Autem roku 2011 v Japonsku je hybrid, Honda CR-Z

S informacemi o výsledcích všemožných anket o auto roku se nyní pomalu začíná trhat pytel a ačkoli vás jimi nechceme nadměrně obtěžovat, pár z nich si pozornost zaslouží. Vedle tradiční ankety o evropské auto roku je to i pár regionálních soutěží z „kolébek moderního automobilismu”, mezi něž se nesporně řadí i Japonsko.

Tam navíc došlo k dosud výjimečnému výsledku, vítězem se totiž stal hybridní automobil. Podle automobilky Honda je to první hybridní sporťák, podle nás spíše obvyklý hybrid v neobvyklém hávu. Každopádně je to Honda CR-Z. Ta svedla tvrdý souboj o vítězství s Volkswagenem Polo, který nakonec poměrem hlasů 406:397 porazila. Polo navíc po hlasování 55 z celkových 60 porotců vedlo a až poslední pětice hlasujících zvrátila výsledek ve prospěch domácí automobilky. Sluší se dodat, že třetí místo obsadilo Suzuki Swift a čtvrté Peugeot RCZ.

Podoba nejlepší čtveřice je tak značně vzdálena od sedmičky finalistů, které zatím vybrali porotci evropské ankety. Částečně je to dáno jinou dobou příchodu toho či onoho modelu na japonský trh a odlišnými pravidly pro zařazení do soutěže (Polo v Evropě vyhrálo loni), z větší části ovšem odlišným vkusem a „regionálními zájmy” porotců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda CR-Z v evropském provedení
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků