stuttgart. Z výstavy klasik nebudete chtít odejít

A nejde o popularitu jen u nás. Na výstavě veteránů ve Stuttgartu, kam jsem před pár týdny zavítal, jsem si všiml krásné červené Felicie z roku 1960. Stála tam mezi desítkami vozů Porsche a raritními Meredesy. Jenže pozornost movitějších Němců směřovala právě k naší československé krásce. To ona byla hlavní hvězdou jedné haly.

A právě to mě přivedlo k tomuto článku. Na výstavních stáncích totiž odborníci z celé Evropy vystavovali své krásné vozy, které již jsou a nebo se brzy stanou vyhledávanými kousky. Naleštěné krásky vystavené na odiv všem, kteří mají v kapse zlato či jako já pouze malý fotoaparát. S několika z majitelů těchto veteránových harémů jsem se dal do řeči a mimo jiné se jich ptal i na to, proč mají mezi veterány některá „nová“ auta. Odpověď byla většinou prostá: O tvary těchto novějších vozů se budou v aukcích prát naše pravnoučata.

Dobrý veterán by měl splňovat nějaké podmínky. Měl by být raritní, ale hlavně musí mít příběh. Nemusí to být skvělé auto a nemusí to být prodejní trhák. A to mě hned přivádí k prvnímu kousku.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků