I v době, kdy téměř všechna odvětví automobilového průmyslu a obchodu s automobily hlásí velké propady, zvyšuje Auto ESA prodeje automobilů. Oproti loňskému roku mu stouply prodeje o 18 %. Přitom ostatním velkým hráčům na trhu klesly prodeje v průměru až o třetinu.
„Ostatní velké autobazary zavírají pobočky a potýkají se s poklesem prodeje. Nám se i přes výrazný pokles trhu stále daří přilákat nové zákazníky. Vysvětlujeme si to především širokou nabídkou doplňkových služeb, finančním servisem a orientací na zákazníka,“ objasňuje příčiny nárůstu prodejů obchodní ředitel Auto ESA Tomáš Svoboda.
Ekonomický propad nepociťují pouze prodejci automobilů, ale také finanční společnosti zajišťující úvěry, leasingy nebo pojištění. Celkový pokles prodejů aut na splátky v ČR činí až 20 %. „Vysvětlujeme si to obavami zákazníků z budoucnosti a jejich schopnosti splácet. Proto jim také jako bonus nabízíme výhodné finanční služby, jako je možnost pojištění rizik splátek v případě ztráty zaměstnání nebo
0% akontace. Nabízené nadstandardní služby a nabídky podporují financování na splátky. I přes celkový pokles finančních služeb, využívá 44 % našich klientů leasing nebo úvěr při pořízení vozu v hodnotě vyšší než 80 000 Kč,“ vysvětluje chování zákazníků v době ekonomické krize manažerka pro finanční produkty Auto ESA Marcela Pikalová.
Největší zájem ze strany zákazníků je stále o české vozy Škoda, které tvoří přibližně třetinu prodejů. To je dáno také tím, že Škoda disponuje nejširší servisní sítí. Následuje Ford s modely Focus a Mondeo, dále pak Volkswagen Passat, Peugeot 307, Opel Astra, Renault Laguna a Citroen C5.
Stav trhu s automobily