Auta z aféry Dieselgate v Česku svoji cenu neztrácí. Spíše naopak

Průzkum společnosti Audatex se zaměřil na to, jakou obvyklou cenu mají čtyři v Česku velmi frekventované typy vozů s motory EA 189. Právě těch se týkala aféra Dieselgate.
Auta z aféry Dieselgate v Česku svoji cenu neztrácí. Spíše naopak

Tří ze čtyř aut, které společnost Audatex Systeme zahrnula do svého průzkumu obvyklých cen, se aféra Dieselgate negativně nedotkla. Vyplývá to z jejího průzkumu.

Při něm porovnávala obvyklé ceny modelu, který vždy měl v danou chvíli za sebou přesně dva roky od prvního uvedení do provozu, a měl najeto padesát tisíc kilometrů.

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Všechny samozřejmě pohání dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel 2,0 TDI Volkswagen řady EA 189 v provedení pro emisní normu Euro 5. Konkrétně se průzkum týkal vozů Škoda Octavia, Škoda Yeti, Škoda Superb a Volkswagen Passat.

Poprvé byla hodnota vozidla stanovena k 15. březnu 2015, tedy v době, kdy o Dieselgate neměl v Evropě nikdo ani páru, podruhé v polovině září 2015, kdy aféra naplno propukla a nakonec v polovině března loňského roku, což je po půlroce aféry.

Po skandálu s emisemi se volkswageny vrací zpět k dealerům. Třeba takto

Po skandálu s emisemi se volkswageny vrací zpět k dealerům. Třeba takto

"Je zřejmé, že u konkrétních motorových jednotek koncernu VW v žádním případě nedošlo k žádnému propadu ani plynulému snížení obvyklých cen a zůstatkových hodnot těchto ojetých vozidel," komentuje výsledky Zdeněk Šustr, vedoucí divize Automotive Market Search společnosti Audatex.

Jediným vozem, kde se hodnota snížila, byla Škoda Superb. Konkrétně z 561 300 Kč na 539 700. U tohoto vozu však největší roli hrála generační proměna modelu.

Naopak u octavie se cena zvýšila z počátečních 374 300 na 379 200, u yeti ze 408 300 na 409 500 a u Volkswagenu Passat dokonce z 501 100 na 519 200 Kč.

Galerie: 10 aut, která vám dříve nebo později shoří

Galerie: 10 aut, která vám dříve nebo později shoří

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků