Auto bez řidiče má už i ruský Kamaz. Půjde do dolů a do armády

Seznam kapitol
  1. Autonomní Kamaz
  2. Fotogalerie: Autonomní Kamaz

Vývoj jde rychle dopředu a nákladní auto bez řidiče teď představil i ruský Kamaz. Jedná se zatím jen o prototyp, na kterém se zkouší především funkce systémů. Na demonstraci ve výrobním závodě už ale Kamaz jezdil úplně sám a podle výrobce spolehlivě reaguje na překážky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ruský Kamaz už také jezdí sám bez řidiče. Umí jet v koloně, vyhne se překážce a dokonce pozná, jestli může překážku přejet nebo ji musí objet

První prototypy autonomních Kamazů míří na zkušební polygony. Výrobce je bude testovat i v běžném provozu v okolí Moskvy. Stejně jako konkurence využívá i Kamaz data z 360° radaru, dalších senzorů a především ze systému GLONASS, což je ruská obdoba GPS.

Galerie: Ruská terénní vozidla, která doslova nahánějí strach

Galerie: Ruská terénní vozidla, která doslova nahánějí strach

Náklaďák prozatím jezdí pomalu v testovacím režimu, ale umí rozeznat člověka od pevné překážky. Zatímco pevnou překážku objede, před člověkem zastaví. Auto lze naprogramovat i tak, aby rozpoznalo měkkou a deformovatelnou překážku od té nedoformovatelné. Rozliší tak třeba papírovou krabici od velkého kamene.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

O autonomní Kamaz už mají zájem důlní společnosti. Některé se nabídly, že umožní testování prototypů. Zájem projevila také ruská armáda, která chce autonomní Kamazy využívat k bezpečnému a spolehlivému zásobování jednotek v poli.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Autonomní Kamaz
  2. Fotogalerie: Autonomní Kamaz
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků