Auta z aféry Dieselgate v Česku svoji cenu neztrácí. Spíše naopak

Průzkum společnosti Audatex se zaměřil na to, jakou obvyklou cenu mají čtyři v Česku velmi frekventované typy vozů s motory EA 189. Právě těch se týkala aféra Dieselgate.
Auta z aféry Dieselgate v Česku svoji cenu neztrácí. Spíše naopak

Tří ze čtyř aut, které společnost Audatex Systeme zahrnula do svého průzkumu obvyklých cen, se aféra Dieselgate negativně nedotkla. Vyplývá to z jejího průzkumu.

Při něm porovnávala obvyklé ceny modelu, který vždy měl v danou chvíli za sebou přesně dva roky od prvního uvedení do provozu, a měl najeto padesát tisíc kilometrů.

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Všechny samozřejmě pohání dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel 2,0 TDI Volkswagen řady EA 189 v provedení pro emisní normu Euro 5. Konkrétně se průzkum týkal vozů Škoda Octavia, Škoda Yeti, Škoda Superb a Volkswagen Passat.

Poprvé byla hodnota vozidla stanovena k 15. březnu 2015, tedy v době, kdy o Dieselgate neměl v Evropě nikdo ani páru, podruhé v polovině září 2015, kdy aféra naplno propukla a nakonec v polovině března loňského roku, což je po půlroce aféry.

Po skandálu s emisemi se volkswageny vrací zpět k dealerům. Třeba takto

Po skandálu s emisemi se volkswageny vrací zpět k dealerům. Třeba takto

"Je zřejmé, že u konkrétních motorových jednotek koncernu VW v žádním případě nedošlo k žádnému propadu ani plynulému snížení obvyklých cen a zůstatkových hodnot těchto ojetých vozidel," komentuje výsledky Zdeněk Šustr, vedoucí divize Automotive Market Search společnosti Audatex.

Jediným vozem, kde se hodnota snížila, byla Škoda Superb. Konkrétně z 561 300 Kč na 539 700. U tohoto vozu však největší roli hrála generační proměna modelu.

Naopak u octavie se cena zvýšila z počátečních 374 300 na 379 200, u yeti ze 408 300 na 409 500 a u Volkswagenu Passat dokonce z 501 100 na 519 200 Kč.

Galerie: 10 aut, která vám dříve nebo později shoří

Galerie: 10 aut, která vám dříve nebo později shoří

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků