Auta snů za babku podle Popular Mechanics

67 komentářů

Z28
18. listopadu • 8:15

Vstřikování u motoru Corvette je Crossfire a ne Grossfire!

DrFreeze
18. listopadu • 9:03

Nevšiml jsem si toho, ale musím říct, že ohnivý Gross, to se teda povedlo! :-)

foxy
17. listopadu • 21:40

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jakkoliv cena starých ročníků kdysi věhlasných značek a typů se přiblížila možnostem peněženky obyčejného českého smrtelníka, normální člověk si takové auto nekoupí. Největší problém jsou vysoké náklady na provoz: velkoobsahové motory předtavují smrtonosný atak na naše chudé české peněženky v podobě astronomického povinného ručení, další šok za zažijeme při častém tankování do bezedných nádrží těchto aut, a pokud se něco pokazí dorazí nás cena náhradních dílů nebo drahá oprava. Většina lidí v Česku tady bere kolem 10 - 14 tis. na výplatě, většina lidí v Česku žije od výplaty k výplatě, protože většinu výdělku schramstnou vysoké náklady na bydlení a poplatky. Ojetá Fábie, Pegueot nebo Ford je maximální meta většiny Čechů za celý život. Nová auta a luxusní auta si kupují jen zbohatlíci, podnikatelé, celebrity a mafie a to včetně nových nedostupných Škodovek !! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Code
18. listopadu • 16:13

Kdybys nebyl blbej, tak nevydelavas 10-14tis. Ja studuju a chodim do prace. Mam stare Pajero 3.5 V6 z 95, ale v perfektnim stavu. Pojistka me stoji necele 4tis rok (moje prvni auto, 22let). Jezdim za 5l....na 20km:-D, ale to me netlaci, mam LPG. A pokud je tvym snem si koupit blbou ojetou Fabii, nebo nejakou jinou plecku, tak si to nech laskave pro sebe. Na takove kecy tu neni nikdo zvedavej.Ty auta v tomto seznamu maji neco do sebe i dnes po tech letech. Stare auta pred dobou nejakych krizi a setreni na vsem toho maji daleko vic do sebe, nez ty dnesni nacancane auta, na kterych se setri ze vsim co se da.

foxy
17. listopadu • 21:45

bohatí gauneři zde v Česku se mají dobře, my chudí poctivě dřeme akorát od slunka do slunka za malou českou mzdu a o každé výplatě nás čeká akorát chudá almužna...

Toper
17. listopadu • 22:29

Doufám, že je tohle ironie. :-D

Xspy
17. listopadu • 19:13

Jediné auto mých snů je Corvette StingRay ;-) .... Rozhodně ne nějaké hranaté šikmoočko z 80-90 tých .

Hunter
18. listopadu • 11:38

Datsun 240Z Fairlady ... hranaté šikmoočko ze 70. a otočí se za ním skoro každý, to ti garantuju.
Nebo mít tak Mazdu Cosmo (ale kdo by to opravoval?), Toyotu 2000GT, Toyotu Celicu Ta22, Hundu S800, Skylina C110 (nebo pak až R32) ... to jsou prostě pecky.

Meki
18. listopadu • 10:51

Já bych zde asi zařadil i jednoho Itala a to Fiat Punto GT. Na první pohled sice nebudí dojem žádného dravce, ale když narazíte na zachovalej kousek třeba v kůži, tak je to nádhera. Motor 1,4 turbo nalazený na 98kW (133 koní) si s tímto autem hraje jak s motokárou, přitvrzený podvozek plně dostačuje na blbnutí na okrskách.K nevýhodám bych dal poruchovost snad všeho :-D (ale bavíme se o autech snů a proto tento bod někdo může mít jako klad, protože se může ve "svém" miláčkovy hrabat od rána do večera).Mluvím z vlastní zkušenosti a i když zde bude mnoho názorů, že Ital nesmí do rodiny a bla, bla... tak toto je skutečnš srdcová záležitost a usednout za volant této rakety je opravdu radost.Jo a pořizovací ceny začínají za pěkný kousek už někde na 30.000,- ;-)

Jirka
17. listopadu • 20:17

mě se zase C4 líbí víc než StingRay :-) je to otázka vkusu.
Jinak pokud to byl americký článek, tak nechápu proč doporučují C4 tak staré ročníky. Vyráběla se až do roku 1996, od 1994 měla mnohem lepší interiér, motor 305 koní, zlepšenou trakci a spoustu věcí a dá se koupit 94 rok za 6tis. dolarů.... nedávno jsem si byl jednu projet, sice stála 8tis., ale byla super zachovalá po prvním majiteli.

Miripinda
17. listopadu • 13:06

Nepochopím jak někro může říct že to všechno je šrot.. Dotyčný beztak jezdí ve své nové skvělé FABII 1.2hpt na kterou šetřil celý život a spotřeba 3valce 7l nasto je strašně málo.. Měl jsem prelude 5g 2.0i a je to 100x kvalitnější vůz než jakákoliv nová fábie... Ty materiály a zpracování interiéru... A nikdo jste v tom neseděli.. ale je to šrot...

Toper
17. listopadu • 13:16

Už jen to tvoje "měl jsem" mnohým stačí. B-]

Miripinda
17. listopadu • 22:05

Co ti natom asi tak stačí? ty si měla asi velké ho* V sobotu sem jeden 2litr prodal... 5g

JirkaK
17. listopadu • 13:56

Myslím že zapomínáte na jednu zásadní věc - nerozlišujete auta pro denní ježdění, staré olítané vraky a nastávající youngtimery. To co se popisuje v článku nejsou auta určená k tomu, aby jste je parkovali někde před činžákem a denně s nimi hoblovali cesty do práce a na nákupy. Celý princip je v tom, že jde o relativně levné a snadno udržovatelné vozy, u kterých se dá v budoucnu předpokládat velký nárůst ceny, pokud ovšem budou v top stavu. Příklad? Obyčejná stodvacítka. Ještě jich je asi dvěstě tisíc. Ale - odečtěte auta která jsou shnilá, zapatlávaná lepenkou a montážní pěnou, olítaná na šrot, přestavěná ze 105 na 120, přestavěná z užovky na M, zprasená tuningem. A moc jich nezbude.... Za pár let dopadnou jako staré Spartaky a Octavie - prostě zmizí a pár zachovalých kusů v dobrém originálním stavu bude mít neskutečnou cenu.
Takže nesrovnávejte udržovaná auta ve věku nad 20 let, s olítanými pelechy před smrtí. Je spousta lidí, kteří mají doma starší auto, udržují ho v dobrém stavu a vlastně ho vytáhnou jen parkrát do roka na výlet. V podstatě ho nepotřebují, na denní provoz mají něco novějšího, ale mají ho jako nostalgický koníček. Staří veteránisti sice nad touhle kategorií ohrnují nos, ale zapomínají že když oni sami v šedesátých letech začínali, dělali to samé a okolí si ťukalo na čelo.

Mr.Murphy
17. listopadu • 16:18

aby "youngtimer" rostl na ceně, musí být v době svého vzniku zajímavý.... Auta typu Fiat Tipo nebo třeba Peugeot 406 asi těžko porostou naceně (s výjimkou nějakých top verzí jako Mi16 apod.).Š120 byla ve své době totální sra*ka a tou navždy zůstane. V ČR si to koupí možná pár nadšenců, ale nikdy se z toho nestane obecně vyhledávaný youngtimer....Čestou výjimku tvoří trabant, ovšem to je zas taková parodie na auto, že lidi ho žerou z recese....

