Auto bez řidiče má už i ruský Kamaz. Půjde do dolů a do armády

Seznam kapitol
  1. Autonomní Kamaz
  2. Fotogalerie: Autonomní Kamaz

Vývoj jde rychle dopředu a nákladní auto bez řidiče teď představil i ruský Kamaz. Jedná se zatím jen o prototyp, na kterém se zkouší především funkce systémů. Na demonstraci ve výrobním závodě už ale Kamaz jezdil úplně sám a podle výrobce spolehlivě reaguje na překážky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ruský Kamaz už také jezdí sám bez řidiče. Umí jet v koloně, vyhne se překážce a dokonce pozná, jestli může překážku přejet nebo ji musí objet

První prototypy autonomních Kamazů míří na zkušební polygony. Výrobce je bude testovat i v běžném provozu v okolí Moskvy. Stejně jako konkurence využívá i Kamaz data z 360° radaru, dalších senzorů a především ze systému GLONASS, což je ruská obdoba GPS.

Galerie: Ruská terénní vozidla, která doslova nahánějí strach

Galerie: Ruská terénní vozidla, která doslova nahánějí strach

Náklaďák prozatím jezdí pomalu v testovacím režimu, ale umí rozeznat člověka od pevné překážky. Zatímco pevnou překážku objede, před člověkem zastaví. Auto lze naprogramovat i tak, aby rozpoznalo měkkou a deformovatelnou překážku od té nedoformovatelné. Rozliší tak třeba papírovou krabici od velkého kamene.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

O autonomní Kamaz už mají zájem důlní společnosti. Některé se nabídly, že umožní testování prototypů. Zájem projevila také ruská armáda, která chce autonomní Kamazy využívat k bezpečnému a spolehlivému zásobování jednotek v poli.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Autonomní Kamaz
  2. Fotogalerie: Autonomní Kamaz
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků