Autem roku 2011 v Japonsku je hybrid, Honda CR-Z

S informacemi o výsledcích všemožných anket o auto roku se nyní pomalu začíná trhat pytel a ačkoli vás jimi nechceme nadměrně obtěžovat, pár z nich si pozornost zaslouží. Vedle tradiční ankety o evropské auto roku je to i pár regionálních soutěží z „kolébek moderního automobilismu”, mezi něž se nesporně řadí i Japonsko.

Tam navíc došlo k dosud výjimečnému výsledku, vítězem se totiž stal hybridní automobil. Podle automobilky Honda je to první hybridní sporťák, podle nás spíše obvyklý hybrid v neobvyklém hávu. Každopádně je to Honda CR-Z. Ta svedla tvrdý souboj o vítězství s Volkswagenem Polo, který nakonec poměrem hlasů 406:397 porazila. Polo navíc po hlasování 55 z celkových 60 porotců vedlo a až poslední pětice hlasujících zvrátila výsledek ve prospěch domácí automobilky. Sluší se dodat, že třetí místo obsadilo Suzuki Swift a čtvrté Peugeot RCZ.

Podoba nejlepší čtveřice je tak značně vzdálena od sedmičky finalistů, které zatím vybrali porotci evropské ankety. Částečně je to dáno jinou dobou příchodu toho či onoho modelu na japonský trh a odlišnými pravidly pro zařazení do soutěže (Polo v Evropě vyhrálo loni), z větší části ovšem odlišným vkusem a „regionálními zájmy” porotců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda CR-Z v evropském provedení
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků