Auto jako investice aneb jak si koupit hračku a neprodělat na tom

32 komentářů

Honza
20. května • 17:53

Strč si tu reklamu někam.....

Marek
27. února • 11:02

Já jsem si nedávno udělal radost a zainvestoval jsem do služby http://www.profi-chiptuning.cz/... Respektive jsem si nechal zvýšit výkon a snížit spotřebu a vyplatilo se mi to

MiGac21
28. února • 11:01

Pěknej článek, sám sem si splnil jeden z dětských snů: Toyotu MR2 AW11. Žádný výdělek nečekám, občas se na inzeráty podívám a někdy jsou mnohem níž než jsme koupil já, jindy výše, většinou podobně. I když každé léto mě postihne nemoc jí prodat a koupit další ze snů - zmiňovaný roadster MX5. Odolávám. Možná proto, že jsem za ty roky co jí mám potkal na silnici jen 2 a Miata parkuje v každém větším městě. Řekl bych , že největší problém těchto autoinvestic jsou přítelkyně a manželky. Těch řečí, že v garáži parkuje starej pekáč, že by za to mohlo být tohle a tamto, k čemu že to je, když se tam nedá dětská sedačka a nákup z Ikei. Nemluvě o vkusu, co ej hranaté není pěkné... :-D

jouda
17. srpna • 22:45

Vloni jsem si pořídil deset let starou šunku.
BMW 645 CI, osmiválec, 4,5l.
110 00km nájezd, první majitel, plná výbava. Letňáky 20", zimáky 18"., atd.
Asi tady budu k smíchu ale já si to auto užívám. Stáhnu si okna, otevřu střechu a pak si zrychlím z 50 km na 90 km. Druhej kvalt. Dál už raději nic nebudu psát...
Skus to s turbem dvoulitrem.... blééééé

Petr Šebesta
26. února • 21:11

Ktere soucasne auto ceka podobny osud a slava jakou zazil dnes jiz zadany vetaran VW Bouk ??? ( i po letech pekny, v dobe porizeni levny a bude jich vyrobeno mraky po celem svete ) Ja vsazim na Dacia Duster !!! A co vy ?

Ondřej
25. ledna • 11:11

Nebo třeba hippie legenda Volkswagen T1 :D Teď jsem viděl pěkný kousek na https://www.veteran-prodej.cz/vuz/volkswagen-t1-bus-9-s... ...

Fero
26. února • 18:08

Mám v garáži už tretí rok odstavenú Hondu Accord rv. 1995 v 100% originál stave, samozrejme nejaké to opotrebovanie má 220 tis km ale už sa s ňou nejazdí. Čo myslíte, má zmysel ju držať do veteránskeho veku?

Ondrej
26. února • 0:21

Dacia Sandero 1.2 ted stoji s full vybavou 200k cash dle ceniku. Kdyz ho odlozim do garaze, mozna ho prodam za 25 let za 400, ne? :-D Aspon se mi v tom nerozpadnou draty od elektroniky, protoze tam skoro zadny nejsou :-D

marepa
26. února • 4:49

za odvoz to bude drahy leda ze najdete fanuska co za to tolik penez da ... ale za 25 let tady budou asi uplne jine veci, nez aby clovek resil koupi Dacie

BMW
25. února • 21:39

Nedávno se mi tady jeden Lojza vysmíval, když jsem psal o investicích do aut, tak doufám že si to přečetl.
BMW e36 M3 v top stavu už dávnou nejsou a když tak aspoň 500tis, což je půlka dnes již milionové e30 M3. Osobně si myslím, že trhák by mohla být Z3M :) určitě věřím i e46m3, sice to potrvá, ale to auto je a bude nádherný a funkční, ukončuje taky dobu kdy v BMW marketing sázel na kvalitu před kvantitou.

marepa
26. února • 4:47

to chcete rict ze E92 M3 je horsi auto co se kvality tyce nez E46 M3 ? tomu teda neverim

luda
27. února • 18:34

si never, ale na E92 je to sizeni uz priliz okaty... ;-)

JoshX
11. března • 10:51

V porovnání kvality a luxusu vycházejí v běžné řadě 3er nejlépe E36 z let cca 1994-1997, E30 byla moc jednoduchá a na běžné E46 je už šetření znát, oproti E36 je to už větší spotřebák... natož pak na E9X. V M3 je potom top E36 M3 spolu s E46 M3, tam se opravdu snažili, E9X přes charismatický osmiválec už nemá ten interiér tak top, aspoň co jsem viděl já osobně...

migmig
25. února • 21:49

Ideálně s DSG:-D. Tu už za 15 let nespraví nikdo a ani se s tím nemusí jezdit - rozpadne se sama. Fakt jste blázni.

BMW
25. února • 22:21

Člověče, BMW e46 M3 s DSG ? jinak byl i manuál, ten bych volil já. V tvém případě nejdřív dodělej školu a za 15let možná uvidíš, že nebudeš mít ani na e46 m3 smg :D

stene
25. února • 22:10

Ono je si potřeba hlavně při koupi uvědomit, že se v případě M3 E46 bavíme o autě s vybroušeným šestiválcem, autem o třídu větším a luxusnějším než byla třeba čtyřválcová E30 a cena nového auta byla, co si matně vzpomínám, kolem 2mil. Potom je potřeba počítat s odpovídajícími náklady na údržbu a třeba i s výměnou SMG. Pokud je pak pro kohokoliv náhlý výdaj, nevím, plácnu, 80t. nebo víc za novou převodovku likvidační, tak by měl možná koukat po nižší cenové kategorii veterána...

migmig
25. února • 22:23

Někdej sem četl, že ta V8 5,0 do M5 stojí milion Kč (kolik bude stát za 15 let, kdy už třeba nebudou na skladě?) a že bohužel nepatří mezi trvalky. Jo SMG, já už blbnu z toho VW.

stene
25. února • 22:39

Stejně se můžeš ptát, kolik tak asi bude stát za 15 let třeba motor do Italie, která má jednu z nejvymakanějších atmosfér dneška, takže třeba 300t. km. asi sotva bez problémů odslouží. To se nikam nedobereš. Pokud u aut těchto typů po 15 letech vyběhne klikovka ven, pak se obávám, že jde na náhradní díly. Tak výjimečná Italie nebo M5 zase myslím jako veterán nebude, aby motor stál za výměnu. To by musel být majitel hodně velký nadšenec. A nebo by musel mít štěstí na bouračku, ze které by šel jiný motor výhodně odkoupit...

Migmig
25. února • 20:16

Je to celé blbost. Clio RS a všechna ostatní auta vyrobená po roce 2000 (nepřesná hranice) mají tolik elektroniky a složitých dílů, že už je nikdo nebude udržovat jako veterány. Ono to nejde, je to spotřebák a dost citlivý. Viděli jste někdy svazek těch minikablíků co se jim začíná rozpadat bužírka/guma nebo je odřená/prokousaná? Kdo tohle dá dohromady? Motory a převodovky taky prd vydrží a víte kolik stojí generálka? Jo jasně, Vy jste šikovný a zvládnete to v garáži:-D. Až na to, že i náhradní díly budou dost drahé a bez přípravků se nikam nehnete. Řídící jednotky si taky sám neopravíte a pájení nezvládne ani machr co Vám spravil monitor nebo telku, když vyměnil kondíky. Díly podvozku a řízení - jéje to Franta na soustruhu nezvládne. Veteráni prostě s nástupem elektroniky a složité/choulostivé/hodně zatěžované mechaniky přestanou existovat. Je to jako mít 6 let starý notebook a snažit se ho udržet při životě - nezvládnete to, fakt je to vopruz a u auta je to asi tak 68x dražší zábava:). Věřte mi, mám 17 let starý stolní PC na staré hry a když chcípne něco složitějšího na základní desce nebo grafice, tak to už taky vzdám...

stene
25. února • 21:56

Vycházíš z předpokladu, že veteráni přestanou existovat, když už je nepůjde opravovat doma na koleně. Proč by je ale mělo být nutné opravovat doma v garáži? Co brání tomu, nechat si veterán servisovat u specialisty, nejde-li o přetechnizovanou hračku, za kterou by se nešlo doplatit? Jasně, asi ubude takových těch garážových veteránistů, co si dělali vše na autě sami, zase ale třeba přibude časem movitějších lidí, co si ten servis budou moci dovolit. A možná jsou dnes auta složitější, zase jsou ale třeba jejich servisní intervaly mnohem delší, nemluvě o korozní ochraně. Takže bych to tak černě neviděl. Jen se možná přesunou veteráni mezi ještě movitější nadšence, než dnes...

migmig
25. února • 22:18

Nejsem si tím jistý, ale pochybuji o dostupnosti některých náhradních dílů i za 10 let. Nemá někdo zkušenost s kupováním např. řídící jednotky na 20 let starý málo rozšířený auto? Osobně bych to viděl tak, že veterání zůstanou jen ty opravdu starý auta a ty jak říkáš si budou moci dovolit jen ty nejmovitější. Na to ostatní nebude mít nikdo nervy a hoši ze servisu jsou rádi, když zvládnou aktuální techniku. Koroze je vidět i u pozinkovaných šidítek (moderní auta) a ještě mě napadly všelijaké ty plasty z interiéru a karoserie. Asi to vidím černě, ale vím jak vypadají 13 let starý ojetiny od majitelů co se starají a fakt to nechci vidět za 30 let. Z těch poruch elektra by se člověk normálně posral už teď a mechanický stav je taky ve stavu zombie - proto jsou tak levný. Čistý masochismus pro milionáře...

:-))
25. února • 9:20

Špatný kauf by nemuselo být Corrado v originálním stavu, Alpine BMW, možná některé Alfy. Ale co chci vyzkoušet sám, tak Felicii FUN. :D

Tobias Valach
25. února • 10:52

Jo Felcka FUN to je pekné autíčko, ale Felícia/Favorit/Rapid MTX sú vzácne a Rapidka MTX navyše vyzerá kruto.

Lukáš
25. února • 13:18

Osobně si myslím, že porevoluční škodovky jsou tuctovky pro masy, do nich nemá smysl investovat za účelem vidiny budoucího nárustu hodnoty. A to ani MTX či jiné individualizace (např. u Fáva MTX to je pořád hnusná krabice s interiérem jako z lega), i když cháu, že jejich vlastníci si myslí, že doma mají krásný šperk nedozírné hodnoty.

RR
25. února • 10:19

Alpina, nikoliv Alpine - ty dělají rádia :-DJakákoliv alpina či "emko" od BMW je slušná investice. Největší čas si pořídit TOP m3 e36 protože za pár let už poleze nahoru jako e30. Jen lituju že jsem e30 m3 nepořídil včas dokud se dala sehnat za normální peníze...dneska mi za to dám milion přijde jako úlet :(

stene
25. února • 21:15

Na M3 E36 jsem do budoucna hodně zvědavý. Z hlediska jízdních vlastností má o dost horší pověst než předchůdce nebo následník, na druhou stranu mezi mladými a tunery je vcelku oblíbená, takže možná zvítězí nostalgie. Čím si jsem ale hodně jistý, tak to je generace E46. Možná už je dokonce ve verzi CSL pozdě, ta je doceňovaná už dnes :-( A jakákoliv M verze bych netvrdil, že je slušná investice. Taková M6, X6M apod. skončí podle mě v kategorii "příliš drahé na údržbu". Ale taková 1M, to je do budoucna skoro jistota dobré investice ;-)

xxmool
16. května • 0:47

M3 E36 je rozhodně lepší auto než M3 E30, jen je potřeba to brát s odstupem... tehdy při nástupu E36 byli skalní fanoušci zklamaní nabráním váhy a v porovnání s M3 E30 ztrátou ovladatelnosti typu motokáry... E36 už není motokára jako E30, ale je to po všech stránkách lepší auto a s odstupem to bude časem rozhodně jedno z nejkultovnějších BMW... jinak zvýšení hmotnosti a snížení ovladatelnosti oproti E30 a podobné kecy jsou v dnešní době, kdy nové M3 jsou v podstatě monstra, docela trapné a za zenitem... Naopak E36 má jedny z nejlepších jízdních vlastností mezi auty z 90. let a ještě dnes se mu většina moderních aut nevyrovná (tedy pokud je auto a především podvozek v dobrém stavu, což není už po těch letech pravidlo). E36 je ještě víc než E46 tím pravým bavorákem ze staré školy a tou nejlepší kombinací staré bavorské poctivé manuální klasiky v kombinaci s vymoženostmi moderní digitální doby... je to auto z nejlepších let, kdy bylo BMW na vrcholu a auta byla už moderní, ale ještě mechanická, jednoduchá a zábavná.. E46 je vlastně jen faceliftem E36, dotaženým k dokonalosti (ale ne zdaleka ve všech věcech, v něčem je krokem zpět) a nebýt E36, E46 neexistuje... Navíc E36 je rozhodně mezi mladými nejkultovnější BMW, a to nemluvím o plastíčkářích a samodomotunerech, většina vlastníků vyznává klasickou plus mínus originální vizáž, takže je to o několik tříd někde jinde než třeba standardní tuning koncernu etc... Prostě dle mne auto s jasnou budoucností a cenovým růstem...

RR
25. února • 10:21

překlep - "dneska mi přijde za to dát milion jako úlet :( "

:-))
25. února • 11:06

Jo, dneska je den překlepů... :-D

defender110
25. února • 8:30

Já si koupil Cortinu Mk1 z 66, u ní opravdu nárůst ceny nečekám :-), ale prostě se mi líbí, a je to velice dostupný veterán. Jednoduchý a relativně spolehlivý.

F. Boll
25. února • 14:49

Pro mne jedno z nej aut vsech dob. Jako malej kluk jsem z ni byl paf, pak jsem jednu v moc hezkem stavu za 10 000 Korun nekdy v roce 93 odmitnul a koupil bezcenne zanovni auto. Ted obcas vidam jednu v Lotus Looku ( bila/zelena a prevarene disky ) a moc se mi libi. A ten narust ceny? Uz dneska se Mk1 v peknem stavu prodavaji ( kdyz se nahodou prodavaji ) tak od 15 000 Euro a v Americe ( tam jsou vzacne ) za 25 000 Dolaru. Jedna se vetsinou o verze GT, ale ani bezne verze nejsou o moc levnejsi. Problem je v tom, ze v kazde zemi je zajem o jina auta. O Felicie ( nemysli faceliftovaneho Favorita ) je treba v Cesku zajem a v Nemecku absolutne zadnej - bezcenne auto. Na rozdil od Tatry treba. Ale i ta se da prodat draz v Americe nez v Nemecku. Jsem se moc rozepsal. Proste mas rajcovni auto.

Petr Šebesta
25. února • 7:38

Sakra co se to deje ? Kde je Duchon a jeho priblble clanky ? Konecne clanek ktery se da cist a ma i logiku ! Palec nahoru !!!

Doporučujeme

Články odjinud