JirkaK
17. listopadu • 19:02

Jasně, že tohle není věc na které vyděláš miliony. Ale vezmi to takhle - kup si novou oktávku, dáš za ni půl mega a nikdo si toho nevšimne. Kup si Supa, Passata, možná si toho všimne závistivý soused nebo tvůj šéf. Kup si sedmičkové BMW, S - klasse, Maybacha, Bentleye, Porsche, Ferrari, Jaguara, začnou si tě všímat fandové značky a možná taky mafiáni a finanční úřad. Ale většinu lidí to taky vlastně nezajímá. Pořiď si auto v šíleném tuningu, lidi se začnou otáčet, ale schválně co si budou myslet.
Ale pořiď si starou 120 GLS v chromu, žigulíka 2103, nebo třeba Wartburga 353 ve starším chromovém provedení, nebo i toho Tráboše. Když to bude udržované nebo zrenovované auto které pěkně vypadá, otočí se za ním každý druhý. A votomtoje

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza
20. listopadu • 18:40

Vytesat do kamene !

Toper
17. listopadu • 14:15

Zapomínáš na jednu věc, ty staré auta, kterých je nyní pomálu, bylo málo i za dob svého vzniku. Protože auto si opravdu každý dovolit nemohl. Výroba tebou uváděných Š120, mnohonásobně překročila výrobu Spartaků apod. Dnešní auta v budoucnu nebudou až takovou raritou. ;-)

JirkaK
17. listopadu • 15:44

V tom je právě ten vtip - že si každý myslí že takových aut je plno a nikdy nebudou zajímavá. Dřív se aut vyrábělo méně, ale zase to byla drahá a ceněná věc, která se udržovala do posledního dechu. Dneska bere spousta lidí auto jako boty - dosloužily, zahodit, koupit nové. Takže o co víc se jich vyrobí, o to víc se jich zlikviduje. Ale stačí se vrátit k těm starým Spartakům a Octaviím - vyrobilo se jich asi desetkrát víc než Felicií. A jak to vypadá dnes? Vzorně zrenovovaných a udržovaných Felicií přes léto vidím jezdit hodně. Zato podobně udržovanou Octavii jsem už neviděl ani nepamatuju. Spartaky už většina z nás zná jen z obrázků. Podobně už začínají být zajímavé i tisícovky a stovky, a na ty stodvacítky dojde taky.
Asi takhle - nemá smysl se zabývat zhuntovanou shnilou plečkou, kde je před smrtí všechno na co se podíváš. Ale je i spousta aut, která jsou i po těch dvaceti letech udržovaná v dobrém a hlavně původním stavu. A ty je škoda ničit, pokud to máš kde zaparkovat, pojistka a trocha servisu není taková darda aby se to nedalo udržet.
To co stálo v červnu na brněnském autosalónu na nádvoří, bylo asi tak 50x zajímavější a hezčí než to co stálo v halách:-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Meki
18. listopadu • 10:38

V jednom máš určitě pravdu a to že na všechny auta se jednou dostane... Já sem vyrůstal na Škodě 110R. 1 sem si koupil po šetření z cca 5 platů (něco kolem roku 2000) - stála 13.000 a byla předělaná na plyn. Celkem zachovalá, ale po čase se začala projevovat koroze a auto muselo do "nuceného důchodu" (vrakoviště). 2 jsem koupil od fanouška škodovek, který sprasil co se dalo (špatně udělanej 5ti kvalt, favoriťáckej motor, kterej ulíval benzín do levotočivých zatáček...), tehdy 11.000,- Vše sem dal do původního stavu kromě laku a začal klasicky s vozem jedit do práce. V roce 2004 jsem koupil škodu rapid a červené eRko prodal za 15.000,- (v té době stále celkem dobrý prodej). Nový majitel udělal nový lak a v roce 2006 toto auto prodal na veteránských značkách za 99.000,-:-/ Proto si myslím, že každé auto v dobrém stavu se jednou bude cenit pomalu na stejné peníze, jako když se prodávalo nové.

Toper
17. listopadu • 17:07

Já tě chápu, třeba můj děda má úzkostlivě opečovávanou Š120 užovku, v dnes moderní bílé barvě, s chromovanýma narazníkama, bez sebemenší rzi a najeto asi jen nějakých 40 tis, auto stojí přes 40 let v garáži. Nové auto nechce a s tímto jezdí už jen občas a krátké vzdálenosti, hold už má svoje roky (děda). ;-)

Martin911Turbo
17. listopadu • 11:34

Porsche 944 S2 v max výbavě jsem vlastnil a je to neskutečně nadčasové, zábavné auto. S motorem 3.0l 211 ps a 280Nm jsem dokázal potrápit drtivou většinu ekzotů co se mnou chtěli závodit. Nyní pošilhávám po 928 GT/GTS uvidíme jak se cena vs trh příští rok ukáže

lethal924
18. listopadu • 16:16

Hodne stesti pri hledani! 928 je podle me jedno z nejhezcich a designove neopakovatelnych aut, co se tyce exterieru i interieru. taky hodne nadcasove. Proste prave GT. Ja se zase divam po nejake slusne 924S :-)

zub
17. listopadu • 12:12

spider je hrozně levný za takovou sumu. Kde se dá koupit takový vůz? :-D

Mr.Murphy
17. listopadu • 13:03

Zube v Německu je jich plno ;-)
Za pár korun a zábavy mraky:
suchen.mobile.de ...

IO
17. listopadu • 11:27

Pre EU by som vybral uplne ine auta,... Corvette by som asi nechal, aj ked tu je to stale pomerne velky luxus...

dall
17. listopadu • 9:06

nevim, odkud berete info, ze nejvic jeepu je u nas 2.5TD? naopak tomuhle motoru se snazi spousta lidi vyhnout a naopak 4.0 je asi nejhojnejsi...

jaka
17. listopadu • 9:31

To 2,5TD je asi nejvic v inzeratech, to se jich snazi kazdy zoufaly majitel prodat. Hnusné italské vraky! Myslím VM motori

Jiří
17. listopadu • 10:21

JJ VM motori italové z****li co se dalo mám tohle auto ve 4.0 v automatu a super věc na silnici za sebou nechám všechny dieselové rakety a v terénu 99% SUV :-D:-D

Toper
17. listopadu • 10:27

Nechci ti moc kazit radost, ale tvoje auto je na nějaké dynamičtejší ježdení absolutně nevhodné.
Zrychlení z nuly na sto za 13 sekund, maximálka někde u 180. Ty "dieselové rakety" budou asi něco jako 1.4 TDI, ne? ;-)

Jirka
17. listopadu • 10:35

No serie možná vyměň převod v nápravách uprav řídící jednotku a filtr s výfukem flowmaster. Potom se můžem potkat někde s 81 kw škodovkou schávlně :-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
17. listopadu • 10:42

Ber sérii.
Nebo se potom chceš potkat se škodovkou s chipem? Jsou blázni, co mají na 1.9 TDI i více jak 200 koní (jistě že nejen chipem).

Jirka
17. listopadu • 10:47

I vsérii sem uměl na prvních 50 metrech 66kw škodovce slušně zatopit jinak souhlas taky sem viděl 1.9 TDi s cca 140kw, ale to už je nesmysl. Každopádně nelituju toho že jezdim 4.0L a sem spokojenej. Co se týká tohohle auta tak je diesel fakt nesmysl. B-]

Toper
17. listopadu • 11:37

50m co to je? B-]

Jirka
17. listopadu • 13:22

50¨m je vzdálenost od světel ke světlum¨.:-D

Jirka
17. listopadu • 10:41

Jinak je to primárně auto postavený do terénu, takže poměřovat silniční vlastnosti je trochu hloupost nicméně pohotovostní hmotnost 1635 kg dává slušnou akceleraci do cca 60-70km/h potom už je to samozřejmě mrtvější.

radek
17. listopadu • 12:20

Hochu ty mas dost. Tvrdit o automatu, ze je to auto postaveny do terenu a jeste zrovna o Jeepu, to chce hodne odvahy nebo hodne blbosti. Do popravdovyho terenu je automat k hovnu a pouzivaji se manualy a navic urcite ne Jeepy. Ale zij si dal svuj nesmyslny sen o tom, jak super terenni auto mas a jak na 50 metrech ujedes oktavce. nevim jestli se mam smat nebo brecet:-D

stamda.t
17. listopadu • 13:32

Hochu TY máš dost, tvrdit o automatu, že není vhodnej do terénu vyžaduje opravdu hodně odvahy a blbosti. Kolik jsi toho JEEPem najezdil a kolik jsi toho vůbec najezdil v terénu? NIC viď? To je poznat, jinam by jsi tady nepsal takový hlouposti B-]

dall
17. listopadu • 15:06

zase nejaky odbornik na vsechno... jedina nevyhoda automatu v terenu je, ze se auto neda rozhoupat, jinak prevazuji same vyhody, se nekdy zajdi podivat na nejake off zavody...

Jirka
17. listopadu • 12:35

čim jezdíš ty že se tady vopíráš do teréních aut ???

homer
17. listopadu • 3:00

tyhle pelechy jsou vyjímečný akorát poruchovostí, korozí a spotřebou

gvole
17. listopadu • 3:30

ty vole,pekne si to povedal,tak typicky po cesky ... gt3-ka je gt3ka ... tieto vozy co su v clanku , tak to su obycajne slapacie betlehemy, rakoviny ...

Dawe
17. listopadu • 9:43

Jo, kromě toho Spideru je to všechno vrak. Minule jsem jak za takovým podobným Mercedesem z téhle doby a skoro to vypadalo, že tam jeden James Bond a má to nějakou zvláštní výbavu - kouřové maskování. Za každým kruháčem mi zmizel z dohledu, když na to šlápnul. Jen se dým rozplynul, měl jsem ho zase před sebou :-D

Honza M
17. listopadu • 11:25

Ok, 20 let starý diesel motor... stačí se podívat na půl roku starou octavii s dieslem a je to úplně to samý

Toper
17. listopadu • 11:38

Snad nechceš srovnávat starý diesel motor s moderním?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
asdf
17. listopadu • 12:23

no to urcite ne, ten starej mercedes bude totiz bez poruchy slouzit dalsich dvacet let, zato oktavka bude v pici po peti letech B-]

Toper
17. listopadu • 12:35

Asi je tvým snem, jezdit v pomalém, žravém, čoudivém a prakticky neprodejném voze dalších x let. :-D

asdf
17. listopadu • 12:59

a za tech x let usporim pet novejch aut, za ktery mam barak na korsice a ty si tu prachy do tech svejch oktavek klidne val, hlavne abys nebyl za "socku" B-]

Toper
17. listopadu • 13:14

:-D
Jde vidět, že jsi nikdy se starým piánem v dýzlu nejezdil. Protože to žere dvakrát víc než oktávka, problémy máš jak na emisích, tak se servisem a nějaké dynamické vlastnosti auta se rovnají nule. ;-)PS: Opravdu Octavii nemám, uhříku. B-]

Aminux
18. listopadu • 11:34

Mě se líbí, jak jsou hned všichni koncernisti dotčený když jim někdo šáhne na ty jejich koktávky, fóbie a já nevim co ještě.

Toper
18. listopadu • 11:58

Pokud se ti to líbí, je to znakem tvé duševní nedospělosti.
Nebo snad tvůj táta, děda atd. mají potřebu jednat stejně? ;-)

asdf
18. listopadu • 13:16

jestli nahodou znakem dusevni nedospelosti bude militantni preference libovolne znacky a zkurveny koncern tuplem B-]

Toper
18. listopadu • 13:23

Já tu nikdy na žádnou značku nenadával, ani nekomolil názvy jejich modelů. VW nevlastním, ani po žádném jeho modelu netoužím. Akorát se dovedu bavit na úrovni a ne jako uhrovitý asdf, který má nevíce problémů sám se sebou. ;-)

asdf
17. listopadu • 15:41

jj, az ty budes mit oktavku tak ja budu mit raketoplat krypliku B-]B-]B-]

Toper
17. listopadu • 17:02

Ty musíš mít ale pořádný mindrák. Copak, nevyvinul si se? Ženský o tebe neopřou ani kolo? :-D

asdf
17. listopadu • 19:57

lol, ty musíš mít ale pořádnou schýzu. o tebe nestojej už ani buzny B-]B-]

Toper
17. listopadu • 20:19

Já se jen podivuji nad individuem, které má potřebu ventilovat svůj mindrák veřejně na internetu.
Kdybys něco znamenal, budeš mít úplně jiné starosti a vůbec nebudeš mít potřebu se vyjadřovat k něčemu, co je o tolik horší než ty sám. Říká se tomu seběvědomí. Čehož se ti v reálném životě nedostává. ;-)

asdf
17. listopadu • 22:11

jj, až budu velkej chci bejt psycholog jako ty B-]

Honza M
17. listopadu • 13:03

kdo mluvi o octavce? ja zadnou nemam a nechci :D malušek, twingo a preluda bohatě stačí :D

Honza M
17. listopadu • 12:51

a k pomalosti, čoudivosti a žravosti... 180km/h dává tenhle atmosférický dvoulitr jako malinu, čmoudík sev zimě line stejný jako u ostatních benzínů a se spotřebou do 10l / 100km jsem naprosto spokojen (když moderní "hybridy" si vezmou s úspěchem 8l :-D )

lethal924
18. listopadu • 16:01

Mam podobne ykusenosti se svou 924 (ano, 944 je lepsi a vykonnejsi, ale ja radsi design 924ky) - taky mam atmosferu 2,0, 180km/h neni problem, jezdim za 8-12l, takze zadny zravec v porovnani s ostatnima benzinama to neni.pro ostatni neverici tomase: zkuste na chvilku zapomenout na sve sede spotrebni dieselove krabice a projedte se v nejakem sportaku z 80. let. Takovy zazitek z jizdy skoro zadne moderni auto uz nenabizi. Fabia RS me sice na ceste klidne "podela", ale ja u toho budu mit daleko vetsi usmev na tvari.

Honza M
17. listopadu • 12:49

Jen nech bejt, takovej krásnej kousek jako Prelude 3g bude čím dál žádanější jakou youngtimer :-) a nebude to trvat tak dlouho jako s novou octávkou :-D
Je to už vidět na fiatu 500 (starym) a potažmo i na "nástupci" Fiatu 126 (nemyslím tím poláka 126p)... italskou 126ku (r.v. 1980) se mi povedlo prodat za celkem slušný peníze k renovaci a doba kdy to samé půjde (pokud se náhodou budu chtít "obludy" zbavit) i s preludou není tak daleko...

každému co jeho jest
17. listopadu • 19:00

;-) Nešahej mi na poláka ! ... Však i tahle kočička se své historické slávy dožije ...

Honza M
17. listopadu • 12:28

Jop, to je fakt, merc bude čudit pořád stejně a octávka čím dál víc... :-)

Honza M
17. listopadu • 12:22

Co se dýmu při pedálu na podleze týká tak klidně :D...

Toper
17. listopadu • 10:14

Toho Spidera (nebo 928, 944) bych taky snesl, ostátní vesměs spíš šrot.

Honza M.
17. listopadu • 9:14

Nezlob se na me ale jel jsi nekdy v necem z tohohle clanku? nebo nedejboze v tej tvej GT3? Sam mam Preludu 3. generace a s 2.0l motorem je neskutecna sranda i kdyz je to auto z r. 1991...

Doporučujeme

Články odjinud