Škoda se v Indii rozšoupla. Tak vysoký Rapid se hodí i u nás, levný ale nebude

Možná byste čekali zájem o ty nejlevnější modely. Realita je ovšem jiná. Stánek Škody na indickém Auto Expo dokazuje, že tamní zákazníci žádají stále luxusnější modely.

Indie je pro Škodu již řadu let důležitým trhem a probíhající výstava Auto Expo v Dillí pouze dokazuje, že tato důležitost se nadále zvyšuje. Kromě zodpovědnosti mladoboleslavské značky za aktivity celého koncernu VW v Indii a očekávaného kompaktního SUV, které bude na základě konceptu Vision In produkováno výhradně pro tamní trh, je nabídka modelů Škody a jejich variant pro indické zákazníky stále rozmanitější.

Levnou Škodu Vision IN budou vegani milovat. Design šokuje, ale co technika?

Levnou Škodu Vision IN budou vegani milovat. Design šokuje, ale co technika?

Společným cílem Škody a VW v Indii je dosáhnout 5% tržní podílu, v závislosti na vývoji trhu a konkrétního segmentu, přičemž následkem by indický trh zapadl mezi pět největších trhů Škody na světě. Česká značka už zde nabízí čtyři modelové řady – Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq – a vyrábí je v rámci závodů v Púně a Aurangábádu.

Právě na Auto Expu však Škoda nyní uvádí v pořadí pátou modelovou řadu pro Indii. Nabídku tak rozšíří i Karoq, který přijíždí motorem 1.5 TSI o výkonu 110 kW (150 koní). Měnící se indický trh nicméně už nevyžaduje pouze ta nejlevnější auta, ale dlouhodobě zde roste zájem o bezpečnější, komfortnější a také výkonnější modely.

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Důkazem tak může být na stánku Škody třeba Kodiaq a také nedávno modernizovaný Superb v nejluxusnějších výbavách L&K. Oba modely mají pod kapotou benzinové motory 2.0 TSI o výkonu 140 kW (190 koní). Zmíněnou rozmanitost doplňuje i indický Superb Sportline nabízený s dieselem 2.0 TDI (140 kW/190 k).

Zájem o sportovní Octavii RS byl v Indii vidět už v případě starších generací výkonného modelu, přičemž nejnověji ukazuje Škoda v Dillí i verzi RS 245 o síle 180 kW (245 k). Samozřejmě ještě v rámci třetí, tedy v Evropě odchozí generace, zatímco u nás již vyhlížíme RS na základě čtvrté generace, poprvé s plug-in hybridním pohonem.

Škoda poprvé oficiálně připustila, že Octavia RS bude hybridní. Ukázala i logo

Škoda poprvé oficiálně připustila, že Octavia RS bude hybridní. Ukázala i logo

Rapid pak na indickém trhu stále žije, podobně jako třeba v modernizované podobě na trzích Číny a Ruska. Ani u něj přitom nejsou indičtí zájemci ochuzeni o trochu sportovní šmrnc, a to známou verzí Monte Carlo. Zajímavá je i verze Matte Concept s motorem 1.0 TSI, oba Rapidy ale spojuje i jiná věc - podívejte se, jak velkou mají světlou výšku, a to se jedná o sportovní linie.

Pro návštěvníky Auto Expo si nakonec Škoda přichystala i jednu zajímavost. Na stánku totiž stojí historický Superb OHV z roku 1948. Veterán s karoserií ze závodu Kvasiny prošel v posledních třech letech velkou renovací a na téma indického trhu tedy Škoda odkazuje i nostalgicky. Už v druhé polovině 30. let byla totiž Indie na sedmém místě mezi exportními trhy značky z Mladé Boleslavi.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků