Auto ESA zvýšilo za první pololetí 2014 prodeje o 12 procent

Zájem českých zákazníků o kvalitní ojeté vozy neustále roste. Potvrzuje to obchodní výsledek Autocentra ESA. Za prvních šest měsíců letošního roku bylo v Autocentrech ESA prodáno 5 231 vozidel, což je o 11,58 % více než ve stejném období loňského roku. Stejným tempem však roste i počet odmítnutých vozů k výkupu. Důvodem je především špatný technický stav vozidel, stočené tachometry a chybějící dokumentace k vozidlu. Autocentrum ESA odmítlo za první pololetí vykoupit 9.783 vozidel, tedy průměrně 54 vozidel denně.

„Nárůst prodejů o 12 % je dán několika faktory“, říká Pavel Foltýn, ředitel strategického rozvoje Autocentra ESA. „V první řadě je to především zákaznická orientace, která jednoznačně preferuje kvalitní ojeté vozy v odpovídající kvalitě a ceně. Dalším faktorem, který v poslední době velmi pozitivně ovlivňuje obchodní výsledky, je nástup moderních technologií. Z mobilních telefonů vzrostla návštěvnost stránek Auto ESA o 82% a z tabletů dokonce o 93%. Proto jsme nedávno spustili, jako vůbec první prodejce ojetých vozů, aplikaci pro iPad a iPhone a připravujeme také verzi pro Android“, vysvětluje Foltýn. Firma proto v letošním roce plánuje další investice do optimalizace webových stránek a nových mobilních aplikací, které usnadní a zpříjemní výběr konkrétního vozu.

Jako již tradičně, nejprodávanějším modelem byla ŠKODA Octavia (10 %) druhé generace ve verzi kombi, následovaná modelem Fabia (6,3 %), Octavií první generace (4,8 %) a Fordem Focus (4 %), který se o pozici třetího nejprodávanějšího modelu dělí s Volkswagenem Passat (4 %). V motorizacích byla nejprodávanější verze 1,9 TDI (15,1 %) následovaná jednotkou 2,0 TDI (7,6 %) a benzínovým motorem 1,6 (7,4 %).

Průměrná prodejní cena vozidla činila 149.827,-Kč, tedy o 6.171,-Kč více než ve stejném období roku 2013. Důvodem je nižší průměrné stáří vozu, nižší průměrný stav ujetých kilometrů a vyšší výbava prodávaných vozů. „Mezi zákazníky je vysoký zájem o mladší vozy s nižším počtem ujetých kilometrů a jednoznačně doložitelnou servisní historií. K výkupu odmítáme tisíce vozů měsíčně, což se pozitivně projevuje na kvalitě skladových zásob, rychlosti prodeje vozů a pochopitelně i na spokojenosti zákazníků“, říká Foltýn.

Velkému zájmu zákazníků se také těší možnost zakoupit vozidlo na úvěr s nulovým navýšením. Jde o úvěr na vybraná vozidla od roku výroby 2004, kdy denně je v nabídce přibližně 50 takových vozů. „Neustále rozšiřujeme s našimi finančními partnery portfolio finančních služeb tak, aby si skutečně každý klient mohl vybrat pro něj tu nejvýhodnější variantu“, uzavírá Foltýn.

Pro letošní rok plánuje firma otevření další pobočky a celkový nárůst prodejů by měl v porovnání s rokem 2013 zůstat nad hranicí 10 %.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků