Auta v Americe jsou nejstarší v historii. Průměrný věk je 12 let

Věk automobilů v USA neustále roste. Aktuální údaje ukazují, že průměrně mají vozy za velkou louží 11,6 let.
Auta v Americe jsou nejstarší v historii. Průměrný věk je 12 let

Počet v USA registrovaných automobilů a lehkých užitkových vozů dosahuje historicky rekordních čísel. V registru je aktuálně zaznamenáno až 264 milionů vozů. Proti statistikám zveřejněným v roce 2015 to představuje nárůst o více než 6,2 milionu. 

Podle analytické společnosti IHS Markit stoupl za posledních 14 let průměrný věk automobilů a lehkých užitkových vozů o dva roky — z 9,6 na 11,6 let. Ve srovnání s čísly z roku 2015 to znamená zvýšení o jednu desetinu. 

Podle Marka Senga z IHS Markit je hlavním důvodem zvyšování kvality vozů. Díky tomu se podle něj můžou automobily "dožívat" více let. 

Meziroční srovnání: Toto září spotřebovali v USA nejvíce benzínu

Meziroční srovnání: Toto září spotřebovali v USA nejvíce benzínu

Ke zvýšení došlo i ve statistice hodnotící jak dlouho majitelé vozy vlastní. Podle údajů IHS Markit byla koncem roku 2015 průměrná doba vlastnictví 79,3 měsíců, tedy více než šest a půl roku. 

Trend stárnutí by měl podle předpovědí pokračovat i v budoucnu. Počet vozů mladších než 6 let by měl do roku 2021 narůst o 16%. Zároveň se prý o 5% zvýší podíl automobilů mezi šesti a jedenácti lety. Pokud se prognóza naplní, mělo by být na amerických silnicích v roce 2021 až 20 milionů vozů starších 25 let. 

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků