Auto bez řidiče má už i ruský Kamaz. Půjde do dolů a do armády

Seznam kapitol
  1. Autonomní Kamaz
  2. Fotogalerie: Autonomní Kamaz

Vývoj jde rychle dopředu a nákladní auto bez řidiče teď představil i ruský Kamaz. Jedná se zatím jen o prototyp, na kterém se zkouší především funkce systémů. Na demonstraci ve výrobním závodě už ale Kamaz jezdil úplně sám a podle výrobce spolehlivě reaguje na překážky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ruský Kamaz už také jezdí sám bez řidiče. Umí jet v koloně, vyhne se překážce a dokonce pozná, jestli může překážku přejet nebo ji musí objet

První prototypy autonomních Kamazů míří na zkušební polygony. Výrobce je bude testovat i v běžném provozu v okolí Moskvy. Stejně jako konkurence využívá i Kamaz data z 360° radaru, dalších senzorů a především ze systému GLONASS, což je ruská obdoba GPS.

Galerie: Ruská terénní vozidla, která doslova nahánějí strach

Galerie: Ruská terénní vozidla, která doslova nahánějí strach

Náklaďák prozatím jezdí pomalu v testovacím režimu, ale umí rozeznat člověka od pevné překážky. Zatímco pevnou překážku objede, před člověkem zastaví. Auto lze naprogramovat i tak, aby rozpoznalo měkkou a deformovatelnou překážku od té nedoformovatelné. Rozliší tak třeba papírovou krabici od velkého kamene.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

O autonomní Kamaz už mají zájem důlní společnosti. Některé se nabídly, že umožní testování prototypů. Zájem projevila také ruská armáda, která chce autonomní Kamazy využívat k bezpečnému a spolehlivému zásobování jednotek v poli.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Autonomní Kamaz
  2. Fotogalerie: Autonomní Kamaz
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků