Autem do Německa: Sazebník pokut a některé zvláštnosti z předpisů

Plno českých řidičů je v Německu skoro jako doma. Jenže od května tu platí nový sazebník pokut, tak se s ním seznamte, ať víte, co vás případně čeká a co si máte pořádně hlídat.
Autem do Německa: Sazebník pokut a některé zvláštnosti z předpisů

Od 1. května 2014 platí v Německu nový sazebník pokut za přestupky v silničním provozu. Pokud pravidelně do Německa jezdíte nebo se tudy chystáte jet na dovolenou, určitě si vše pozorně přečtěte. A také si připomeňte některé zvláštnosti v předpisech. Mění se i bodový systém.

Pokuty za překročení rychlosti v obci

  • do 10 km/h - 15 eur
  • od 11 do 15 km/h - 25 eur
  • od 16 do 20 km/h - 35 eur
  • od 21 do 25 km/h - 80 eur a 1 bod
  • od 26 do 30 km/h - 100 eur a 1 bod
  • od 31 do 40 km/h - 160 eur a 2 body
  • od 41 do 50 km/h - 200 eur, 2 body a 1 měsíc zákaz řízení
  • od 51 do 60 km/h - 280 eur, 2 body a 2 měsíce zákaz řízení
  • od 61 do 70 km/h - 480 eur, 2 body a 3 měsíce zákaz řízení
  • přes 70 km/h - 680 eur, 2 body a 3 měsíce zákaz řízení
Dohodnuto, Německo zavede dálniční známky. Ale jen pro cizince.

Dohodnuto, Německo zavede dálniční známky. Ale jen pro cizince.

Pokuty za překročení rychlosti mimo obec

  • do 10 km/h - 10 eur
  • od 11 do 15 km/h - 20 eur
  • od 16 do 20 km/h - 30 eur
  • od 21 do 25 km/h - 70 eur a 1 bod
  • od 26 do 30 km/h - 80 eur a 1 bod
  • od 31 do 40 km/h - 120 eur a 1 bod
  • od 41 do 50 km/h - 160 eur, 2 body a 1 měsíc zákaz řízení
  • od 51 do 60 km/h - 240 eur, 2 body a 1 měsíc zákaz řízení
  • od 61 do 70 km/h - 440 eur, 2 body a 2 měsíce zákaz řízení
  • přes 70 km/h - 600 eur, 2 body a 3 měsíce zákaz řízení

Zastavení, stání a parkování

Porušení některého ze zákazů souvisejícího se zastavením vozidla se trestá částkou od 10 do 35 eur. Pro našince je možná dobré připomenout, že na dálnici je zakázáno bezdůvodné zastavení, například kvůli zastávce na vymočení, a trestá se pokutou 30 eur.

Emisní limity vyvolávají vášně. Nejvíce ohroženi se cítí Němci

Emisní limity vyvolávají vášně. Nejvíce ohroženi se cítí Němci

Pásy a helmy

Jízda bez helmy na motocyklu je pokutována částkou 15 eur, jízda bez pásů pak 30 eur. Nesprávně zabezpečené dítě pak odmění řidiče pokutou 30 eur a když dítě nevozíte v sedačce, dostanete pokutu 60 eur a jeden trestný bod.

Nedodržení bezpečné vzdálenosti

Při rychlostech od 80 km/h a od 100 km/h se neliší pokuty (od 75 do 320 eur), ale pouze bodové hodnocení či zákazy řízení. Následně se počítá vzdálenost od pěti desetin do jedné desetiny poloviny indikované rychlosti.

Například při 100 km/h je to 100 děleno dvěma, tedy 50 a krát pět desetin, což je bezpečná vzdálenost minimálně 25 metrů, pod tím už dostanete pokutu 75 eur a jeden bod.

Pokud při této rychlosti za někým jedete méně než pět metrů daleko, máte to za 320 eur, dva body a tříměsíční zákaz řízení. Další hranice je pro rychlosti nad 130 km/h, kdy se opět pokuty zvyšují.

Pokuty za nesprávné předjíždění

  • Předjíždění v obci zprava - 30 eur
  • Nedodržení bezpečného odstupu - 30 eur
  • Zrychlování, pokud vás někdo předjíždí - 30 eur
  • Předjíždění na zákazu - 70 eur a 1 bod
  • Předjíždění zprava mimo obec - 100 eur a 1 bod
  • Omezení nebo ohrožení protijedoucích vozidel - 100 eur a 1 bod
  • Předjíždění na nepřehledném úseku (např. před horizontem) - 100 eur a 1 bod
    •  a zároveň nerespektování značení a zákazu - 150 eur a 1 bod
    •  ohrožení ostatních s možnými následky - 250 eur, 2 body a 1 měsíc zákaz řízení
Jak zvýšit bezpečnost provozu v ulicích? Prý stačí rozsvítit

Jak zvýšit bezpečnost provozu v ulicích? Prý stačí rozsvítit

Jízda po dálnici

  • Najetí nebo sjetí z dálnice na jiném než k tomu určeném místě je za 25 eur a s možným ohrožením ostatních za dalších 75 eur a jeden bod.
  • Omezení nebo nedání přednosti při nájezdu na dálnici - 75 eur a 1 bod
  • Bezdůvodně pomalá jízda a omezení rychlejšího v levém pruhu - 80 eur a 1 bod
  • Předjíždění odstavným pruhem - 75 eur a 1 bod
  • Otáčení, couvání nebo jízda v protisměru na dálnici:
    •  na nájezdu / výjezdu - 75 eur a 1 bod
    •  na vedlejší komunikaci (parkoviště, SOS tel., odstavný pruh) - 130 eur a 1 bod
    •  přímo na dálnici - 200 eur, 2 body a 1 měsíc zákaz řízení

Jiné přestupky

  • Vjezd do nízkoemisní zóny bez zelené plaketky - 80 eur
  • Alkohol mezi 0,5 a 1,09 promile - 500 eur, 2 body a 1 měsíc zákaz řízení
  • Prokázané užití drog - 500 eur, 2 body a 1 měsíc zákaz řízení
  • Ohrožení chodce v zóně zklidněné dopravy - 60 eur a 1 bod

Jízda na červenou

Jízda na červenou je za 90 eur a jeden bod. Pokud někoho ohrozíte, dostanete pokutu 200 eur, dva body a měsíc zákaz řízení. Když červená svítí déle než sekundu, je to za 200 eur, dva body a měsíc zákaz řízení a když někoho ohrozíte, je to za dalších 320 eur, dva body a měsíc zákaz řízení. Pozor, ten interval se počítá za každou další sekundu, co svítí červená!

Oblíbené levné ojetiny: Jak (ne)jsou bezpečné?

Oblíbené levné ojetiny: Jak (ne)jsou bezpečné?

Některé zvláštnosti z německých předpisů

Tramvaj nemá absolutní přednost, nicméně řidič musí dbát zvýšené opatrnosti a nesmí tramvaj omezit ani ohrozit. Naproti tomu autobusu musíte umožnit odjet od zastávky nebo od kraje silnice, pokud dává znamení o změně směru jízdy.

Speciálně označený autobus určený pro přepravu dětí je zakázáno objíždět, pokud stojí a cestující nastupují nebo vystupují. Autobus v zastávce, který dává znamení výstražnými světly, je možné objíždět pouze po jeho zastavení a pouze rychlostí chůze, což platí i pro protijedoucí vozidla.

Radarové detektory jsou zakázány a pokud má vaše navigace detekci radarů, musí být tato funkce vypnuta. Nicméně radarový detektor v autě být může, ale vypnutý a uložený v kufru vozidla.

Maximální hranice alkoholu je 0,5 promile, ale u řidičů do 21 let nebo s řidičským oprávněním mladším než 24 měsíců je tolerance nulová. Německá policie může rovněž po zahraničním řidiči žádat složení peněžní kauce a pokud nezaplatí, může mu zabavit vozidlo.

Nový bodový systém

Za různé přestupky se nově uděluje od 1 do 4 bodů a dostávají je i zahraniční řidiči. Po dosažení osmi bodů vám je na minimálně šest měsíců odebráno právo řidit v Německu motorové vozidlo.

Povinná výbava

Pro zahraniční vozidla je povinností výstražný trojúhelník a nově také reflexní vesta pro všechny cestující ve firemním vozidle. Protože se bude policistům špatně vysvětlovat, co je a co není firemní vozidlo, je lepší v autě vesty mít. Lékárnička pro auta neregistrovaná v Německu není povinná. Zákon v Německu ukládá také minimální hloubku dezénu pneumatik 1,6 mm.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků