Auta v Rusku se vrátí o desítky let zpět. Vláda povolila výrobu aut bez ABS a airbagů

15 komentářů

Kuk Vykuk
20. května • 1:58

Zpátky do zemljanky.

Kuk Vykuk
20. května • 1:57

To není Green deal ale Deep shit deal. :))))

kiskovce
19. května • 8:52

Mokry sen ceskych diskuterov

Jirka
18. května • 8:29

Ale narozdíl od nás budou mít v čem jezdit…dobrý krok.

Nojono
18. května • 12:19

Při způsobu jízdy po ruských silnicích s těmi kraksnami za chvíli nebude mít kdo jezdit protože se navzájem pozabíjí.

Co?
18. května • 8:55

Všude je lépe , co se automobilového průmyslu týče , než v EU. EU je odporná genocida

18. května • 9:34

Tak se tam odstěhuj, a nekaž nám tu vzduch.

smějící se bestie 2
17. května • 19:22

Čipů je čím dál méně, takže se může lehce stát, že se taková auta začnou vyrábět i jinde v Evropě.

Mirek
17. května • 20:25

Tak čipů je dost, jen by musely automobilky přejít z těch historických na současné, tedy vylézt z polovodičového pravěku.

17. května • 21:02

A snížit tak výrazně spolehlivost aut.
Ty "pravěké" čipy se nepoužívají kvůli tomu, že automobilky neumějí být moderní. Důležitá je především odolnost v extrémních teplotách a teplotních změnách. Žádné PC ani mobil ti nemusí běžet poté, co celou noc stálo odstavené v minus třiceti, a nemusí to hlavně dělat opakovaně. Auto jo. Musí to vydržet třeba deset, patnáct let. Musí vydržet extrémní teploty na slunci, vibrace, různé rázy, kroucení...
Fakt si myslíš, že to automobilky dělají hloupě, když používají staré výrobní procesy?

kiskovce
19. května • 9:06

Vidim ze je tu samy odbornik na Mikrokontrolery.
To co mate v telefonoch, pocitacoch a smart TV su mikroprocesory CPU. To co mame v autach (okrem entertainment), v prackach, dialkovych ovladacoch, v tamagochi su mikrokontrolery MCU.
Okrem velkosti a ceny (MCU 0,35 - 3 euro; CPU 8euro +) je hlavnym rozdielom sprava pamete. MCU ma vsetko v sebe a neda sa rozsirit. CPU potrebuje externe komponenty. To umoznuje bud bezanie operacneho systemu (CPU) alebo len jednoducheho programu v nekonecnej slucke (MCU).
Automobilky nepotrebuju CPU, ale MCU. Ak po CAN zbernici pride signal k stieracom aby sa pohli, staci na to ten najlacnejsi Automotive MCU. To iste pre plati pre tlacitka na otvaranie okien, svetlo v kufry, meranie hladiny paliva atd. V aute tych MCU rastie az k 100ks (DAG BR223/ S classe). Je zbytocne pouzivat v aute 1-2 vykone CPU a takat ku vsetkemu kabliky. Radsej sa pouzije CAN + LIN zbernica a koncove zariadenie komunikuje cez nu a na to vacsinou staci par riadkov konu (pokial neprisiel AUTOSAR).
takze je zbytocne aby autyomobilky presli na "novsie cipy" tie MCU su nove, len sa vyrabaju v starsich tovarnach ktore uz CPU nevyrabaju. Je to ekonomicke, logicke a asi aj ekologicke.

20. května • 10:50

Automobilky potřebují obojí. Jak MCU, tak CPU. Zasekl ses v pravěku.
Infosystém potřebuje právě CPU, ale vyráběný na starším procesu, a ty jsou právě největším problémem, kvůli kterým stála výroba.

Kuk Vykuk
17. května • 22:30

Hlavně jsou ty starý čip levnější a to je to co automobilky zajímí. Jenže když přijde krize tak se najednou prodraží a zástaví celou automobilku,

18. května • 9:37

Rozdíl v ceně je ve skutečnosti zanedbatelný, protože ty starší procesy se udržují kvůli mnohem menším objemům výroby. Důležitá je hlavně ta odolnost.

smějící se bestie 2
18. května • 5:30

Ono nejde jenom o samotné čipy, ale i o další km drátků k nim. A ty jsou stále slabší, protože měď je drahá.

Doporučujeme

Články odjinud