Auto ESA odmítá až 70 % vozů kvůli právním a technickým vadám

Auto ESA odmítá až 70 % vozů kvůli právním a technickým vadám

Mezi nejčastější problémy při výkupu ojetého automobilu patří špatný technický stav vozidla nebo různé právní a technické vady, jako např. exekuce nebo stočené kilometry. Auto ESA jako druhý největší hráč na trhu ojetými automobily proto v rámci přijímacího řízení odmítne až 70 % nabízených vozů.

Nejčastějším problémem při výkupu ojetého automobilu je špatný stav vozidla nebo nepřiměřená požadovaná cena. Z hlediska právních a technických vad se pak jedná zejména o automobily, na něž je uvalená exekuce – těch Auto ESA eviduje až 60 za měsíc. Druhou nejčastější vadou je pak podvodná manipulace s tachometrem, které přijímací technici v Auto ESA zdárně odhalí až u 20 % z nabízených vozů. Automobilů v leasingu, které chtějí jejich uživatelé nekalým způsobem prodat, je dnes naopak již minimum.

Každý automobil, který autobazar Auto ESA vykupuje, je prověřen. Mezi kontrolní mechanismy patří zejména prověřování přes Cebia Report, Registr odcizených vozidel Policie ČR, Registr leasingových společností, Auto Tracer nebo ve veřejných databázích, mezi které patří například obchodní či živnostenský rejstřík.

„Díky striktním procesům, které máme v Auto ESA nastavené, se nám úspěšně daří odhalovat problémové vozy. Odmítáme až 70 % vozidel, která jsou nám nabízena k dalšímu prodeji, z důvodů různých právních nebo technických vad,“ řekl Tomáš Svoboda, obchodní ředitel Auto ESA. „Jako velmi rizikový proto vidíme přímý nákup vozů  - tzv. „na ulici“. Zákazník v takovémto případě nemá žádnou záruku, že vůz nepochází z trestné činnosti, není ve špatném technickém stavu nebo na něj není uvalená exekuce. V Auto ESA vozy důkladně prověřujeme,“ dodal pan Svoboda.

„O funkčnosti našich kontrolních procesů svědčí rovněž nedávný případ zadržení vozidel hledaných policií ČR právě díky pečlivé kontrole našich techniků a okamžitému přivolání Policie ČR. Při prověřování původu vozidel označil Cebia Report tato vozidla jako hledaná. Muže, kteří k nám přijeli vozy prodat, jsme předali Policii ČR,“ dodal k tomuto konkrétnímu případu pan Svoboda.

Zdroj: Auto Esa
 

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků