Auto a zima: Kráľ sedí vzpriamene

Každá dobrá autoškola naučí svojich žiakov ako sa pripraviť na jazdu. Okrem nastavenia správnej polohy základných prvkov by sa mali naučiť za volantom správne sedieť. Prax je ale mnohokrát iná.
Auto a zima: Kráľ sedí vzpriamene
Možno aj posilňovače riadenia prispeli k rozmachu „ležania“ za volantom. Skúsení testovací piloti a Klepněte pro větší obrázekautomobilový pretekári vám potvrdia , že správny  posed za volantom je neoddeliteľnou časťou úspešného zvládnutia kritickej situácie. Odporúčané nastavenie sklonu operadla treba prispôsobiť svojmu telu tak, aby ste boli v každej chvíli schopný reakcie.

Dnešné autá majú vykurovací systém spoľahlivý a preto sa odporúča ľahké oblečenie za volantom aj kôli tomu, aby ste neupadali do spánku. Pri ovládaní  vozidla na snehu je potrebné mnohokrát otočiť volantom z jednej strany na druhú a to je možné iba vtedy, ak je jeho veniec v pohodlnom dosahu rúk. Klepněte pro větší obrázek

Operadlo by malo mať taký sklon, aby ste pri opretých ramenách a predpažených rukách zápästím dosiahli na veniec volantu. Má to svoje výhody aj pri dopravnej nehode, kedy v zpriamenej polohe zabránite podkĺznutiu tela pod bezpečnostným pásom.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků