Auta z aféry Dieselgate v Česku svoji cenu neztrácí. Spíše naopak

Průzkum společnosti Audatex se zaměřil na to, jakou obvyklou cenu mají čtyři v Česku velmi frekventované typy vozů s motory EA 189. Právě těch se týkala aféra Dieselgate.
Auta z aféry Dieselgate v Česku svoji cenu neztrácí. Spíše naopak

Tří ze čtyř aut, které společnost Audatex Systeme zahrnula do svého průzkumu obvyklých cen, se aféra Dieselgate negativně nedotkla. Vyplývá to z jejího průzkumu.

Při něm porovnávala obvyklé ceny modelu, který vždy měl v danou chvíli za sebou přesně dva roky od prvního uvedení do provozu, a měl najeto padesát tisíc kilometrů.

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Všechny samozřejmě pohání dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel 2,0 TDI Volkswagen řady EA 189 v provedení pro emisní normu Euro 5. Konkrétně se průzkum týkal vozů Škoda Octavia, Škoda Yeti, Škoda Superb a Volkswagen Passat.

Poprvé byla hodnota vozidla stanovena k 15. březnu 2015, tedy v době, kdy o Dieselgate neměl v Evropě nikdo ani páru, podruhé v polovině září 2015, kdy aféra naplno propukla a nakonec v polovině března loňského roku, což je po půlroce aféry.

Po skandálu s emisemi se volkswageny vrací zpět k dealerům. Třeba takto

Po skandálu s emisemi se volkswageny vrací zpět k dealerům. Třeba takto

"Je zřejmé, že u konkrétních motorových jednotek koncernu VW v žádním případě nedošlo k žádnému propadu ani plynulému snížení obvyklých cen a zůstatkových hodnot těchto ojetých vozidel," komentuje výsledky Zdeněk Šustr, vedoucí divize Automotive Market Search společnosti Audatex.

Jediným vozem, kde se hodnota snížila, byla Škoda Superb. Konkrétně z 561 300 Kč na 539 700. U tohoto vozu však největší roli hrála generační proměna modelu.

Naopak u octavie se cena zvýšila z počátečních 374 300 na 379 200, u yeti ze 408 300 na 409 500 a u Volkswagenu Passat dokonce z 501 100 na 519 200 Kč.

Galerie: 10 aut, která vám dříve nebo později shoří

Galerie: 10 aut, která vám dříve nebo později shoří

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků