Auta z aféry Dieselgate v Česku svoji cenu neztrácí. Spíše naopak

Průzkum společnosti Audatex se zaměřil na to, jakou obvyklou cenu mají čtyři v Česku velmi frekventované typy vozů s motory EA 189. Právě těch se týkala aféra Dieselgate.
Auta z aféry Dieselgate v Česku svoji cenu neztrácí. Spíše naopak

Tří ze čtyř aut, které společnost Audatex Systeme zahrnula do svého průzkumu obvyklých cen, se aféra Dieselgate negativně nedotkla. Vyplývá to z jejího průzkumu.

Při něm porovnávala obvyklé ceny modelu, který vždy měl v danou chvíli za sebou přesně dva roky od prvního uvedení do provozu, a měl najeto padesát tisíc kilometrů.

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Dieselgate: Jak vlastně Volkswagen obešel metodiku měření emisí

Všechny samozřejmě pohání dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel 2,0 TDI Volkswagen řady EA 189 v provedení pro emisní normu Euro 5. Konkrétně se průzkum týkal vozů Škoda Octavia, Škoda Yeti, Škoda Superb a Volkswagen Passat.

Poprvé byla hodnota vozidla stanovena k 15. březnu 2015, tedy v době, kdy o Dieselgate neměl v Evropě nikdo ani páru, podruhé v polovině září 2015, kdy aféra naplno propukla a nakonec v polovině března loňského roku, což je po půlroce aféry.

Po skandálu s emisemi se volkswageny vrací zpět k dealerům. Třeba takto

Po skandálu s emisemi se volkswageny vrací zpět k dealerům. Třeba takto

"Je zřejmé, že u konkrétních motorových jednotek koncernu VW v žádním případě nedošlo k žádnému propadu ani plynulému snížení obvyklých cen a zůstatkových hodnot těchto ojetých vozidel," komentuje výsledky Zdeněk Šustr, vedoucí divize Automotive Market Search společnosti Audatex.

Jediným vozem, kde se hodnota snížila, byla Škoda Superb. Konkrétně z 561 300 Kč na 539 700. U tohoto vozu však největší roli hrála generační proměna modelu.

Naopak u octavie se cena zvýšila z počátečních 374 300 na 379 200, u yeti ze 408 300 na 409 500 a u Volkswagenu Passat dokonce z 501 100 na 519 200 Kč.

Galerie: 10 aut, která vám dříve nebo později shoří

Galerie: 10 aut, která vám dříve nebo později shoří

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků