Auto ESA odmítá až 70 % vozů kvůli právním a technickým vadám

Mezi nejčastější problémy při výkupu ojetého automobilu patří špatný technický stav vozidla nebo různé právní a technické vady, jako např. exekuce nebo stočené kilometry. Auto ESA jako druhý největší hráč na trhu ojetými automobily proto v rámci přijímacího řízení odmítne až 70 % nabízených vozů.

Nejčastějším problémem při výkupu ojetého automobilu je špatný stav vozidla nebo nepřiměřená požadovaná cena. Z hlediska právních a technických vad se pak jedná zejména o automobily, na něž je uvalená exekuce – těch Auto ESA eviduje až 60 za měsíc. Druhou nejčastější vadou je pak podvodná manipulace s tachometrem, které přijímací technici v Auto ESA zdárně odhalí až u 20 % z nabízených vozů. Automobilů v leasingu, které chtějí jejich uživatelé nekalým způsobem prodat, je dnes naopak již minimum.

Každý automobil, který autobazar Auto ESA vykupuje, je prověřen. Mezi kontrolní mechanismy patří zejména prověřování přes Cebia Report, Registr odcizených vozidel Policie ČR, Registr leasingových společností, Auto Tracer nebo ve veřejných databázích, mezi které patří například obchodní či živnostenský rejstřík.

„Díky striktním procesům, které máme v Auto ESA nastavené, se nám úspěšně daří odhalovat problémové vozy. Odmítáme až 70 % vozidel, která jsou nám nabízena k dalšímu prodeji, z důvodů různých právních nebo technických vad,“ řekl Tomáš Svoboda, obchodní ředitel Auto ESA. „Jako velmi rizikový proto vidíme přímý nákup vozů  - tzv. „na ulici“. Zákazník v takovémto případě nemá žádnou záruku, že vůz nepochází z trestné činnosti, není ve špatném technickém stavu nebo na něj není uvalená exekuce. V Auto ESA vozy důkladně prověřujeme,“ dodal pan Svoboda.

„O funkčnosti našich kontrolních procesů svědčí rovněž nedávný případ zadržení vozidel hledaných policií ČR právě díky pečlivé kontrole našich techniků a okamžitému přivolání Policie ČR. Při prověřování původu vozidel označil Cebia Report tato vozidla jako hledaná. Muže, kteří k nám přijeli vozy prodat, jsme předali Policii ČR,“ dodal k tomuto konkrétnímu případu pan Svoboda.

Zdroj: Auto Esa
 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků