Auto jako investice aneb jak si koupit hračku a neprodělat na tom

Petr Šebesta  |  25. 02. 2014 07:38

Sakra co se to deje ? Kde je Duchon a jeho priblble clanky ? Konecne clanek ktery se da cist a ma i logiku ! Palec nahoru !!!

Odpovědět  |   | 
defender110  |  25. 02. 2014 08:30

Já si koupil Cortinu Mk1 z 66, u ní opravdu nárůst ceny nečekám , ale prostě se mi líbí, a je to velice dostupný veterán. Jednoduchý a relativně spolehlivý.

Odpovědět  |   | 

Pro mne jedno z nej aut vsech dob. Jako malej kluk jsem z ni byl paf, pak jsem jednu v moc hezkem stavu za 10 000 Korun nekdy v roce 93 odmitnul a koupil bezcenne zanovni auto. Ted obcas vidam jednu v Lotus Looku ( bila/zelena a prevarene disky ) a moc se mi libi. A ten narust ceny? Uz dneska se Mk1 v peknem stavu prodavaji ( kdyz se nahodou prodavaji ) tak od 15 000 Euro a v Americe ( tam jsou vzacne ) za 25 000 Dolaru. Jedna se vetsinou o verze GT, ale ani bezne verze nejsou o moc levnejsi. Problem je v tom, ze v kazde zemi je zajem o jina auta. O Felicie ( nemysli faceliftovaneho Favorita ) je treba v Cesku zajem a v Nemecku absolutne zadnej - bezcenne auto. Na rozdil od Tatry treba. Ale i ta se da prodat draz v Americe nez v Nemecku. Jsem se moc rozepsal. Proste mas rajcovni auto.

Odpovědět  |   | 
:-))  |  25. 02. 2014 09:20

Špatný kauf by nemuselo být Corrado v originálním stavu, Alpine BMW, možná některé Alfy. Ale co chci vyzkoušet sám, tak Felicii FUN. :D

Odpovědět  |   | 
RR  |  25. 02. 2014 10:19

Alpina, nikoliv Alpine - ty dělají rádia

Jakákoliv alpina či "emko" od BMW je slušná investice. Největší čas si pořídit TOP m3 e36 protože za pár let už poleze nahoru jako e30. Jen lituju že jsem e30 m3 nepořídil včas dokud se dala sehnat za normální peníze...dneska mi za to dám milion přijde jako úlet :(

Odpovědět  |   | 
RR  |  25. 02. 2014 10:21

překlep - "dneska mi přijde za to dát milion jako úlet :( "

Odpovědět  |   | 
:-))  |  25. 02. 2014 11:06

Jo, dneska je den překlepů...

Odpovědět  |   | 
stene  |  25. 02. 2014 21:15

Na M3 E36 jsem do budoucna hodně zvědavý. Z hlediska jízdních vlastností má o dost horší pověst než předchůdce nebo následník, na druhou stranu mezi mladými a tunery je vcelku oblíbená, takže možná zvítězí nostalgie. Čím si jsem ale hodně jistý, tak to je generace E46. Možná už je dokonce ve verzi CSL pozdě, ta je doceňovaná už dnes A jakákoliv M verze bych netvrdil, že je slušná investice. Taková M6, X6M apod. skončí podle mě v kategorii "příliš drahé na údržbu". Ale taková 1M, to je do budoucna skoro jistota dobré investice

Odpovědět  |   | 
xxmool  |  16. 05. 2017 00:47

M3 E36 je rozhodně lepší auto než M3 E30, jen je potřeba to brát s odstupem... tehdy při nástupu E36 byli skalní fanoušci zklamaní nabráním váhy a v porovnání s M3 E30 ztrátou ovladatelnosti typu motokáry... E36 už není motokára jako E30, ale je to po všech stránkách lepší auto a s odstupem to bude časem rozhodně jedno z nejkultovnějších BMW... jinak zvýšení hmotnosti a snížení ovladatelnosti oproti E30 a podobné kecy jsou v dnešní době, kdy nové M3 jsou v podstatě monstra, docela trapné a za zenitem... Naopak E36 má jedny z nejlepších jízdních vlastností mezi auty z 90. let a ještě dnes se mu většina moderních aut nevyrovná (tedy pokud je auto a především podvozek v dobrém stavu, což není už po těch letech pravidlo). E36 je ještě víc než E46 tím pravým bavorákem ze staré školy a tou nejlepší kombinací staré bavorské poctivé manuální klasiky v kombinaci s vymoženostmi moderní digitální doby... je to auto z nejlepších let, kdy bylo BMW na vrcholu a auta byla už moderní, ale ještě mechanická, jednoduchá a zábavná.. E46 je vlastně jen faceliftem E36, dotaženým k dokonalosti (ale ne zdaleka ve všech věcech, v něčem je krokem zpět) a nebýt E36, E46 neexistuje... Navíc E36 je rozhodně mezi mladými nejkultovnější BMW, a to nemluvím o plastíčkářích a samodomotunerech, většina vlastníků vyznává klasickou plus mínus originální vizáž, takže je to o několik tříd někde jinde než třeba standardní tuning koncernu etc... Prostě dle mne auto s jasnou budoucností a cenovým růstem...

Odpovědět  |   | 

Jo Felcka FUN to je pekné autíčko, ale Felícia/Favorit/Rapid MTX sú vzácne a Rapidka MTX navyše vyzerá kruto.

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  25. 02. 2014 13:18

Osobně si myslím, že porevoluční škodovky jsou tuctovky pro masy, do nich nemá smysl investovat za účelem vidiny budoucího nárustu hodnoty. A to ani MTX či jiné individualizace (např. u Fáva MTX to je pořád hnusná krabice s interiérem jako z lega), i když cháu, že jejich vlastníci si myslí, že doma mají krásný šperk nedozírné hodnoty.

Odpovědět  |   | 
Migmig  |  25. 02. 2014 20:16

Je to celé blbost. Clio RS a všechna ostatní auta vyrobená po roce 2000 (nepřesná hranice) mají tolik elektroniky a složitých dílů, že už je nikdo nebude udržovat jako veterány. Ono to nejde, je to spotřebák a dost citlivý. Viděli jste někdy svazek těch minikablíků co se jim začíná rozpadat bužírka/guma nebo je odřená/prokousaná? Kdo tohle dá dohromady? Motory a převodovky taky prd vydrží a víte kolik stojí generálka? Jo jasně, Vy jste šikovný a zvládnete to v garáži. Až na to, že i náhradní díly budou dost drahé a bez přípravků se nikam nehnete. Řídící jednotky si taky sám neopravíte a pájení nezvládne ani machr co Vám spravil monitor nebo telku, když vyměnil kondíky. Díly podvozku a řízení - jéje to Franta na soustruhu nezvládne.

Veteráni prostě s nástupem elektroniky a složité/choulostivé/hodně zatěžované mechaniky přestanou existovat. Je to jako mít 6 let starý notebook a snažit se ho udržet při životě - nezvládnete to, fakt je to vopruz a u auta je to asi tak 68x dražší zábava:). Věřte mi, mám 17 let starý stolní PC na staré hry a když chcípne něco složitějšího na základní desce nebo grafice, tak to už taky vzdám...

Odpovědět  |   | 
stene  |  25. 02. 2014 21:56

Vycházíš z předpokladu, že veteráni přestanou existovat, když už je nepůjde opravovat doma na koleně. Proč by je ale mělo být nutné opravovat doma v garáži? Co brání tomu, nechat si veterán servisovat u specialisty, nejde-li o přetechnizovanou hračku, za kterou by se nešlo doplatit? Jasně, asi ubude takových těch garážových veteránistů, co si dělali vše na autě sami, zase ale třeba přibude časem movitějších lidí, co si ten servis budou moci dovolit. A možná jsou dnes auta složitější, zase jsou ale třeba jejich servisní intervaly mnohem delší, nemluvě o korozní ochraně. Takže bych to tak černě neviděl. Jen se možná přesunou veteráni mezi ještě movitější nadšence, než dnes...

Odpovědět  |   | 
migmig  |  25. 02. 2014 22:18

Nejsem si tím jistý, ale pochybuji o dostupnosti některých náhradních dílů i za 10 let. Nemá někdo zkušenost s kupováním např. řídící jednotky na 20 let starý málo rozšířený auto? Osobně bych to viděl tak, že veterání zůstanou jen ty opravdu starý auta a ty jak říkáš si budou moci dovolit jen ty nejmovitější. Na to ostatní nebude mít nikdo nervy a hoši ze servisu jsou rádi, když zvládnou aktuální techniku. Koroze je vidět i u pozinkovaných šidítek (moderní auta) a ještě mě napadly všelijaké ty plasty z interiéru a karoserie. Asi to vidím černě, ale vím jak vypadají 13 let starý ojetiny od majitelů co se starají a fakt to nechci vidět za 30 let. Z těch poruch elektra by se člověk normálně posral už teď a mechanický stav je taky ve stavu zombie - proto jsou tak levný. Čistý masochismus pro milionáře...

Odpovědět  |   | 
BMW  |  25. 02. 2014 21:39

Nedávno se mi tady jeden Lojza vysmíval, když jsem psal o investicích do aut, tak doufám že si to přečetl.
BMW e36 M3 v top stavu už dávnou nejsou a když tak aspoň 500tis, což je půlka dnes již milionové e30 M3. Osobně si myslím, že trhák by mohla být Z3M :) určitě věřím i e46m3, sice to potrvá, ale to auto je a bude nádherný a funkční, ukončuje taky dobu kdy v BMW marketing sázel na kvalitu před kvantitou.

Odpovědět  |   | 
migmig  |  25. 02. 2014 21:49

Ideálně s DSG. Tu už za 15 let nespraví nikdo a ani se s tím nemusí jezdit - rozpadne se sama. Fakt jste blázni.

Odpovědět  |   | 
stene  |  25. 02. 2014 22:10

Ono je si potřeba hlavně při koupi uvědomit, že se v případě M3 E46 bavíme o autě s vybroušeným šestiválcem, autem o třídu větším a luxusnějším než byla třeba čtyřválcová E30 a cena nového auta byla, co si matně vzpomínám, kolem 2mil. Potom je potřeba počítat s odpovídajícími náklady na údržbu a třeba i s výměnou SMG. Pokud je pak pro kohokoliv náhlý výdaj, nevím, plácnu, 80t. nebo víc za novou převodovku likvidační, tak by měl možná koukat po nižší cenové kategorii veterána...

Odpovědět  |   | 
migmig  |  25. 02. 2014 22:23

Někdej sem četl, že ta V8 5,0 do M5 stojí milion Kč (kolik bude stát za 15 let, kdy už třeba nebudou na skladě?) a že bohužel nepatří mezi trvalky. Jo SMG, já už blbnu z toho VW.

Odpovědět  |   | 
stene  |  25. 02. 2014 22:39

Stejně se můžeš ptát, kolik tak asi bude stát za 15 let třeba motor do Italie, která má jednu z nejvymakanějších atmosfér dneška, takže třeba 300t. km. asi sotva bez problémů odslouží. To se nikam nedobereš. Pokud u aut těchto typů po 15 letech vyběhne klikovka ven, pak se obávám, že jde na náhradní díly. Tak výjimečná Italie nebo M5 zase myslím jako veterán nebude, aby motor stál za výměnu. To by musel být majitel hodně velký nadšenec. A nebo by musel mít štěstí na bouračku, ze které by šel jiný motor výhodně odkoupit...

Odpovědět  |   | 
BMW  |  25. 02. 2014 22:21

Člověče, BMW e46 M3 s DSG ? jinak byl i manuál, ten bych volil já. V tvém případě nejdřív dodělej školu a za 15let možná uvidíš, že nebudeš mít ani na e46 m3 smg :D

Odpovědět  |   | 
marepa  |  26. 02. 2014 04:47

to chcete rict ze E92 M3 je horsi auto co se kvality tyce nez E46 M3 ? tomu teda neverim

Odpovědět  |   | 
luda  |  27. 02. 2014 18:34

si never, ale na E92 je to sizeni uz priliz okaty...

Odpovědět  |   | 
Ondrej  |  26. 02. 2014 00:21

Dacia Sandero 1.2 ted stoji s full vybavou 200k cash dle ceniku. Kdyz ho odlozim do garaze, mozna ho prodam za 25 let za 400, ne? Aspon se mi v tom nerozpadnou draty od elektroniky, protoze tam skoro zadny nejsou

Odpovědět  |   | 
marepa  |  26. 02. 2014 04:49

za odvoz to bude drahy

leda ze najdete fanuska co za to tolik penez da ... ale za 25 let tady budou asi uplne jine veci, nez aby clovek resil koupi Dacie

Odpovědět  |   | 
Fero  |  26. 02. 2014 18:08

Mám v garáži už tretí rok odstavenú Hondu Accord rv. 1995 v 100% originál stave, samozrejme nejaké to opotrebovanie má 220 tis km ale už sa s ňou nejazdí. Čo myslíte, má zmysel ju držať do veteránskeho veku?

Odpovědět  |   | 
Petr Šebesta  |  26. 02. 2014 21:11

Ktere soucasne auto ceka podobny osud a slava jakou zazil dnes jiz zadany vetaran VW Bouk ??? ( i po letech pekny, v dobe porizeni levny a bude jich vyrobeno mraky po celem svete ) Ja vsazim na Dacia Duster !!! A co vy ?

Odpovědět  |   | 
Ondřej  |  25. 01. 2019 11:11

Nebo třeba hippie legenda Volkswagen T1 :D Teď jsem viděl pěkný kousek na https://www.veteran-prodej.cz/vuz/volkswagen-t1-bus-9-s... ...

Odpovědět  |   | 
MiGac21  |  28. 02. 2014 11:01

Pěknej článek, sám sem si splnil jeden z dětských snů: Toyotu MR2 AW11. Žádný výdělek nečekám, občas se na inzeráty podívám a někdy jsou mnohem níž než jsme koupil já, jindy výše, většinou podobně. I když každé léto mě postihne nemoc jí prodat a koupit další ze snů - zmiňovaný roadster MX5. Odolávám. Možná proto, že jsem za ty roky co jí mám potkal na silnici jen 2 a Miata parkuje v každém větším městě. Řekl bych , že největší problém těchto autoinvestic jsou přítelkyně a manželky. Těch řečí, že v garáži parkuje starej pekáč, že by za to mohlo být tohle a tamto, k čemu že to je, když se tam nedá dětská sedačka a nákup z Ikei. Nemluvě o vkusu, co ej hranaté není pěkné...

Odpovědět  |   | 
jouda  |  17. 08. 2015 22:45

Vloni jsem si pořídil deset let starou šunku.
BMW 645 CI, osmiválec, 4,5l.
110 00km nájezd, první majitel, plná výbava. Letňáky 20", zimáky 18"., atd.
Asi tady budu k smíchu ale já si to auto užívám. Stáhnu si okna, otevřu střechu a pak si zrychlím z 50 km na 90 km. Druhej kvalt. Dál už raději nic nebudu psát...
Skus to s turbem dvoulitrem.... blééééé

Odpovědět  |   | 
Marek  |  27. 02. 2018 11:02

Já jsem si nedávno udělal radost a zainvestoval jsem do služby http://www.profi-chiptuning.cz/... Respektive jsem si nechal zvýšit výkon a snížit spotřebu a vyplatilo se mi to

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 45 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A